Είμαι στενοχωρημένη, τι να κάνω;

Η πιο σημαντική ερώτηση που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου όταν νιώθεις πεσμένη

fegrej

H νευροεπιστήμη, μια σχετικά νέα, ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη επιστήμη μεταξύ ιατρικής και βιολογίας, μελετά τη φαιά ουσία στον εγκέφαλό μας και οι επιστήμονές της έχουν μάθει πολλά για το τι είναι αυτό που μας κάνει πραγματικά χαρούμενους. Ο νευροεπιστήμονας ερευνητής Alex Korb από το UCLA έχει καταλήξει σε μερικές βασικές σκέψεις για το πώς μπορείς να γίνεις πιο ευτυχισμένη στο βιβλίο του The Upward Spiral: Using Neuroscience to Reverse the Course of Depression, One Small Change at a Time. Μήπως νιώθεις λυπημένη και δεν ξέρεις τι να κάνεις;

Μερικές φορές είναι σαν ο εγκέφαλός σου να μη θέλει να είσαι ευτυχισμένη. Μπορεί να νιώθεις ενοχές ή ντροπή. Γιατί; Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, τα δύο αυτά συναισθήματα ενεργοποιούν το κέντρο επιβράβευσης του εγκεφάλου. «Παρά τις διαφορές τους, η υπερηφάνεια, η ντροπή και η ενοχή ενεργοποιούν όλα τους παρόμοια νευρικά κυκλώματα στην αμυγδαλή, στις νησίδες και στον επικλινή πυρήνα του εγκεφάλου.

Παραδόξως, η υπερηφάνεια είναι το συναίσθημα που πυροδοτεί πιο έντονα τη δραστηριότητα σε αυτές τις περιοχές. Αυτό εξηγεί γιατί επιτρέπουμε στις ενοχές και την ντροπή να μας κατακλύζουν – ενεργοποιούν το κέντρο επιβράβευσης του εγκεφάλου» εξηγεί ο Alex Korb. Όμως η ενοχή, η ντροπή και η ανησυχία δεν είναι καλές μακροπρόθεσμες λύσεις. Οπότε, τι λένε οι νευροεπιστήμονες ότι θα πρέπει να κάνεις;

Θέσε στον εαυτό σου αυτή την ερώτηση: «Για ποια πράγματα είμαι ευγνώμων;».

Μπορείς να φανταστείς τι κάνει η ευγνωμοσύνη στον εγκέφαλό σου; Έχει την ίδια δράση με αντικαταθλιπτικά φάρμακα ενισχύοντας έναν σημαντικό νευροδιαβιβαστή, τη σεροτονίνη (ό,τι κάνει και το Prozac!).

Είμαι στενοχωρημένη, τι να κάνω;

How to: «Σκέψου όλα αυτά για τα οποία νιώθεις ευγνώμων και εστίασε στις θετικές πτυχές της ζωής σου. Αυτή η απλή αλλαγή στη σκέψη σου αυξάνει την παραγωγή της σεροτονίνης στο φλοιό της πρόσθιας μοίρας της έλικας του προσαγωγίου στον εγκέφαλό σου» εξηγεί ο Alex Korb. Έστω κι αν δε βρίσκεις πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη –η ζωή δεν είναι πάντα εύκολη–, η αναζήτηση είναι αυτή που μετράει! «Ακόμη και όταν αναζητάς τους λόγους για τους οποίους νιώθεις ευγνωμοσύνη, αλλάζει η χημεία του εγκεφάλου σου: Η αναζήτηση αυτή είναι μια μορφή συναισθηματικής νοημοσύνης που επηρεάζει την πυκνότητα των νευρώνων στον μετωπιαίο φλοιό κάνοντάς τους πιο αποτελεσματικούς. Κι επειδή όλα είναι μια αλυσίδα αντιδράσεων, όταν έχεις υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη, απαιτείται λιγότερη προσπάθεια για να είσαι ευγνώμων» τονίζει ο Alex Korb. Μπορεί επομένως η ευγνωμοσύνη να κάνει τον εγκέφαλό σου –κι εσένα– πιο ευτυχισμένη, τι γίνεται όμως όταν σε καταλαμβάνουν τα αρνητικά συναισθήματα;

Δες εδώ πώς θα αντιμετωπίσεις τα αρνητικά συναισθήματα!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i