Να πώς θα αποκτήσεις προσγειωμένη αισιοδοξία (αυτή είναι η πραγματική τεχνική για θετική σκέψη)

Όχι, μην τα βλέπεις όλα ρόδινα! Αυτή η πιο έξυπνη προσέγγιση θα σε κάνει πιο υγιή και πιο χαρούμενη.

18.07.2019

Γράφει: Ελένη Κουκούλη

εχεις διαβασει

Bρήκαμε τη λύση για τη φροντίδα των μαλλιών το καλοκαίρι<img src="https://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=28616105&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1" style="width:1px !important;height:1px !important;" />

H θετική σκέψη σου κάνει καλό. Όταν η διάθεσή σου είναι ανεβασμένη, νιώθεις χαρούμενη και γεμάτη ενέργεια, ενώ πρόσφατη έρευνα δείχνει πως οι αισιόδοξοι ανακάμπτουν πιο γρήγορα από ασθένειες, έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα και ζουν περισσότερο.

«Όταν οι απαισιόδοξοι είναι πιο αγχωμένοι ή νευρικοί απ’ όσο συνήθως, τα επίπεδα της κορτιζόλης, ορμόνης του άγχους, αυξάνονται. Αυτό όμως δε συμβαίνει στους αισιόδοξους. Η ανθεκτικότητά τους τους προστατεύει» εξηγεί ο Carsten Wrosch, PhD, καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Concordia.

Είσαι αποστασιοποιημένα αισιόδοξη;

Κάποιες φορές, ωστόσο, το να βλέπεις τη φωτεινή πλευρά της ζωής όταν όλα πάνε στραβά σου φαίνεται απλά λάθος. Οι ψυχολόγοι αποκαλούν το φαινόμενο «αποστασιοποιημένη αισιοδοξία», καθώς είναι αποστασιοποιημένη από την πραγματικότητα.

Τι είναι η προσγειωμένη αισιοδοξία;

Αυτό που θα πρέπει να προσπαθείς να αποκτήσεις είναι μια προσγειωμένη αισιοδοξία, η πεποίθηση πως με προσπάθεια και αφοσίωση μπορείς να ξεπεράσεις τις περισσότερες δυσκολίες. Πώς θα γίνω αισιόδοξη;

Χαρτογράφησε τους στόχους σου: «Προγραμμάτισε συγκεκριμένα γεγονότα που θα έχεις να προσδοκάς στο μέλλον» συμβουλεύει η Tali Sharot, PhD, συγγραφέας του The Optimism Bias. Μπορεί να είναι κάτι πολύ μικρό, όπως το να γραφτείς σε ένα πρόγραμμα άσκησης το Σαββατοκύριακο, ή και μεγαλύτερο, όπως να προγραμματίσεις τις διακοπές του επόμενου χρόνου.

Οραματίσου το: Φαντάσου τον εαυτό σου να απολαμβάνεις το επίτευγμά του. Το να έχεις μια καθαρή διανοητική εικόνα της εμπειρίας σου αυξάνει τις πιθανότητες να καταβάλεις την απαραίτητη προσπάθεια.

Να είσαι ΟΚ με το Σχέδιο Α ή το Β ή ακόμα και το Γ: Όταν συνειδητοποιήσουν ότι κάτι είναι μη ρεαλιστικό, οι προσγειωμένα αισιόδοξοι προσδιορίζουν τις εναλλακτικές τους. Αντί να συγκεντρώνεσαι στην επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου, δημιούργησε για τον εαυτό σου στόχους Α, Β και Γ.

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece