Αυτό είναι το χειρότερο που μπορείς να φας πριν πας για ύπνο

Και το λέει ένας γιατρός του Harvard.

08.10.2018

εχεις διαβασει

Όταν μιλάμε για τις διατροφικές συνήθειες μας και το πώς επηρεάζουν την ικανότητα μας να κοιμόμαστε καλά (και γρήγορα), υπάρχουν μερικά δεδομένα που τα ξέρεις ήδη όπως, για παράδειγμα, να αποφεύγεις την καφεΐνη. Γενικά, το να τρως οτιδήποτε λίγα λεπτά πριν πέσεις για ύπνο θεωρείται don’t, μιας και δεν θέλεις το πεπτικό σου σύστημα να «δουλεύει» ενώ εσύ προσπαθείς να δεις όνειρα γλυκά.

Σύμφωνα, όμως, με τη Nada Milosavljevic, MD, JD, γιατρό που εκπαιδεύτηκε στο πανεπιστήμιο του Harvard, η κατανάλωση οποιαδήποτε τροφής ή συνδυασμού με πολλή πρωτεΐνη μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σου.

Ο λόγος είναι πως το σώμα σου χρησιμοποιεί τεράστια ποσότητα ενέργειας για να χωνέψει τις τροφές με πρωτεΐνη, όταν το μόνο που χρειάζεσαι είναι να χαλαρώσεις και να ξεκουραστείς. «Χρειάζεσαι πολύ πεπτική δύναμη για να χωνέψεις αυτού του είδους τις τροφές και τα γαστρικά υγρά είναι “ενεργοποιημένα”» εξηγεί. «Η ροή του αίματος κατευθύνεται σε εκείνο το σημείο του σώματός σου, στο οποίο συμβαίνει η “δουλειά”» συμπληρώνει.

Από την άλλη πλευρά, φυσικά και δεν υπάρχει λόγος να αποφεύγεις την πρωτεΐνη γενικά μέσα στη μέρα. Στην πραγματικότητα, έρευνα δείχνει πως τρώγωντας ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη αρκετές ώρες πριν πέσεις για ύπνο, μπορεί να τονώσει τα αισθήματα… ύπνου. Το timing είναι τα πάντα!

Ιδέες για γεύματα και σνακ πρωτεΐνης – τι διαβάζουν οι αναγνώστριες του Shape:

Γεύματα πρωτεΐνης (και όχι μόνο) των 5 λεπτών που διώχνουν το λίπος (συνταγές για πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό!)

Συνταγή: Σαλάτα με πρωτεΐνη, ο δυνατός συνδυασμός της διατροφής σου

Τρως την πρωτεΐνη που πρέπει για να χάσεις βάρος; Και εύκολα σνακ πρωτεΐνης!

Πλάνο μίας μέρας για διατροφή με πρωτεΐνες (και ελάχιστους υδατάνθρακες!)

Αντί για μπάρες, φτιάξε μπάλες πρωτεΐνης με καρότο ή φυστικοβούτυρο! Οι super συνταγές!

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Δε θέλω να γυμναστώ, τι να κάνω;

Καμία δικαιολογία δεν μπορεί να αντισταθεί σε αυτές τις στρατηγικές που πρεσβεύει η ψυχολογία της άσκησης.

Βίντεο: Οι καλύτερες ασκήσεις για χέρια χωρίς βάρη! (ευτυχώς, χωρίς push-ups)

Aπόκτησε καλλίγραμμα χέρια χωρίς εξοπλισμό με αυτό το πρόγραμμα που μπορείς να κάνεις εύκολα στο σπίτι.

Είναι η κολύμβηση το ιδανικό άθλημα για όλους; Ο Δημήτρης Κουλούρης απαντά

Σκέφτεσαι να ξεκινήσεις κολύμπι; Ναι, μπορείς να κάνεις και το χειμώνα και θα έχεις πολλά οφέλη. Να τι λέει ο πρωταθλητής μας

Βίντεο: Krav Maga ή αυτοάμυνα για γυναίκες με τον Έλληνα expert Μιχάλη Καφετζή

Εδώ θα πάρεις μια μικρή γεύση από τα σεμινάρια του Stay away sessions για γυναίκες, όπως μας τα έδειξε στο 3o Shape Food Workshop.

8 τροφές για μυική ενδυνάμωση βάσει έρευνας! Έτσι χτίζεις μυική μάζα και καις λίπος

Δεν αρκεί μόνο η γυμναστική για να αποκτήσεις τέλειο σώμα. Μάθε ποιες τροφές μπορούν να αυξήσουν τη μυϊκή σου μάζα.

#shapegreece