Πώς να παίρνω αποφάσεις: Η νευροεπιστήμη έχει τη λύση!

Μήπως δυσκολεύεσαι να πάρεις μια απόφαση;

pare-sostes-apofaseis-default

H νευροεπιστήμη, μια σχετικά νέα, ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη επιστήμη μεταξύ ιατρικής και βιολογίας, μελετά τη φαιά ουσία στον εγκέφαλό μας και οι επιστήμονές της έχουν μάθει πολλά για το τι είναι αυτό που μας κάνει πραγματικά χαρούμενους. Ο νευροεπιστήμονας ερευνητής Alex Korb από το UCLA έχει καταλήξει σε μερικές βασικές σκέψεις για το πώς μπορείς να γίνεις πιο ευτυχισμένη στο βιβλίο του The Upward Spiral: Using Neuroscience to Reverse the Course of Depression, One Small Change at a Time. Να, λοιπόν, τι μπορείς να μάθεις σήμερα ώστε να παίρνεις πάντα τις κατάλληλες αποφάσεις.

Θυμάσαι πόσο ξελαφρωμένη νιώθεις όταν επιτέλους παίρνεις μια απόφαση που εκκρεμεί; Δεν είναι τυχαίο! Η νευροεπιστήμη βρήκε πως η λήψη μιας απόφασης μειώνει το άγχος και την ανησυχία – και σε βοηθά να λύσεις προβλήματα. «Η λήψη αποφάσεων συμπεριλαμβάνει τη δημιουργία προθέσεων και τη θέσπιση στόχων. Και οι τρεις αποτελούν μέρος του ίδιου νευρικού κυκλώματος και εμπλέκουν θετικά τον προμετωπίδιο λοβό. Η λήψη αποφάσεων βοηθά, επίσης, να υπερνικήσεις τη δραστηριότητα του ραβδωτού σώματος, που συνήθως σε στρέφει προς αρνητικές παρορμήσεις και ρουτίνες. Τέλος, η λήψη αποφάσεων αλλάζει την αντίληψή σου για τον κόσμο – βρίσκεις λύσεις στα προβλήματά σου και ηρεμεί το μεταιχμιακό σύστημα» τονίζει ο Alex Korb.

Πώς να παίρνω αποφάσεις

Σίγουρα, το να πάρεις μια απόφαση δεν είναι πάντα εύκολο. Η νευροεπιστήμη όμως σου έχει μια πρόταση...

"Πάρε μια «αρκετά καλή» απόφαση. Μην προσπαθείς να πάρεις την 100% καλύτερη"

Η τελειομανία σου προκαλεί άγχος και η νευροεπιστήμη συμφωνεί σ’ αυτό. «Εάν προσπαθείς για το “καλύτερο” αντί για το “αρκετά καλό” καθώς προσπαθείς να πάρεις μια απόφαση, προκαλείται υπερβολική συναισθηματική δραστηριότητα στο μεσοκοιλιακό προμετωπιαίο φλοιό. Αντίθετα, όταν αναγνωρίζεις πως το “αρκετά καλό” είναι “αρκετό”, ενεργοποιούνται περισσότερες περιοχές του έξω ραχιαίου προμετωπιαίου φλοιού, κι αυτό σε βοηθά να νιώθεις ότι έχεις τον έλεγχο» επισημαίνει ο Alex Korb.

Και όπως ξέρεις από την εμπειρία, όταν νιώθεις πως έχεις τον έλεγχο, μειώνεται το άγχος. Αλλά όχι μόνο: η λήψη μιας απόφασης σε κάνει να νιώθεις πιο ευχαριστημένη. «Σε έρευνα βρέθηκε ότι η ενεργητική επιλογή προκάλεσε αλλαγές στα κυκλώματα προσοχής και στο πώς ένιωσαν οι συμμετέχοντες για τη δράση που ανέλαβαν, ενώ όλο αυτό μαζί αύξησε τη δραστηριότητα της ντοπαμίνης, του νευροδιαβιβαστή που σε κάνει να νιώθεις καλά» σημειώνει ο Alex Korb.

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i