Τι είναι η μέθοδος πιλάτες και ποια τα βασικά οφέλη που προσφέρει

Η pilates personal trainer αναλύεις τους βασικούς λόγους για να πεις «ναι» στο pilates.

24.01.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Τι είναι η μέθοδος πιλάτες

Από την pilates personal trainer, Μαίρη Ζαχαρίου (@Mary Zachariou)

Συνήθως όταν ακούμε τη φράση “μέθοδος του πιλάτες” δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι, ποια είναι η διαφορά της από άλλα είδη προπόνησης και κυρίως σε τι ωφελεί και γιατί αξίζει να τη βάλεις στην ζωή σου.

Το πιλάτες επινοήθηκε από τον ίδιο τον Joseph Pilates. Λόγω τον μυοσκελετικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε ανέπτυξε ένα ειδικό ασκησιολόγιο βασισμένο στη σωστή λειτουργία της αναπνοής το οποίο πλέον έχει εξελιχθεί σε έναν ευεργετικό και ωφέλιμο τρόπο άσκησης.

Διάβασε επίσης: Αυτές είναι οι 4 καλύτερες ασκήσεις για γυναίκες για κάψιμο λίπους, σύσφιγξη, αδυνάτισμα, λέει η trainer

Μερικά από τα οφέλη που θα σου προσφέρει το πιλάτες είναι τα εξής:

▪︎Ενδυναμώνει το κέντρο και βελτιώνει την ισορροπία:

Το πιλάτες είναι το μόνο είδος γυμναστικής που στοχεύει να γυμνάσει του εν τω βάθει μύες. Συγκεκριμένα ενδυναμώνει τον εγκάρσιο κοιλιακό μυ, το κέντρο μας, με αποτέλεσμα να χαρίζει έναν δυνατό και ευθυτενή κορμό και φυσικά πολύ καλή ισορροπία.

▪︎Βοηθάει στη σωστή στάση του σώματος και στην τόνωση των μυών:

Αν υπάρχουν μυοσκελετικά προβλήματα όπως είναι η κύφωση, η λόρδωση , η σκολίωση κλπ τότε το πιλάτες είναι η ιδανική γυμναστική μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά. Η μέθοδος επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στην απομόνωση των κινήσεων έτσι ώστε να δουλεύει από την άρθρωση και βοηθάει στην επιμήκυνση και τόνωση των μυών.

▪︎Βελτίωση της αναπνοής:

Όπως πολύ σωστά έχει αναφέρει και ο ίδιος ο Joseph Pilates, “Πρώτα από όλα πρέπει να μάθουμε να αναπνέουμε σωστά”. Έτσι λοιπόν το πιλάτες επικεντρώνεται στην σωστή αναπνοή. Σε συνδυασμό με την αναπνοή και τη σωστή λειτουργία της μεθόδου αφενός βλέπουμε τα αποτέλεσματα της μεθόδου γρηγορότερα και αφετέρου μετά από κάθε μάθημα αισθανόμαστε ευεξία και ένα συναίσθημα χαλάρωσης.

▪︎Βοηθάει στη συγκέντρωση και στην ανακούφιση από το άγχος:

Η συγκέντρωση που χρειαζόμαστε για να ελέγξουμε το σώμα μας και να δουλέψουμε πάνω στην αναπνοή και στη σωστή μέθοδο μας βοηθάει να αποβάλλουμε το άγχος, να μειώσουμε το στρες και να διώξουμε τις κακές σκέψεις από το μυαλό μας.

▪︎Πρόκειται για μια πλήρη προπόνηση:

Το πιλάτες γυμνάζει όλες τις μυικές ομάδες με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Συνδέει το μυαλό με το σώμα μέσω της συγκέντρωσης και έτσι βοηθάει στη διατήρηση της μνήμης και των γνωστικών επιδόσεων.

Mat ή reformer; Τι είναι προτιμότερο; 

Το πιλάτες μπορείς να το δοκιμάσεις είτε σε στρωματάκια (mat), όπου δουλεύει το σώμα εξ ολοκλήρου με τη δική του δύναμη, είτε στα κρεβάτια (reformer). Η μέθοδος εξακολουθεί να είναι η ίδια με τη μόνη διαφορά πως στα κρεβάτια υπάρχουν διάφορα είδη αντιστάσεων που προσφέρουν μια έξτρα δύναμη και πρόκληση στις ασκήσεις. Και όπως και σε κάθε είδος άσκησης όσο πιο σωστά λειτουργώ μια μέθοδο τόσο πιο γρήγορα θα δω τα αποτελέσματα της πάνω στο σώμα μου.

Διάβασε επίσης: Γιόγκα ή Πιλάτες; Τι να επιλέξεις ανάλογα με το στόχο σου

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece