10 λόγοι για να κάνεις περισσότερες προβολές στην προπόνηση

Για πιο δυνατούς μυς φρόντισε την επόμενη φορά στο γυμναστήριο να προσθέσεις δύο προβολές στο σετ σου.

γυναίκα που κάνει προβολές istock

Έχεις σκεφτεί ότι μία απλή άσκηση όπως είναι οι προβολές μπορούν να έχουν πολλά οφέλη;

Πριν ξεκινήσεις τις προβολές, ο εγκέφαλός σου στέλνει μήνυμα μέσω των ινών των νεύρων που βρίσκονται στη σπονδυλική σου στήλη για το τι πρόκειται να συμβεί. Οι μύες είναι φτιαγμένοι από ίνες που περιέχουν δύο είδη πρωτεϊνών. Όταν τους δοθεί το πράσινο φως, οι πρωτεΐνες προκαλούν συστολή των ινών, κάτι που κάνει τα κόκαλα που είναι συνδεδεμένα με τον κάθε μυ να κινούνται.

Οι προβολές προκαλούν μικροσκοπικά σκισίματα στις ίνες των μυών και για να τα διορθώσει, το σώμα σου στέλνει λευκά αιμοσφαίρια, πρωτεΐνες και άλλες επιδιορθωτικές "ουσίες" στα συγκεκριμένα σημεία, μια διαδικασία που αυξάνει το μέγεθος των ινών των μυών και τους δυναμώνει.

10 λόγοι για να κάνεις περισσότερες προβολές

  1. Αυξάνουν την απόδοση
  2. Συμβάλλουν στην αποκατάσταση και την ανάπτυξη
  3. Αυξάνουν την αντοχή σου
  4. Ενισχύουν τα οστά σου
  5. Βελτιώνουν την καρδιαγγειακή σου υγεία
  6. Μειώνουν το σάκχαρο στο αίμα
  7. Ανακουφίζουν από τον πόνο
  8. Βελτιώνουν την ψυχική σου υγεία
  9. Συμβάλλουν στην αποφυγή των τραυματισμών
  10. Διευκολύνουν την εκτέλεση συνδυαστικών ασκήσεων

1. Αυξάνουν την απόδοση

Οι προβολές προκαλούν μικροσκοπικά σκισίματα στις ίνες των μυών. Αυτές οι μικροσκοπικές βλάβες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση των μυών. Η μυϊκή ανάπτυξη δηλαδή βασίζεται σε φλεγμονή της μυϊκής ίνας εξαιτίας της καταστροφής της την ώρα της προπόνησης ή πιο απλά, κατά τη διάρκεια της άσκησης οι μύες σου "τραυματίζονται" και στο σημείο αυτό χρειάζεται η αποκατάσταση. Η αποκατάσταση μπορεί να γίνει με ξεκούραση, διατροφή και αποθεραπεία. Όλο αυτό οδηγεί στη μυϊκή ανάπτυξη, στο φαινόμενο του αναβολισμού, επομένως και στο επιθυμητό αποτέλεσμα και απόδοση.

2. Συμβάλλουν στην αποκατάσταση και την ανάπτυξη

Το σώμα σου στέλνει λευκά αιμοσφαίρια, πρωτεΐνες και άλλες ουσίες για να επιδιορθώσει αυτές τις ρήξεις. Η διαδικασία αυτή οδηγεί στην αύξηση του μεγέθους και της δύναμης των μυϊκών ινών.

3. Αυξάνουν την αντοχή σου

Με την πάροδο του χρόνου και την τακτική προπόνηση με προβολές, αυξάνεται η αντοχή σου, επιτρέποντάς σου να ασκείσαι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και με μεγαλύτερη ένταση.

4. Ενισχύουν τα οστά σου 

Οι προβολές ασκούν πίεση στα οστά, η οποία διεγείρει την παραγωγή οστικής πυκνότητας. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και άλλων παθήσεων των οστών.

5. Βελτιώνουν την καρδιαγγειακή σου υγεία

Οι προβολές μπορούν να αυξήσουν τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση, βελτιώνοντας την υγεία της καρδιάς και των πνευμόνων.

6. Μειώνουν το σάκχαρο στο αίμα

Η άσκηση με προβολές μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, μειώνοντας τον κίνδυνο για διαβήτη.

7. Ανακουφίζουν από τον πόνο

Οι προβολές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου στις αρθρώσεις, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις αρθρίτιδας.

8. Βελτιώνουν την ψυχική σου υγεία

Η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι μειώνει το άγχος, το άγχος και τα συμπτώματα της κατάθλιψης, ενώ βελτιώνει τη διάθεση και την ποιότητα του ύπνου.

9. Συμβάλλουν στην αποφυγή των τραυματισμών

Οι ασκήσεις προβολής τεντώνουν τους μυς, τους τένοντες και τους συνδέσμους, αυξάνοντας την ευλυγισία και το εύρος κίνησης των αρθρώσεων. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού από τράβηγμα ή θλάσεις. Επίσης, οι προβολές δυναμώνουν τους μυς-σταθεροποιητές, οι οποίοι παίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας και της σωστής ευθυγράμμισης κατά τη διάρκεια σύνθετων ασκήσεων. Ισχυροί μύες-σταθεροποιητές μειώνουν την καταπόνηση στις αρθρώσεις και βελτιώνουν τη σταθερότητα, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα.

10. Διευκολύνουν την εκτέλεση συνδυαστικών ασκήσεων

Η αυξημένη ευλυγισία και το εύρος κίνησης από τις προβολές επιτρέπουν να εκτελείς σύνθετες κινήσεις με μεγαλύτερη άνεση και έλεγχο. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού και βελτιώνει την απόδοσή σου στις συνδυαστικές ασκήσεις.

Πώς να κάνεις προβολές

Εάν ξεκινάς τώρα να κάνεις προβολές, είναι σημαντικό να ξεκινήσεις αργά και σταδιακά να αυξήσεις την ένταση και τη διάρκεια των προπονήσεών σου. Άκου το σώμα σου και κάνε διαλείμματα όταν το χρειάζεσαι. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η σωστή τεχνική είναι απαραίτητη για την αποφυγή τραυματισμών. 

Προβολές μπροστά

προβολές άσκηση
istock

  • Στάσου με τα πόδια ανοιχτά στο πλάτος των ώμων, με τα χέρια στα πλάγια.
  • Με το δεξί πόδι κάνε ένα βήμα μπροστά, διατηρώντας όρθιο τον κορμό, έτσι ώστε τα γόνατά σου να είναι πάνω από τα δάχτυλα των ποδιών σου.
  • Λύγισε το δεξί σου γόνατο σε γωνία 90 μοιρών με τον δεξιό μηρό να παραμένει παράλληλος με το πάτωμα.
  • Πιέζοντας τη φτέρνα του δεξιού σου ποδιού και μετατοπίζοντας το βάρος σου στο αριστερό σου πόδι, γύρισε το δεξί σου πόδι πίσω στην αρχική θέση.
  • Επανάλαβε από την άλλη πλευρά.

Συμβουλεύσου το γιατρό σου και έναν γυμναστή προτού ξεκινήσεις οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα άσκησης.

Βάζοντας τέλος στο αιώνιο δίλημμα 'καθίσματα ή προβολές'

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i