Το ξέρεις ότι ο θυμός μπορεί να λειτουργήσει υπερ της καριέρας σου;

Προφανώς θα ξέρεις ότι η πίεση και το άγχος μπορούν να σε κάνουν καλύτερο επαγγελματία. Όμως, φανταζόσουν ποτέ ότι κάτι ανάλογο μπορεί να ισχύει και για το θυμό;

shutterstock-466937138_rkfg

Κι όμως... Βλέπεις, το, κατά πολλούς πιο «βλαπτικό» από όλα τα συναισθήματα μπορεί να σε βοηθήσει στον επαγγελματικό σου στίβο. Μοναδική προϋπόθεση, να ξέρεις να τον διαχειριστείς σωστά ή, ακριβέστερα, προς όφελός σου ακολουθώντας τις εξής, πρακτικές συμβουλές:

Μην παίρνεις τα πράγματα προσωπικά

«Μπορεί να παθιάζεσαι με τη δουλειά σου, ωστόσο καλό θα ήταν να θυμάσαι ότι οι εντάσεις που δημιουργούνται ενίοτε στον χώρο εργασίας σου τις περισσότερες φορές δεν οφείλονται σε προσωπικές διαφορές και, ως εκ τούτου, δεν έχουν προσωπικό χαρακτήρα» αναφέρει η career coach Carlotta Zimmerman. «Στην πραγματικότητα, στον χώρο εργασίας ο καθένας υποδύεται κάποιον ρόλο με σκοπό την προώθηση των συμφερόντων και την εξέλιξη της εταιρείας» θα πει.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να σταματήσεις να παίρνεις τα πράγματα προσωπικά ή, ακόμη καλύτερα, να φιλτράρεις ποιες καταστάσεις και γεγονότα αξίζουν τον κόπο να πάρεις προσωπικά. Αν, για παράδειγμα, κάποιος συνάδελφος σε ενημερώσει την τελευταία στιγμή ότι δεν μπορεί να παραβρεθεί σε κάποιο προγραμματισμένο meeting, αυτό πιθανότατα οφείλεται στο ότι όντως είναι «πηγμένος» και δεν προλαβαίνει να τα πείτε και όχι στο ότι δε σέβεται τον χρόνο σου. Ή, αντίστοιχα, αν το αφεντικό σε φόρτωσε με επιπλέον δουλειά, ο λόγος που το έκανε είναι όχι επειδή δε σε γουστάρει και χαίρεται να σε βλέπει να «λιώνεις» στη δουλειά αλλά επειδή πιθανότατα αγνοεί το πόσο φορτωμένος μπορεί να είσαι τη συγκεκριμένη περίοδο.

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις ανάλογα προβλήματα λοιπόν; Πολύ απλά με πολλή ψυχραιμία και ακόμη περισσότερο διάλογο.

Το ξέρεις ότι ο θυμός μπορεί να λειτουργήσει υπερ της καριέρας σου; - εικόνα 1

Μάθε να αναγνωρίζεις σωστά τα συναισθήματά σου

«Κατά την ταπεινή μου άποψη, το πιο σημαντικό όταν βιώνεις καταστάσεις έντασης και πίεσης στη δουλειά είναι να μάθεις να ξεχωρίζεις τα λεγόμενα “μαλακά” από τα “σκληρά” συναισθήματα» θα πει η Loretta Malandro, CEO της συμβουλευτικής εταιρείας Malandro Consulting Group. «Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν η οργή, η αγανάκτηση αλλά και η απογοήτευση -συναισθήματα που μπορούν να εκφραστούν πιο εύκολα επειδή γίνονται πιο εύκολα “κοινωνικά αποδεκτά” από τη θλίψη, την απογοήτευση ή τις ενοχές, που ανήκουν στα “μαλακά”». Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; «Ότι, πολλές φορές, η έκφραση ενός “σκληρού” συναισθήματος μπορεί να λειτουργήσει παραπλανητικά, καλύπτοντας τελικά την πραγματική αιτία κάποιου προβλήματος που μπορεί να οφείλεται στην αδυναμία έκφρασης ενός “μαλακού” συναισθήματος».

Μάθε περισσότερα στο Askmen.gr 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

LIFE Παρ, 07 Ιαν 2022

Η "πολλή" επικοινωνία μπορεί να περιορίσει την πραγματική επικοινωνία;

Η επικοινωνία αλλάζει ήδη με μεγάλη ταχύτητα τα τελευταία χρόνια, η περίοδος όμως της πανδημίας εκτόξευσε τη χρήση κάθε πιθανού μέσου. Καλές οι εξελίξεις, αλλά μην ξεχνάς την προσωπική επαφή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i