Κανόνες υγιεινής και άσκηση: 4 τρόποι να αποφύγουμε τα μικρόβια στο γυμναστήριο

Υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης κορονοϊού στο γυμναστήριο; Τι να προσέξω αν πάω;

12.03.2020

εχεις διαβασει

Κανόνες υγιεινής και άσκηση

Mε την ραγδαία εξάπλωση του κορονοϊού, πόσο προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε όταν γυμναστούμε σε κλειστούς χώρους, μιας και αυτοί αποτελούν εστία μικροβίων;

«Στα γυμναστήρια σίγουρα υπάρχει ο κίνδυνος (της μετάδοσης του ιού), καθώς οι επισκέπτες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση και μοιράζονται τον εξοπλισμό», λέει η δρ.Τζένα Μακιότσι, ανοσιολόγος του Πανεπιστημίου του Σάσεξ.

«Όλοι θα πρέπει να προσέχουμε, να καθαρίζουμε τον εξοπλισμό με απολυμαντικό που έχει βάση το οινόπνευμα και να πλένουμε τα χέρια τακτικά. Ας προσπαθήσουμε να μην αγγίζουμε το πρόσωπό μας και να εφαρμόζουμε υγιεινούς τρόπους καθαρισμού».

Η ήπια άσκηση είναι το μυστικό για δυνατό ανοσοποιητικό

 

  • Αν έχουμε συμπτώματα βήχα ή καταρροής, θα πρέπει να αποφεύγουμε τελείως τα γυμναστήρια για να μειώσουμε τον κίνδυνο εξάπλωσης του κορονοϊού ή άλλου τύπου ίωσης, προσθέτει.
  • Αν όχι, καλό θα είναι να αποφύγουμε το γυμναστήριο και κυρίως τις ώρες που υπάρχει κόσμος.

Αν επιλέξεις να συνεχίσεις κανονικά τις προπονήσεις σου, ακολούθησε σίγουρα τους παρακάτω κανόνες υγιεινής μέσα στο γυμναστήριο.

Κανόνες υγιεινής και άσκηση: 4 τρόποι να αποφύγουμε τα μικρόβια στο γυμναστήριο

Έλεγξε το γυμναστήριο πριν ξεκινήσεις

Βεβαιώσου ότι καλύπτει τα βασικά – καθαρούς χώρους, επαρκές προσωπικό καθαριότητας, και αποδυτήρια που ταιριάζουν στις ανάγκες σου. Επίσης, έλεγξε αν είναι καλά αεριζόμενο ώστε να αποκλείσεις όσο το δυνατόν τον κίνδυνο για αερομεταφερόμενες λοιμώξεις.

Plus:
Όσο καθαρό και να φαίνεται ένα γυμναστήριο, μην περπατάς ποτέ ξυπόλητη. Το ντους, η σάουνα, το τζακούζι και τα ατμόλουτρα είναι τέλεια μετά την προπόνηση, αλλά αποτελούν γόνιμο έδαφος για τα μικρόβια. Γι’ αυτό μην ξεχνάς να φοράς πλαστικές σαγιονάρες.

Μην δανείζεσαι πράγματα από άλλους

Όσο κι αν χρειάζεσαι εκείνη τη δεδομένη στιγμή ένα σαπούνι ή ένα αποσμητικό, μην το δανειστείς από τη φίλη σου. Είναι ένας εξασφαλισμένος τρόπος για να ξεκινήσουν να κυκλοφορούν ανεπιθύμητα μικρόβια και να αρπάξεις κάποιο κρυολόγημα ή κάτι χειρότερο.

Plus:
Κάλυπτε τυχόν κοψίματα με ειδική γάζα πριν ξεκινήσεις την προπόνηση. Οι ανοιχτές πληγές, όσο μικρές κι είναι, βοηθάνε τα βακτήρια να εισχωρήσουν στον οργανισμό. Αν κόβεσαι εύκολα στο ξύρισμα, είναι προτιμότερο να το αναβάλλεις για μετά τη γυμναστική.

Κάνε απολύμανση

Εξοπλίσου με αντιβακτηριδιακά μαντηλάκια, σπρέι ή τζελ και απολύμανε κάθε μηχάνημα πριν το χρησιμοποιήσεις. Κάνε το ίδιο όταν τελειώσεις, για να το αφήσεις καθαρό για τον επόμενο και να δώσεις το καλό παράδειγμα. Την ώρα της προπόνησης απόφυγε να αγγίζεις το πρόσωπό σου, αφού τα μικρόβια μπορεί αν βρουν δίοδο μέσω των αυτιών, της μύτης και των ματιών.

Plus:
Τύλιξε μια πετσέτα γύρω σου προκειμένου να αποφύγεις την επαφή με τα μικρόβια, όταν πρόκειται να καθίσεις σε πάγκους, π.χ. χαμάμ.

Κάνε ντους μετά την προπόνηση

Αν δεν έχεις χρόνο για ντους, μην παραλείψεις να πλύνεις καλά τα χέρια σου με σαπούνι. Χρειάζεται να τα πλύνεις περίπου μισό λεπτό για να είναι απολύτως καθαρά.

Plus:
Μην πίνεις νερό από τους ψύκτες του γυμναστηρίου, ακόμη κι αν υπάρχουν πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης. Αποτελούν τη χειρότερη εστία ιών και μικροβίων.

Μια εναλλακτική λύση θα μπορούσε να είναι το τρέξιμο ή το περπάτημα στη φύση ή σε ανοιχτό χώρο.

Η άσκηση προστατεύει την υγεία μας! Να πώς θα ζήσουμε περισσότερο ΧΩΡΙΣ γυμναστήριο!

[related id="2230"]

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece