Η τέχνη του να λες «όχι»: 4 συμβουλές για να εκφράζεις περισσότερο τα δικά σου «θέλω»

Συνηθίζεις να λες «ναι» ακόμα και σε αγγαρείες που σου φορτώνουν ή σε κάθε πρόσκληση μόνο και μόνο γιατί δεν μπορείς να αρνηθείς; 

29.06.2020

Γράφει: Σοφία Κωστάρα

εχεις διαβασει

πώς να μάθω να λέω όχι

Συνηθίζεις να λες «ναι» ακόμα και σε αγγαρείες που σου φορτώνουν ή σε κάθε πρόσκληση μόνο και μόνο γιατί δεν μπορείς να αρνηθείς;  Λοιπόν, σκέψου το σοβαρά. Για κάθε «ναι» που ξεστομίζεις, χωρίς να το θέλεις και να το εννοείς, χρεώνεσαι με έξτρα δόσεις δυσαρέσκειας, χαμηλής ποιότητας δουλειάς, άγχους, εξάντλησης, αλλά και με περισσότερες πιθανότητες αποτυχίας απ’ ό,τι αν επέτρεπες να είσαι απλά ο εαυτός σου.

Μήπως μετά από αυτό αρχίζεις να σκέφτεσαι το ενδεχόμενο μιας άλλης στάσης που θα εκφράζει περισσότερο τα δικά σου βαθύτερα «θέλω»;

· Πώς να μάθω να λέω όχι; Διάβασε τις συμβουλές της Debbie Chapman, συγγραφέα του The Joy of No.

▶ Ποιες είναι οι προτεραιότητές σου; Η οικογένειά σου, ο σύντροφός σου, η εργασία σου, οι φίλοι σου, η καλή σου σωματική και πνευματική κατάσταση; Ποιο από τα προηγούμενα έρχεται πρώτο; Όταν έρχεσαι αντιμέτωπη με ένα δίλημμα αναφορικά με το χρόνο και τη διαθεσιμότητά σου, ρώτα τον εαυτό σου: Έχω το χρόνο να διαθέσω; Θέλω να το κάνω; Θα με ωφελήσει σε κάτι;

▶ Πες «όχι» στο FOMO. Αυτά είναι τα αρχικά για το Fear Of Missing Out και σημαίνει το φόβο μήπως «χάνεις κάτι». Περιόρισε τις επιρροές των social media και επικεντρώσου στη δική σου ζωή χωρίς την ανάγκη να τη μοιράζεσαι με τον κόσμο. Προγραμμάτισε δραστηριότητες που αγαπάς, έχε γύρω σου φίλους που σε κάνουν να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου και εκτίμησε την αξία του χρόνου για τον εαυτό σου.

▶ Πέρνα χρόνο με άτομα που σε «ανεβάζουν», που γίνονται για σένα το καλό παράδειγμα χαράς της ζωής. Αν σε πιάνουν ταχυκαρδίες και μόνο που δέχεσαι πρόσκληση από μια «φίλη» που δε θέλεις να βγεις μαζί της, αρνήσου ευγενικά. Και παρατήρησε πόσο καλά αισθάνεσαι γι’ αυτή σου την απόφαση. Αυτό θα σε βοηθήσει να παίρνεις πιο εύκολα παρόμοιες αποφάσεις.

▶ Βάλε όρια που θα προστατεύσουν την ψυχική σου υγεία. Προκειμένου να αισθάνεσαι όμορφα, πόσα βράδια μέσα στην εβδομάδα επιθυμείς να μένεις σπίτι και πόσα να βγαίνεις έξω με φίλους; Ο εαυτός σου σου ανήκει. Πες «όχι» σε ό,τι δε θέλεις να κάνεις. Ο χρόνος σου είναι πολύτιμος και αξίζει να τον ξοδεύεις όπως εσύ νομίζεις καλύτερα, χωρίς… φόβο, αλλά με πάθος!

Πώς θα μάθω να λέω όχι; Οι συμβουλές του ψυχολόγου

Τα όρια στις σχέσεις που πρέπει να υπάρχουν (για υγιείς και ευτυχισμένους συντρόφους)

Περισσότερα από Καλή ζωή

Best of network

#shapegreece