Τραυματισμός στο γόνατο; Πρόλαβέ τον με 3 μυστικά

Ήξερες ότι πρέπει να αλλάζεις αθλητικά παπούτσια κάθε 800 χιλιόμετρα; Ναι, μπορείς να προλάβεις το νο1 τραυματισμό για κάθε αθλητή ή οποιοδήποτε κάνει έστω και ελάχιστη γυμναστική. Δες πώς!

29.10.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Προπονείσαι για ημιμαραθώνιο; Εκεί κρύβεται το μυστικό για να τρέχεις πιο γρήγορα

Πάνω από 18 εκατομμύρια δρομείς θα τραυματιστούν φέτος – και το πιο συνηθισμένο σημείο θα είναι τα γόνατα. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal Medicine and Science in Sports and Exercise, οι άκαμπτοι τένοντες, το επαναλαμβανόμενο τράνταγμα και η υπερβολή στην προπόνηση είναι οι συνηθέστερες αιτίες που προκαλούν τραύματα σε αυτά. Τα καλά νέα είναι, όμως, ότι μπορείς να το προλάβεις!

Δες πώς:

1. Με διατάσεις

«Οι άκαμπτοι τένοντες ζορίζουν ακόμη περισσότερο τα γόνατά σου»  αναφέρει ο Στίβεν Μέσιερ, Ph.D., κεντρικός συγγραφέας της μελέτης και διευθυντής της Κλινικής Δρομέων του Πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ.

Η εύκολη λύση: Κάνε στρέτσινγκ και τέντωσε τους τένοντές σου έπειτα από κάθε τρέξιμο.

2. Αντικαθιστώντας τα αθλητικά σου παπούτσια

Τίποτα δεν κρατάει για πάντα και η προστασία που σου προσφέρουν τα παπούτσια σου στο τράνταγμα με τον καιρό φθείρεται και μειώνεται η απορροφητικότητά τους.

Η εύκολη λύση: Αγόραζε νέα παπούτσια όταν ξεπερνάς τα 800 χιλιόμετρα.

3. Αυξάνοντας την ένταση με αργό ρυθμό

«Εάν αυξήσεις νωρίς και απότομα τα χιλιόμετρα που διανύεις, θα επιβαρύνεις τα γόνατά σου» συμπληρώνει ο συγγραφέας.

Η εύκολη λύση: Αύξησε την ολική απόσταση, αλλά όχι περισσότερο από 5% κάθε εβδομάδα.

Διάβασε επίσης: Οι συχνότεροι τραυματισμοί στο τρέξιμο και πώς θα τους προλάβεις

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece