Πώς θα ενισχύσω το μεταβολισμό μου; Όσα χρειάζεται να ξέρεις για να αυξήσεις τις καύσεις

Ακολούθησε τις συμβουλές του ειδικού διαιτολόγου για να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου.

21.12.2018

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε ο Γιώργος Μίλεσης, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc.

Αν θέλεις να χάσεις βάρος και να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση πρέπει να έχεις υπόψη πως τα ακραία διατροφικά πλάνα δεν θα βοηθήσουν μακροπρόθεσμα. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να παρέχεις στον οργανισμό σου αρκετά «καύσιμα», ώστε να μπορείς να επωφεληθείς από την άσκηση που έχεις επιλέξει. Πώς θα συμβεί αυτό; Η λέξη-κλειδί που σίγουρα γνωρίζεις είναι ο «μεταβολισμός».

Πώς θα ενεργοποιήσω το μεταβολισμό μου;

Ο μεταβολισμός είναι η διαδικασία αξιοποίησης της τροφής που καταναλώνουμε για ενέργεια, επανόρθωση των ιστών και ανάπτυξη. Παρομοίασέ τον με τη φωτιά. Όταν θες να ανάψεις φωτιά, δεν προσπαθείς να το κάνεις χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο κούτσουρο και ένα σπίρτο. Αντίθετα, ξεκινάς βάζοντας λίγο χαρτί και προσάναμμα. Όταν η φλόγα μεγαλώσει, ρίχνεις μεγαλύτερα ξύλα. Σύγκρινε τώρα το μεταβολισμό σου με τη φωτιά. Εάν δεν τρως αρκετά ή σωστά για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα λειτουργεί σε «βραδεία καύση». Πρέπει να ξεκινήσεις με μικρότερη ποσότητα, να παράγεις θερμότητα και να την αυξήσεις σταδιακά.

  • Γι’ αυτό οι διατροφολόγοι προτείνουν να τρώμε πιο συχνά στη διάρκεια της ημέρας, αλλά να καταναλώνουμε μικρότερες ποσότητες.
  • Να θυμάσαι, όταν το σώμα σου δεν καίει την τροφή που καταναλώνεις, η πλεονάζουσα ενέργεια αποθηκεύεται ως λίπος.
  • «Το ιδανικό είναι να τρως κάθε 2-4 ώρες και μόνο μέχρι να νιώσεις χορτασμένη. Έτσι, θα παράγεις μεγαλύτερη μεταβολική αντίδραση. Επιπλέον, θα αυξήσεις τα επίπεδα της ενέργειάς σου επειδή τροφοδοτείς τακτικά και συνεχώς τον οργανισμό σου με καύσιμα» τονίζει ο Γιώργος Μίλεσης, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολογος, MSc.

Με τι πρέπει να τροφοδοτείς το μεταβολισμό σου;

Εξίσου σημαντικό με το πότε και πώς τρως είναι και το τι τρως. Εάν δεν καταναλώνεις αρκετή ποσότητα από τις σωστές τροφές, τότε δεν παρέχεις στο σώμα σου τις σωστές πηγές ενέργειας.

  • Η τυπική δυτική διατροφή συνήθως αποτελείται από υψηλή ποσότητα επεξεργασμένων υδατανθράκων. Αυτές είναι τροφές όπως τα επεξεργασμένα ζυμαρικά, το λευκό ρύζι και ψωμί.
  • Αν και δεν περιέχουν υψηλό ποσοστό λιπαρών, διασπώνται από τον οργανισμό ως μια μορφή σακχάρου, το οποίο αποθηκεύεται ως λίπος αν δε χρησιμοποιηθεί. Αυτό ισχύει για όλες τις τροφές που διασπώνται σε σάκχαρα.
  • Η κατανάλωση νερού κρίνεται επίσης σημαντική για την απώλεια βάρους. Αντί για τα στάνταρ 8 ποτήρια την ημέρα, ο Γιώργος Μίλεσης προτείνει «να πίνεις περίπου 60 ml νερό για κάθε κιλό που ζυγίζεις, κάθε μέρα»!

Κράτα τη «φωτιά» αναμμένη

Όσο μεγαλώνουμε τόσο επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας. Όμως, η αλήθεια είναι ότι όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο κινούμαστε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού λίπους και τη μείωση της άπαχης μυϊκής μάζας, γεγονός που επιβραδύνει το μεταβολισμό μας. Κουνήσου λοιπόν!

  • Ένας υγιής μεταβολισμός δεν καίει μόνο το πλεονάζον λίπος, αλλά προωθεί την ανάπτυξη της μυϊκής μάζας και αυξάνει τα επίπεδα της ενέργειας.
  • Για υγεία και απώλεια βάρους, πρέπει να αυξήσεις το βάρος σου όσον αφορά τη μυϊκή μάζα και να μειώσεις το ποσοστό σωματικού λίπους.
  • Η άσκηση αυξάνει την άπαχη μυϊκή μάζα, επειδή ένας γυμνασμένος μυς είναι πιο δυνατός και πιο μεγάλος. Απαιτεί επίσης ενέργεια, η οποία παρέχεται από το περιττό σωματικό λίπος.
  • Το μόνο που χρειάζεται είναι να περπατάς 3 ώρες την εβδομάδα για να διατηρείς σε διαρκή λειτουργία το μεταβολισμό σου.

Οι 3 βασικοί κανόνες για δυνατό μεταβολισμό

Να θυμάσαι πάντα ότι υγιής μεταβολισμός = απώλεια βάρους.

  1. Τρώγε μικρά και συχνά γεύματα καθημερινά για να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου.
  2. Ακολούθησε διατροφή με ακατέργαστες τροφές και πίνε πολύ νερό.
  3. Ασκήσου τακτικά για να τον διατηρείς υγιή.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece