Σωστή στάση σώματος στο γραφείο: Πώς θα κάθεσαι σωστά για να μην πονάει η πλάτη σου;

Aναθεώρησε τη συμπεριφορά σου στο γραφείο και δες τι μπορείς να κάνεις για να μην πονάς.

attractive-woman-working-on-a-laptop-computer-picture-id477812382 Credit: courtneyk

Συνεργάστηκε ο Ευάγγελος Σ. Γεωργακόπουλος, φυσικοθεραπευτής, HED, BSc Hons, MBASM, MT, MCMT.

Πονάει η πλάτη σου; Δεν είσαι μόνη: Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως τουλάχιστον ένας στους δέκα ανθρώπους υποφέρει από πόνους σε μυς ή αρθρώσεις εξαιτίας των συνθηκών εργασίας τους. «Βλέπω καθημερινά ανθρώπους με πόνους στις αρθρώσεις και την πλάτη που κάθονται όλη τη μέρα στη δουλειά αλλά και στη διαδρομή από και προς το γραφείο τους» λέει ο Ευάγγελος Σ. Γεωργακόπουλος. «Αυτό με τον καιρό και χωρίς τη σωστή φροντίδα μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνιες βλάβες στις αρθρώσεις και στους μυς».

Να μερικές αλλαγές που μπορείς να κάνεις για να έχεις σωστή στάση σώματος στο γραφείο:

Ρύθμισε σωστά την καρέκλα σου

Όταν κάθεσαι, «βουλιάζεις» σε αυτήν; Η καρέκλα σου θα πρέπει να υποστηρίζει την πλάτη και να είναι αρκετά ψηλή ώστε η οθόνη του υπολογιστή να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα μάτια σου. Κάθισε όσο πιο κοντά μπορείς στο γραφείο, ώστε τα μπράτσα σου να είναι παράλληλα με τη σπονδυλική σου στήλη. Όταν οι πήχεις σου ακουμπούν στην επιφάνειά του, οι αγκώνες σου θα πρέπει να είναι σε ορθή γωνία. Έλεγξε αν χωράει να περάσει το δάχτυλό σου κάτω από τους μηρούς σου στην άκρη της καρέκλας. Αν όχι, ανέβασε τα πόδια σου λίγο πιο ψηλά χρησιμοποιώντας ένα υποπόδιο. Ωστόσο, η παραμονή σε μία θέση –ακόμη κι αν είναι η ιδανική– για πολλή ώρα θα οδηγήσει τελικά σε μυϊκούς πόνους και ενοχλήσεις στις αρθρώσεις. Κάθε τόσο σήκω από την καρέκλα και κάνε μια βόλτα. Ή άλλαζε θέσεις, σκύβε μπροστά, κάνε πίσω – απλώς μη μένεις ακίνητη.

Περιόρισε την καταπόνηση από την οθόνη

Σύμφωνα με το College of Optometrists, περνάμε κατά μέσο όρο 3,5 μήνες το χρόνο κοιτάζοντας μια οθόνη. Και δεν είναι καθόλου παράξενο που σε ποσοστό 90% οι χρήστες υπολογιστή αναφέρουν πως υποφέρουν από πονοκεφάλους, κούραση στα μάτια και προβλήματα όρασης. Δε χρειάζεται όμως να είναι έτσι! Για να μειώσεις τα προβλήματα με τα μάτια σου, ακολούθησε τον κανόνα «20-10-20»: Κοίταζε μακριά από την οθόνη σου κάθε 20 λεπτά. Για 20 δευτερόλεπτα εστίασε σε αντικείμενα 10 μέτρα μακριά και ανοιγόκλεισε τα μάτια σου 20 φορές. Απλό.

Τακτοποίησε το γραφείο σου

Όπως λένε, ένα ακατάστατο γραφείο σημαίνει ακατάστατο μυαλό! Ακόμη και τα πιο δημιουργικά μυαλά χρειάζονται λίγη τακτοποίηση πού και πού. Προσπάθησε να βρεις θέση για όλα τα αντικείμενα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i