Το άρωμα είναι ίσως ένα από τα πιο πολύτιμα αντικείμενα στο μπουντουάρ μιας γυναίκας, αφού επιτελεί πολλά παραπάνω από απλώς έναν σκοπό, δηλαδή να σε κάνει να μυρίζεις ωραία. Ένα άρωμα έχει τη δυνατότητα να σε μεταφέρει στο λεπτό σε μια άλλη εποχή, αφού συνδέεται άρρηκτα με τη μνήμη μας, μπορεί να σου θυμίσει ένα αγαπημένο (ή και όχι) πρόσωπο, να κρατήσει ζωντανό στη μνήμη ένα συναίσθημα ή μια εμπειρία καθώς και να "μιλήσει" για σένα, δείχνοντας στοιχεία του εαυτού σου ακόμα και σε αγνώστους.
Γι' αυτόν τον λόγο ένα άρωμα δεν θα χάσει ποτέ την αξία του, απεναντίας ολοένα και θα αυξάνεται σε τιμή - ανάλογα φυσικά και με την παλαιότητα αλλά και τον οίκο στον οποίο ανήκει. Δεν θα αναφερθούμε καν στο αισθητικό κομμάτι που ικανοποιεί εξίσου, μιας και τα περισσότερα αρώματα περικλείονται σε περίτεχνα μπουκαλάκια που στολίζουν σαν κοσμήματα το μπουντουάρ μας.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν επί 10 για μερικά αρώματα παλαιότερων δεκαετιών που λάτρευαν οι μαμάδες μας, και πλέον θεωρούνται vintage, είτε επειδή καταργήθηκαν είτε επειδή συνεχίζουν να κυκλοφορούν μεν, αλλά με εντελώς διαφορετική σύσταση και σε μοντέρνα μπουκάλια, δε. Το σίγουρο είναι ότι όλα τους έγραψαν ιστορία (αν μη τι άλλο στην εποχή τους), ενώ αν η μαμά σου τυχαίνει να τα έχει φυλάξει, έχεις την τύχη να τα κρατήσεις σαν συλλεκτικά "τρόπαια".
Ανακαλύπτοντας τα παλιά αρώματα της δικής μου μαμάς, παθιασμένης perfume lover και συλλέκτριας αρωμάτων εδώ και χρόνια, αποφάσισα να κάνω μια μικρή έρευνα σχετικά με την πορεία μερικών από των πιο γνωστών αρωμάτων που έχουν κυκλοφορήσει και συνεχίζουν να κυκλοφορούν, αλλά και αυτών που εξαφανίστηκαν από τον χάρτη. Από το παντελώς άγνωστο σε μένα (αλλά εντελώς δημοφιλές για τη δεκαετία του '80) "Montana" που σταμάτησε να κυκλοφορεί το 1997, μέχρι το διάσημο "Paris" του YSL που κυκλοφορεί σχεδόν ατόφιο μέχρι και σήμερα, δες παρακάτω ποια αρώματα κατάφερα να ξετρυπώσω από το μπουντουάρ της - και πώς έδειχναν τότε.
Note: Όσα αρώματα συνεχίζουν να λανσάρονται μέχρι σήμερα ενδέχεται να έχουν διαφορετική μυρωδιά από την παλαιότερη βερσιόν τους, καθώς οι αρωματοποιοί εξελίσσουν τις συνθέσεις τους και πειραματίζονται με νέα συστατικά ή με την πιο φρέσκια εκδοχή των τότε στοιχείων.
No.5 Chanel (μπουκάλι του 1970)
Το Chanel No. 5 είναι ένα από τα πιο διάσημα αρώματα όλων των εποχών και δημιουργήθηκε από τον Ernest Beaux στη Grasse για τον οίκο Chanel. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1921 και ακόμα και μέχρι σήμερα έχει φανατικές οπαδούς ανεξαρτήτως ηλικίας σε όλο τον πλανήτη. Το νούμερο 5 ήταν ο τυχερός αριθμός της Coco Chanel - η επίσημη παρουσίαση του αρώματος έγινε στις 5/5/21, ενώ τις κολεξιόν της τις παρουσίαζε πάντα τον πέμπτο μήνα της εκάστοτε χρονιάς.
Οι πωλήσεις του Chanel No. 5 εκτοξεύτηκαν στα ύψη τη δεκαετία του '50, όταν η Marilyn Monroe είπε σε μια συνέντευξή της, πως όταν κοιμάται δεν φοράει τίποτα άλλο παρά μερικές σταγόνες από αυτό.
Δες περισσότερα στο madamefigaro.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr