10 τρόποι που ο εθελοντισμός σου κάνει καλό | Τον συνιστά το Harvard

Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού σήμερα 5 Δεκεμβρίου και αν βάλεις και εσύ ένα... χεράκι, ίσως σώσεις τον κόσμο (σου) και την υγεία σου.

volunteeres istock

Οι πράξεις σου έχουν μεγάλο αντίκτυπο στους γύρω σου, στον κόσμο και στον εαυτό σου. Εάν θέλεις να ασχοληθείς με τον εθελοντισμό, η υγεία σου μπορεί να μην πρώτος λόγος που σκέφτηκες. Ωστόσο, η ικανοποίηση του να βοηθάς άλλους μπορεί να μην είναι το μόνο καλό που κερδίζεις από την εμπειρία. Η πράξη του εθελοντισμού μπορεί να ωφελήσει την υγεία και την ευεξία σου.

Τα 10 οφέλη του εθελοντισμού για την υγεία σου

Τα οφέλη του εθελοντισμού για την υγεία είναι πολλά: μειωμένη αρτηριακή πίεση, τόνωση της ευτυχίας, βελτιωμένη ψυχική ευεξία κ.ά. Μάθε γιατί η δωρεά του χρόνου και των ταλέντων σου αξίζει!

1. Διευρύνεις το κοινωνικό σου δίκτυο

Το να παραμένεις κοινωνική είναι καλό για την ψυχική σου υγεία, ειδικά όσο μεγαλώνεις. Ο εθελοντισμός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσεις νέα άτομα που θα μοιραστείτε μαζί κοινά ενδιαφέροντα. Επίσης, μπορεί να σου ανοίξει νέες ευκαιρίες στην προσωπική ή επαγγελματική σου ζωή.

2.  Ενισχύεις την ψυχική σου ευεξία

Το να είσαι εθελοντής μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου άγχους και κατάθλιψης. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στο πώς ανταποκρίνεται ο εγκέφαλος στον εθελοντισμό. Όταν προσφέρεις εθελοντικά, ο εγκέφαλος παράγει ορμόνες, όπως η ντοπαμίνη, που ενισχύουν τη διάθεσή σου.

3. Αυξάνεις τα επίπεδα ευτυχίας σου

Μια μελέτη που έγινε το 2020 από ερευνητές στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι ο εθελοντισμός αύξησε την ευτυχία των συμμετεχόντων με την πάροδο του χρόνου. Επιπλέον, οι άνθρωποι που προσφέρονταν εθελοντικά τουλάχιστον κάθε μήνα ανέφεραν καλύτερη ψυχική υγεία από εκείνους που πρόσφεραν ελάχιστα.

4. Αυξάνεις τη διάρκεια ζωής σου

Μπορούν οι εθελοντές να ζήσουν περισσότερο; Η σύντομη απάντηση είναι ναι. Τα οφέλη που προκύπτουν από τον εθελοντισμό - όπως οι ανθρώπινες σχέσεις, η σωματική δραστηριότητα, το μειωμένο άγχος και η χαμηλότερη αρτηριακή πίεση - συμβάλλουν σε μια πιο υγιή και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, μελέτη διαπίστωσε ότι ο εθελοντισμός συνδέεται με καλύτερες συμπεριφορές υγείας. 

5. Μειώνεις την πίεσή σου

Ο εθελοντισμός μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, επειδή αυξάνει τη σωματική δραστηριότητα και μειώνει το άγχος. Αυτό είναι σημαντικό γιατί η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό.

6. Κινείσαι περισσότερο

Μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις το επίπεδο δραστηριότητάς σου, ανάλογα με τον είδος του εθελοντισμού που προσφέρεις. 

7. Ανακουφίζεις το άγχος σου

Η προσφορά του χρόνου σου σε άλλους βοηθά στο να μειώσεις το άγχος σου. Σύμφωνα με έρευνα, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ανέφερε ότι από τότε που ξεκίνησαν να προσφέρουν υπηρεσίες ως εθελοντές έχει βελτιωθεί κατά 70% η ικανοποίηση που αντλούν από τη ζωή ενώ παράλληλα έχουν μειωθεί κατά 42% τα συναισθήματα της μοναξιάς και κατά 33% του στρες.

8. Αποκτάς περισσότερες δεξιότητες και γνώσεις

Ο εθελοντισμός μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξεις νέες δεξιότητες και γνώσεις. Θα σου δώσει την ευκαιρία να μάθεις κάτι νέο, να βελτιώσεις τις υπάρχουσες δεξιότητες σου ή να αποκτήσεις εργασιακή εμπειρία.

9. Αποκτάς αλληλεγγύη

Ο εθελοντισμός συμβάλλει στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της κοινωνικής συνοχής. Σε βοηθά να κατανοήσεις καλύτερα τις ανάγκες των άλλων και να εργαστείς μαζί τους για την επίλυση κοινών προβλημάτων.

10. Βελτιώνει την αυτοπεποίθησή σου

Ένα μεγάλο μέρος του εθελοντισμού είναι να μιλάς με άλλους και να εκφράζεσαι. Όσο περισσότερο μιλάς, τόσο περισσότερο μαθαίνεις να υποστηρίζεις αυτό που λες, κάτι που οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης. Για παράδειγμα, εάν δεν έχεις αυτοπεποίθηση να μιλήσεις μπροστά σε κοινό, η εργασία ως εθελοντής μπορεί να σε βοηθήσει να χτίσεις την αυτοπεποίθησή σου. 

Θέλεις να γίνεις εθελόντρια και να βοηθάς σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης; Μάθε εδώ τις απαραίτητες πληροφορίες

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i