HIIT: Τι είναι η διαλειμματική προπόνηση; Έτσι θα χάσεις βάρος υγιεινά!

Η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (ΗΙΙΤ) μπορεί να είναι η απάντηση στην επιθυμία σου να χάσεις βάρος με υγιεινό τρόπο και χωρίς στερητικές δίαιτες.

28.04.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Ποιο μηχάνημα γυμναστικής να κάνω; Crash test σε ελλειπτικό, στατικό ποδήλατο και διάδρομο

Κορυφαίοι προπονητές εξηγούν τα βασικά της διαλειμματικής άσκησης και μοιράζονται μαζί μας τα μυστικά για να κάψεις θερμίδες, να κάψεις λίπος και να χτίσεις μυς – αποτελεσματικά!

Η ένταση είναι το μυστικό, που σημαίνει ότι πρέπει να κουραστείς

Για να είναι αποτελεσματική μια προπόνηση ΗΙΙΤ θα πρέπει να αυξήσεις την ένταση της αεροβικής σου άσκηση και θα πρέπει να φτάνεις στη μέγιστη απόδοσή σου σε κάθε σετ. Γι’ αυτό και τα σετ στην ΗΙΙΤ είναι σύντομα –από 20 έως 90’’. «Όλες οι ασκήσεις βοηθούν να κάψεις λίπος καίγοντας θερμίδες» λέει ο fitness expert και celebrity trainer Rob Sulaver. «Όσο μεγαλύτερη η ένταση, τόσο περισσότερο λίπος καις» προσθέτει και γι’ αυτό το ΗΙΙΤ είναι τόσο δημοφιλές.

Διάβασε επίσης: 9 καθημερινές κινήσεις για να έχεις το αποτέλεσμα της άσκησης ΧΩΡΙΣ πλήρη προπόνηση

Μην παραλείπεις την ξεκούραση

Στη διάρκεια των σετ θα πρέπει να τα δίνεις όλα αλλά και τα μικρά διαλείμματα ξεκούρασης ανάμεσα σε κάθε σετ αποτελούν βασικό στοιχείο της προπόνησής σου – αν δεν σταματάς για ανάκαμψη, δεν την κάνεις σωστά. Η ξεκούραση από τη μία άσκηση στην άλλη είναι ζωτικής σημασίας και να γιατί: Όταν πιέζεις το σώμα σου να προσαρμόζεται επαναλαμβανόμενα ανάμεσα σε δύο διαφορετικές καταστάσεις αυτό σημαίνει μια εξαιρετική καρδιαγγειακή άσκηση.

«Όταν το σώμα προσπαθεί να προσαρμοστεί από την αναερόβια (υψηλής έντασης) περίοδο στη χαμηλής έντασης φάση ανάκαμψης σε μια προπόνηση HIIT, το αποτέλεσμα είναι μεγάλη θερμιδική καύση, που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια λίπους» εξηγεί η Franci Cohen, personal trainer και φυσιολόγος άσκησης. «Οι περίοδοι ξεκούρασης χρειάζονται για να προετοιμαστεί το σώμα και να μπορεί να αποδώσει πραγματικά στο μέγιστο στα διαστήματα υψηλής έντασης» προσθέτει.

Διάβασε επίσης: Θέλεις πιο γρήγορο αδυνάτισμα και σφιχτό κορμί; Χρειάζεσαι βάρη λέει ο trainer (και τι να κάνεις αν είσαι αρχάρια)

Μην το παρακάνεις

Η προπόνηση ΗΙΙΤ είναι αποτελεσματική για να χάσεις βάρος, να χτίσεις μυς και να αυξήσεις την αντοχή σου.

Δεν θα πρέπει όμως να την κάνεις κάθε μέρα. Εάν κουράζεις υπερβολικά τους μυς σου δεν θα μπορείς να αποδώσεις στο μέγιστο των δυνατοτήτων σου σε κάθε άσκηση, εξηγεί η Cohen. Η καλύτερη συχνότητα; Βάλε μια προπόνηση ΗΙΙΤ τρεις φορές την εβδομάδα και αφιέρωσε τις άλλες δύο μέρες για άσκηση μέτριας έντασης.

Εάν στόχος σου είναι να χάσεις βάρος θα πρέπει να προσέχεις τη διατροφή σου, ανεξάρτητα απ’ το πόσο απαιτητική είναι η προπόνηση που κάνεις. Η ΗΙΙΤ δεν είναι δικαιολογία για να φας κάτι παραπάνω, γι’ αυτό και οι ειδικοί συστήνουν να τηρείς πιστά τη διατροφή που σου έχει δώσει ο διαιτολόγος σου, σύμφωνα με τις δικές σου ανάγκες και φυσική δραστηριότητα. Για παράδειγμα, όταν έχεις στο πρόγραμμα προπόνηση υψηλής έντασης (όπως η ΗΙΙΤ), τότε είναι η μέρα που θα φας του υδατάνθρακες (δηλαδή, ενέργεια για το σώμα σου).

Διάβασε επίσης: Mεταβολική προπόνηση ή functional training; Ξέρεις τι σημαίνει κάθε fitness όρος; (σου εξηγούμε τα πάντα!)

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece