Χάσε κιλά αλλιώς: Οι στρατηγικές απώλειας βάρους που δεν έχουν σχέση με τη δίαιτα

Ναι, μπορείς να χάσεις βάρος χωρίς να αδειάσεις το ψυγείο σου και να αλλάξεις τον τρόπο που τρως.

29.04.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

Προπόνηση το πρωί; 6 τρόποι για να ξεκινήσεις (χωρίς γκρίνια)

Χάσε κιλά χωρίς δίαιτα! Ουτοπικό; Όχι! Μπορείς να χάσεις βάρος χωρίς να αδειάσεις το ψυγείο σου και να αλλάξεις τη διατροφή σου. Πώς; Για την ακρίβεια, κάποια από τα καλύτερα tips και στρατηγικές απώλειας βάρους δε σχετίζονται καθόλου με το περιεχόμενο του πιάτου σου.

Διάβασε επίσης: 10 στρατηγικές για αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα

Δεν αρνείται κανείς πως οι θερμίδες που καταναλώνεις και το βάρος σου συνδέονται συχνά, υπάρχουν όμως κι άλλοι –εύκολοι– τρόποι που μπορεί να σε βοηθήσουν να φτάσεις το στόχο σου. Και έχει αποδειχτεί πως θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος χωρίς να πεινάσεις.

Βγες στον πρωινό ήλιο

Αντί να κάνεις διάδρομο στο γυμναστήριο το απόγευμα, βγες για ένα πρωινό τρέξιμο στο γρασίδι. Πιες το καφεδάκι σου έξω. Κάνε το σκυλάκι σου μεγαλύτερη πρωινή βόλτα. Ο στόχος είναι να περάσεις κάποιο χρόνο –περίπου 20με 30 λεπτά- σε λαμπερό ηλιακό φως ανάμεσα στις 8 το πρωί και το μεσημέρι, προτείνουν ερευνητές από την Ιατρική Σχολή Feinberg του Πανεπιστημίου Northwestern.

Η μελέτη τους στο PLOS ONE βρήκε πως οι άνθρωποι έχουν χαμηλότερο ΔΜΣ όταν η περισσότερη έκθεσή τους στον ήλιο είναι πρωινή συγκριτικά με εκείνους που κυκλοφορούν έξω αργότερα στη διάρκεια της ημέρας. (Και μη μπεις στον κόπο να προσπαθήσεις να ξεγελάσεις το σώμα σου με δυνατό τεχνητό φως: το ηλεκτρικό φως δεν μπορεί να έχει την ίδια ένταση με το φως του ήλιου.)

Δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο το πώς το φως επηρεάζει το σωματικό λίπος, όμως οι συγγραφείς της μελέτης επισημαίνουν πως η ελλιπής έκθεση στο ηλιακό φως μπορεί να χαλάσει το εσωτερικό ρολόι του σώματός σου, κάτι που μπορεί να πειράξει το μεταβολισμό και το βάρος σου.

Έχε έναν οπτικό στόχο όταν γυμνάζεσαι

Όλες έχουμε εκείνες τις μέρες που μας είναι δύσκολο να κινητοποιηθούμε και να μη βγούμε από το πρόγραμμά μας. Όμως δεν είναι μυστικό – η επιμονή και η συνέπεια οδηγούν σε απώλεια βάρους.

Δοκίμασε αυτό το κόλπο από τους ψυχολόγους ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης για να κάνεις εφικτή εκείνο το φαινομενικά ανέφικτο τρέξιμο ή περπάτημα: Αντί να κοιτάζεις κάτω ή τριγύρω σου καθώς κινείσαι, καρφώσου σε έναν συγκεκριμένο μακρινό στόχο, στην κατεύθυνση προς την οποία προχωράς. Αυτός θα μπορούσε να είναι μια πινακίδα στο δρόμο, ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, ένα ταχυδρομικό κουτί ή ένα κτίριο. Ο περιορισμός με αυτό τον τρόπο την εστίαση της οπτικής σου επαφής μπορεί να κάνει την απόσταση να σου φανεί μικρότερη, αυξάνεις την ταχύτητά σου και κάνει την άσκηση να μοιάζει ευκολότερη, λένε οι ερευνητές στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Motivation and Emotion.

