Μήπως αθλείσαι υπερβολικά;

Δες τα σημάδια που μαρτυρούν πως η γυμναστική που κάνεις είναι… too much! Plus: Πώς θα αποφύγεις την υπερβολή και κατά συνέπεια τους τραυματισμούς.

24.08.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

Κοιλιά με γράμμωση, το γεύμα κατά της κυτταρίτιδας, η άσκηση που «καίει»: Όσα μάθαμε από την Ελένη Πετρουλάκη

Για τους ανθρώπους που «παλεύουν» να πάνε γυμναστήριο, η ιδέα του να αθλείσαι υπερβολικά μάλλον τους φαίνεται τουλάχιστον αστεία. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αθλητές που γυμνάζονται υπερβολικά καταλήγοντας να κάνουν, αυτό που λέμε, overtraining.

Ιδού τα «συμπτώματα» της υπερβολικής γυμναστικής:

  • Aυπνία
  • Μυϊκοί πόνοι
  • Κόπωση
  • Πονοκέφαλος
  • Αυξημένοι σφυγμοί το πρωί
  • Ξαφνική ανικανότητα να ολοκληρώσεις το καθιερωμένο πρόγραμμα γυμναστικής σου
  • Νιώθεις πως δεν έχεις ενέργεια και κίνητρο
  • Αυξημένη ευαισθησία σε κρυώματα και άλλες ασθένειες
  • Μειωμένη όρεξη

Αν αντιμετωπίζεις αρκετά από τα παραπάνω συμπτώματα θα ήταν καλό να συμβουλευτείς τον γιατρό σου για να βεβαιωθείς πως δεν συμβαίνει κάτι σοβαρό. Αν πρόκειται απλώς για overtraining, υπάρχει μία απλή λύση: ξεκούραση.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποφύγεις το overtraining:

  • Καλό ζέσταμα και προετοιμασία πριν την κυρίως γυμναστική σου για να αποτρέψεις τους τραυματισμούς
  • Δώσε «καύσιμα» στο σώμα σου μετά τη γυμναστική, με έναν συνδυασμό από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά που θα δώσουν στον οργανισμό σου την απαραίτητη ενέργεια.
  • Κάνε stretching!
  • «Άκου» το σώμα σου. Αν νιώσεις κουρασμένη προτίμησε ξεκούραση ή yoga, αντί για έντονη γυμναστική.
  • Επαρκής ύπνος.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece