Πώς δρα ο ελληνικός καφές πριν την ασκηση;

Είτε ασχολείσαι με τρέξιμο είτε με «κατ’ οίκον» άθληση, το άρθρο αυτό σε ενδιαφέρει.

12416_Nestle_Loumidis_Photo-Montaz_3
Από τον Πάρη Παπαχρήστο, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο M.Sc., Ιδρυτή του medNutrition.gr, diaitologos.com

Σε μία περίοδο της ζωής μας που όλα αλλάζουν, ένα δεδομένο παραμένει σταθερό για τους περισσότερους, κι αυτό είναι η καθημερινή άσκηση. 

Είτε ασχολείσαι με τρέξιμο είτε με «κατ’ οίκον» άθληση, το άρθρο αυτό σε ενδιαφέρει.

Αυτό το οποίο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε είναι τα οφέλη που μας προσφέρει η καφεΐνη πριν την άσκηση. Εάν επομένως αγαπάς κι εσύ τον ελληνικό καφέ, συνέχισε το διάβασμα για να δεις πώς boost-άρει τον οργανισμό μας.

Ποια είναι η βασική δράση της καφεΐνης;

Τα κύρια οφέλη της καφεΐνης, που συνδέονται με καλύτερη απόδοση κατά την άσκηση, έχουν να κάνουν με τη δράση της στο κεντρικό νευρικό σύστημα.

Η καφεΐνη μοιάζει πολύ με μία ουσία που υπάρχει στον οργανισμό μας, ονομάζεται αδενοσίνη, και είναι αυτή που «δίνει το σήμα» στον εγκέφαλο ότι είμαστε κουρασμένοι. Με το πλεονέκτημά της αυτό η καφεΐνη κάθε φορά που πίνουμε τον καφέ μας ανταγωνίζεται με την αδενοσίνη με αποτέλεσμα να μην της επιτρέπει να δώσει το σήμα της κόπωσης. 

Η καφεΐνη συνδέεται, αντί της αδενοσίνης, σε ειδικούς υποδοχείς στον εγκέφαλό μας  μειώνοντας το αίσθημα της κούρασης. Μας δίνει εγρήγορση και βελτιώνει την αντίληψή μας για την προσπάθεια που πρόκειται να καταβάλουμε, όπως την άσκηση για παράδειγμα. 

Tip: Ο οργανισμός μας απορροφά την καφεΐνη αρκετά γρήγορα, , γι’ αυτό αν απολαύσετε τον ελληνικό σας καφέ μία με μιάμιση ώρα πριν την προγραμματισμένη σας άσκησητότε θα φτάσει το peak της !

Για πόση καφεΐνη μιλάμε;

Οι ανάγκες για έναν μέσο αθλούμενο είναι όμοιες με του γενικού πληθυσμού και είναι καλό να μην ξεπερνούν την ημερήσια σύσταση που προτείνει η Ευρωπαΐκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων. Έτσι μπορείς να καταναλώσεις έως 400mg εντός της ημέρας και αποφύγεις πάνω από 200mg σε μία μόνο δόση καφέ.

Tip: Ένας διπλός ελληνικός καφές θα σου δώσει περίπου τα 115mg καφεΐνης ώστε να boost-άρουν την απόδοσή σου.

Ελληνικός καφές = καφές + νερό

Άλλο ένα στοιχείο που θα κερδίσεις απολαμβάνοντας τον καφέ σου είναι το νερό που σίγουρα χρειαζόμαστε στην άσκηση. 

«Μα ο καφές δεν με αφυδατώνει;»

Μπορεί να έχεις ακούσει ή διαβάσει κι εσύ την άποψη αυτή. Ωστόσο, πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι πρόκειται περί μύθου, αφού δεν φαίνεται η κατανάλωση της καφεΐνης να επιδρά αρνητικά στην ενυδάτωσή μας κατά την άσκηση.

Θυμήσου επομένως, τα βαράκια σου, το στρώμα και φυσικά… τον ελληνικό σου καφέ!

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i