Σε ένα από τα πείραμα τους, οι συμμετέχοντας βάδισαν με χρονομέτρηση φορώντας βάρη στον αστράγαλο. Στη μία ομάδα ζητήθηκε να εστιάσει σε ένα φανάρι κοντά στο σημείο τερματισμού ενώ οι άλλη ομάδα μπορούσε να κοιτάζει όπου ήθελε. Όπως αναλύθηκε μετά, οι συμμετέχοντες στην ομάδα με το συγκεκριμένο οπτικό στόχο εκτίμησαν πως το φανάρι ήταν 28% πιο κοντά απ’ όσο ήταν στην πραγματικότητα, περπάτησαν 23% πιο γρήγορα και ένιωσαν λιγότερη σωματική εξάντληση.

Απόλαυσε το σαββατοκύριακο

Είναι φυσιολογικό (και γκρρρρ… απογοήτευση) να παίζει το βάρος σου – και να βλέπεις το μεγαλύτερο νούμερο στο τέλος του Σαββατοκύριακου, λέει ο Brian Wansink, Ph.D., διευθυντής του Cornell Food and Brand Lab. Αντί να αυτομαστιγώνεσαι τη Δευτέρα το πρωί (κάτι που μπορεί να σου γυρίσει μπούμερανγκ σε σχέση με τη δίαιτά σου), μάθε να απολαμβάνεις τις μικρές καταχρήσεις του Σαββατοκύριακου.

Σε συνεργασία με Φινλανδούς ερευνητές, ο Wansink ανέλυσε τα πρότυπα βάρους 80 ενηλίκων στην επιθεώρηση Obesity Facts και βρήκε πως εκείνοι που ξεκίνησαν την εβδομάδα τους αντισταθμίζοντας αμέσως κάθε μικρή παρασπονδία του διημέρου ήταν εκείνοι που ήταν μόνιμα σε δίαιτα: το βάρος τους έπεφτε σταθερά από την Τρίτη μέχρι που έφταναν στο μικρότερο νούμερο την Παρασκευή.

Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που μονίμως «έπαιρναν» δεν έδειξαν κάποιο σαφές πρότυπο διακύμανσης βάρους τα Σαββατοκύριακα. Τι να κρατήσεις: Μπορείς να επιτρέψεις στον εαυτό σου να βγεις λίγο από το ρυθμό σου τα Σαββατοκύριακα εφόσον είσαι πιο εγκρατής τις άλλες μέρες της εβδομάδας. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόκλιση ανάμεσα στο νούμερο που δείχνει η ζυγαριά σου το βράδυ της Κυριακής συγκριτικά με το πρωί της Παρασκευής, τόσο πιθανότερο είναι πως προχωράς σαν τη χελώνα προς το βάρος που θέλεις. (Οπότε απόλαυσε χωρίς ενοχές το ποτό σου, ένα δείπνο έξω αλλά πρόσθεσε και λίγο περισσότερη κίνηση τα Σαββατοκύριακα.)

Διάλεξε το σωστό app

Πολέμησε την παρόρμησή σου να κλικάρεις το «unsubscribe» ή το «όχι, ευχαριστώ»: το να δεχτείς να λαμβάνεις ημερήσιες ειδοποιήσεις, tips και υπενθυμίσεις από μια εφαρμογή για απώλεια βάρους στο smartphone σου μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος, σύμφωνα με ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane.

Όπως συνοψίζεται στην επιθεώρηση Circulation, οι επιστήμονες του Tulane ανέλυσαν 14 μελέτες (οι οποίες συμπεριλάμβαναν πάνω από 1.300 συμμετέχοντες) που ερευνούσαν την επίδραση από τα μηνύματα στο κινητό στα κιλά τους και βρήκαν πως οι παροτρύνσεις (π.χ. «Μήπως είναι ώρα για το σημερινό σου τρέξιμο;» ή «Μη ξεχνάς να καταγράψεις το πρωινό σου») οδήγησαν σε μέτριες μειώσεις στο βάρος και το ΔΜΣ. Κατά τη διάρκεια των μελετών που κυμαινόταν από έξι μήνες μέχρι ένα χρόνο, οι συμμετέχοντες ανέφεραν απώλεια βάρους περίπου 1,5 κιλό.

Το να έχεις στο μυαλό σου τη διατήρηση των καλών σου συνηθειών –να τρως καλά και να γυμνάζεσαι– είναι ο μηχανισμός που κάνει αυτό το εύκολο εργαλείο αποδοτικό, λένε οι ερευνητές.

Διάβασε επίσης: Αδυνάτισμα τώρα! 9 συμβουλές για γυναίκες που δε θέλουν να κάνουν δίαιτα!

Editor's Picks:

Περισσότερα από Fitness

#shapegreece