Αναβλητικότητα! Οι αιτίες που αναβάλλεις τα πάντα!

Αναβλητικότητα! Οι αιτίες που αναβάλλεις τα πάντα!



Αναβάλλεις πάντα για αργότερα (ή ιδανικά και για ποτέ) αυτό που έχεις να κάνεις; Οι έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι αναβλητικότητας και δύο βασικοί αναβλητικοί τύποι ανθρώπων. Μάθε πού ανήκεις.

 

1. Ο Αποφευκτικός

Ο πρώτος τύπος αναβλητικότητας αποφεύγει. Οι άνθρωποι που γίνονται αναβλητικοί γι’ αυτόν το λόγο αναβάλλουν πράγματα που προκαλούν άγχος, πίεση ή αυτοαμφισβήτηση. Εάν σκέφτεσαι κι εσύ έτσι, ίσως, π.χ., αρνείσαι να ανοίξεις τους λογαριασμούς γιατί φοβάσαι να δεις πόσα χρωστάς. Αναβάλλεις δουλειές που ανησυχείς ότι δε θα κάνεις καλά. Αποφεύγεις να πάρεις μια απόφαση από φόβο μήπως κάνεις λάθος ή πληγώσεις τα συναισθήματα κάποιου. Θα προτιμούσες να νιώσεις άσχημα στο μέλλον παρά να αντιμετωπίσεις τους φόβους σου σήμερα.

 

2. Ο Διεγερτικός

Αναβάλλει όχι γιατί αγχώνεται, αλλά γιατί του λείπει το κίνητρο. Αν αναβάλλεις μια δουλειά, δεν είναι επειδή αμφιβάλλεις για τον εαυτό σου, αλλά επειδή δε σου φαίνεται τόσο σημαντικό – μέχρι να πλησιάσει τρομακτικά η προθεσμία. Η αναβολή μιας βαρετής δουλειάς μέχρι να υπάρξει πραγματική πίεση είναι η στρατηγική των διεγερτικά αναβλητικών για να της προσδώσουν λίγο ενδιαφέρον. Λαχταρούν μια μικρή δόση στρες, την οποία οι αποφευκτικά αναβλητικοί δεν επιθυμούν.

 

Γιατί αναβάλλεις;

Απάντησε στις ερωτήσεις για να το μάθεις. Οι τρεις πρώτες δείχνουν αποφευκτική αναβλητικότητα, οι τρεις τελευταίες διεγερτική.

 

1 Νιώθεις εξαντλημένη ή πνιγμένη όταν σκέφτεσαι την υποχρέωσή σου;

2 Ανησυχείς ότι θα αποτύχεις, θα απογοητεύσεις κάποιον ή ότι θα πάρεις λάθος απόφαση;

3 Αυτή η υποχρέωση σε κάνει να σκέφτεσαι παλαιότερες αποτυχίες ή αρνητικές εμπειρίες;

4 Μήπως η προθεσμία σου φαίνεται πολύ μακρινή, οπότε δεν κάνεις κάτι τώρα;

5 Σκέφτεσαι ότι είναι βαρετή και ότι υπάρχουν πολύ καλύτεροι τρόποι για να ξοδέψεις το χρόνο και την ενέργειά σου;

6 Το να ξεκινήσεις νωρίτερα είναι χάσιμο χρόνου; Απολαμβάνεις τον πανικό της προσπάθειας της τελευταίας στιγμής;

 

Ποιες ερωτήσεις σου φαίνονται πιο οικείες; Οι τρεις πρώτες δείχνουν αποφευκτική αναβλητικότητα, ενώ οι τρεις τελευταίες διεγερτική αναβλητικότητα.

 

Shape Tip: Η αναβλητική συμπεριφορά θεραπεύεται είτε με μεθόδους ειδικά σχεδιασμένες γι' αυτήν είτε με ψυχοθεραπεία για τις πιο σοβαρές καταστάσεις.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i