Πώς να επιλέξεις σωστά αθλητικά παπούτσια; Το τεστ για να διαλέξεις τα σωστά για το πέλμα σου

Ανάλογα με το είδος του βηματισμού που κάνεις, χρειάζεσαι διαφορετικό είδος παπουτσιών.

28.05.2020

εχεις διαβασει

Πώς να επιλέξεις σωστά αθλητικά παπούτσια

Συνεργάστηκε ο Άγγελος Πάπαρης, personal trainer.

Αξιολόγησε το βηματισμό σου

Ο βηματισμός προσδιορίζεται από τρία είδη βιομηχανικής λειτουργίας του πέλματος: ουδέτερο, με υποπρηνισμό ή υπερπρηνισμό. Ο πρηνισμός είναι η φυσική κίνηση του πέλματος. Καθεμία από τις παραπάνω καταστάσεις συνδέεται με μία μορφή καμάρας: ψηλή, μέση, επίπεδη. Για να βρεις τη δική σου, κοίταξε το αποτύπωμα του πέλματος όταν έχεις βρεγμένα πόδια.

 

Ψηλή καμάρα

βηματισμός

Το αποτύπωμά σου έχει ένα χάσμα στο κέντρο υποδεικνύοντας πως το πέλμα σου στρέφεται ελαφρώς προς τα έξω (υποπρηνισμός). Οι μύες και οι τένοντες είναι σφιχτοί και άκαμπτοι, δυσκολεύοντας το πέλμα σου να απορροφήσει τους κραδασμούς.

Δες το στα παπούτσια σου: Ανομοιόμορφη φθορά στις εξωτερικές πλευρές της σόλας.

Κίνδυνοι: Τα λάθος παπούτσια μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στο πέλμα, όπως
τενοντίτιδα του αχίλλειου.

Διάλεξε: Παπούτσια με ουδέτερη υποστήριξη χωρίς επιπλέον στοιχεία σταθεροποίησης που θα ευνοούν το φυσικό πρηνισμό του πέλματός σου.

Μέση καμάρα

βηματισμός

Το «φυσιολογικό» ύψος της καμάρας σου σημαίνει πως το πέλμα σου πατάει ελαφρά προς τα μέσα για να απορροφήσει τους κραδασμούς.

Δες το στα παπούτσια σου: Έντονη φθορά στις εσωτερικές πλευρές των παπουτσιών και κλίση προς τα μέσα όταν τα παπούτσια πατούν σε επίπεδη επιφάνεια.

Κίνδυνοι: Είναι λίγοι οι κίνδυνοι για βιομηχανικά προβλήματα στα πόδια που συνδέονται με την κατασκευή της καμάρας σου.

Διάλεξε: Δοκίμασε παπούτσια με καλή σταθερότητα και στοιχεία υποστήριξης στο κέντρο του πέλματος.

Χαμηλή καμάρα

βηματισμός

Αν το αποτύπωμά σου είναι παντού γεμάτο, τα πέλματά σου είναι επίπεδα και πιθανότατα στρέφονται πολύ προς τα μέσα όταν τρέχεις (υπερπρηνισμός).

Δες το στα παπούτσια σου: Επιπλέον φθορά κάτω από το μαλακό σημείο πριν τα δάχτυλα και στο εσωτερικό της φτέρνας. Μεγάλη φθορά στο μεγάλο δάχτυλο.

Κίνδυνοι: Μπορεί με τα λάθος παπούτσια να είσαι επιρρεπής σε πόνους στα γόνατα και σε πελματιαία απονευρωσίτιδα.

Διάλεξε: Τα παπούτσια τρεξίματος που εξουδετερώνουν τον υπερπρηνισμό έχουν πιο ίσιο σχήμα από τα καμπύλα παπούτσια που είναι σχεδιασμένα για πέλματα με υποπρηνισμό. Τα παπούτσια με έλεγχο της κίνησης μπορεί να εμποδίσουν το πέλμα σου να στρίβει τόσο πολύ.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Best of network

#shapegreece