Ευγνωμοσύνη ή χαμηλή αυτοεκτίμηση: Πρόσεξε τα όρια

Μήπως μπερδεύεις την ευγνωμοσύνη με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση; Επειδή τα όρια ανάμεσά τους κάποιες φορές είναι ιδιαίτερα ασαφή, φρόντισε να μην υποτιμάς τον εαυτό σου!

16.06.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Ευγνωμοσύνη ή χαμηλή αυτοεκτίμηση: Πρόσεξε τα όρια

Μήπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση σε κάνει να νιώθεις συνέχεια ότι είσαι υποχρεωμένη στους πάντες; Η ευγνωμοσύνη είναι σίγουρα μια αρετή, όμως υπάρχουν φορές που αισθάνεσαι την ανάγκη να ανταποδώσεις για πράγματα που απλά δικαιούσαι! Να πώς να αποφύγεις την «παγίδα»:

1. Μην παρερμηνεύεις την ευγνωμοσύνη σαν οφειλή

Δεν πρέπει να νιώθεις συνέχεια υποχρεωμένη να ανταποδώσεις τη χάρη που σου έχουν κάνει, ιδιαίτερα στο πλαίσιο μιας στενής διαπροσωπικής σχέσης. Στις στενές σχέσεις αυτό το είδος «ένα σου κι ένα μου» μπορεί στην πραγματικότητα να καλλιεργήσει αρνητικά συναισθήματα ανάμεσα στους συντρόφους και η γρήγορη «ανταμοιβή» μπορεί να υποδεικνύει μια ενόχληση (ή αποφυγή) για την οικειότητα και την εμπιστοσύνη.

2. Μην το παρακάνεις με την ευγνωμοσύνη

Δείξε το «ευχαριστώ» σου, αλλά όχι υπερβολικά. Σε μελέτη, οι άνθρωποι που κατέγραφαν σε ημερολόγιο τους λόγους για τους οποίους έπρεπε να νιώθουν ευγνωμοσύνη εξέφρασαν αυξημένη ευτυχία. Αυτοί που το έκαναν τρεις φορές την εβδομάδα, δεν ένιωθαν πιο ευτυχισμένοι. Αν ξεμείνεις από πράγματα για τα οποία μπορείς να γράψεις, αυτό μπορεί να αποδειχθεί αντιπαραγωγικό και να σε κάνει να νιώθεις ότι δεν έχεις και πολλά για να είσαι ευγνώμων.

3. Μην ξεπουλάς τον εαυτό σου

Όταν έχεις μία επιτυχία, ευχαρίστησε τους ανθρώπους που σε βοήθησαν να φτάσεις εκεί, αλλά δώσε εύσημα και στον εαυτό σου. Αν ευχαριστείς όλους τους άλλους, μειώνοντας τη σημασία της δικής σου σκληρής δουλειάς και του ταλέντου σου, ίσως μπερδεύεις την ευγνωμοσύνη με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση.

4. Μην είναι πάντα «ευγνώμων για ό,τι έχεις»

Το να επικεντρώνεσαι σε αυτά για τα οποία θα έπρεπε να είσαι ευγνώμων, ίσως σημαίνει ότι κουκουλώνεις κάποια αιχμηρά σημεία. Σε μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ζευγάρια, η έκφραση θυμού για ένα σοβαρό πρόβλημα ήταν πιο ωφέλιμη –και πιο πιθανό να οδηγήσει σε πραγματική λύση- από την απλή θετική στάση.

Διάβασε επίσης: Πώς θα αλλάξω τη ζωή μου; Νιώσε ευγνωμοσύνη!

Διάβασε επίσης: Σε ποιους τομείς της ζωής σου χρειάζεσαι αυτοπεποίθηση; (δες τις συμβουλές της life coach!)

Editor's Picks:

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece