Πώς βοηθάει η καφεΐνη την αντοχή στην άσκηση;

Ιδού τι λέει η trainer.

25.06.2019

εχεις διαβασει

3 απρόσμενοι τρόποι να βελτιώσεις την προπόνησή σου

Από τη Χριστίνα Μαυρίδου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

Τα νέα για τους λάτρεις του καφέ είναι θετικά, καθώς πληθώρα ερευνών που διεξήχθησαν για να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα, οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι μία μέτρια δόση καφεΐνης, μία ώρα πριν από την άσκηση, μπορεί να βελτιώσει την αντοχή του ασκούμενου.

Στις εν λόγω έρευνες διαπιστώθηκε ότι η πρόσληψη καφεΐνης, ακόμη και 2,5 ώρες πριν από τον αγώνα, βελτίωσε την απόδοση κολυμβητών στα 1500 μέτρα κατά 1,9%, σε δρομείς αντοχής κατά 1,9%,  σε δρομείς των 1500m κατά 4,2 sec, σε κολυμβητές των 100m ελεύθερο κατά 2%-4%, στην παραγωγή μέγιστης ισχύος σε επαναλαμβανόμενες ταχύτητες 6sec, κατά 7%, και στη διαλειμματική άσκηση με ένταση 100% VO2max και διαλείμματα ανά 6 λεπτά.

  • Η καφεΐνη λοιπόν είναι μια ουσία, η οποία διευκολύνει τη νευρομυϊκή δραστηριότητα και χαμηλώνει την υποκειμενική αντίληψη της κόπωσης.
  • Επίσης προκαλεί αύξηση των λιπαρών οξέων και εξοικονόμηση μυϊκού γλυκογόνου. Ένα κύπελλο καφέ φίλτρου περιέχει 60-150 mg καφεΐνης που απορροφάται ταχέως από τον εντερικό αυλό και φτάνει τη μέγιστη συγκέντρωσή του στο πλάσμα μέσα σε μία ώρα. Σε 3-6 ώρες αποβάλλεται το 50% από το αίμα, ενώ μόνο το 0,5-3,0% με τα ούρα.
  • Πρέπει να τονίσουμε ότι μεγάλες δόσεις καφεΐνης μπορούν να είναι θανατηφόρες, ενώ για τα παιδιά και μικρότερες δόσεις μπορεί να είναι τοξικές!
  • Επίσης μπορεί να προκαλέσει δυσμενή επίδραση σε άτομα που δεν έχουν εθισμό σε αυτή, όπως κεφαλαλγία, αϋπνία, ερεθιστικότητα, ψυχική αναταραχή, ταχυκαρδία και ανεβασμένη  αρτηριακή πίεση ακόμη και κατακράτηση υγρών!
  • Οι αθλητές που πίνουν 4-6 κύπελλα καφέ (600-800 mg), μέσα σε 30 λεπτά μπορούν να φτάσουν το ανώτατο απαγορευμένο όριο των 12 mg ανά ml ούρων, καθώς η καφεΐνη θεωρείται  φαρμακοδιεγερτική ουσία από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, όταν ξεπερνάει στα ούρα την ανώτατη επιτρεπόμενη συγκέντρωση (12 mg ανά ml ούρων).
  • Mια δόση καφεΐνης 5 mg ανά kg-1 βελτιώνει την απόδοση τόσο όσο και μεγαλύτερες δόσεις.

Άρα λοιπόν,εν όψει του καλοκαιριού, μπορείτε να πάτε για μπάνιο στη θάλασσα, να πιείτε τον καφέ σας, χωρίς ζάχαρη κατά προτίμηση, να παίξετε ρακέτες, να γυμναστείτε στην άμμο και στη θάλασσα και να δείτε θεαματικά αποτελέσματα τόσο στην απόδοσή σας όσο και στο σώμα σας!

[related id="18574"]

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece