Σε τι βοηθάει ο διαλογισμός; Πώς γίνεται; Να κάνεις κάθε μέρα;

Ο διαλογισμός θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις τη δεξιότητα να ζεις στο 100% το εδώ και τώρα, λένε οι ειδικοί.

12.09.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Σε τι βοηθάει ο διαλογισμός; Πώς γίνεται; Να κάνεις κάθε μέρα;

Μία από τις εξαιρετικές ιδιότητες του διαλογισμού είναι ότι μπορείς να τον κάνεις παντού και κάθε στιγμή. Ξέχνα τους μοναχούς που αιωρούνται μέσα σε μια κατάσταση νιρβάνας. Ξέχνα και τα αρωματικά κεριά, την ησυχία και το ημίφως – αυτά βοηθούν, αλλά δεν ανήκουν στα προαπαιτούμενα.

Γιατί να κάνεις διαλογισμό

Ο διαλογισμός (meditation) και η συνειδητότητα (mindfulness) είναι «εργαλεία»που χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, οι ψυχολόγοι, οι δάσκαλοι και οι προπονητές για να διδάξουν τη δεξιότητα του να ζεις το εδώ και τώρα, να συγκεντρώνεις το μυαλό σου στο παρόν και να το βιώνεις στο 100%. Σκέψου πόσο πολύτιμη δεξιότητα είναι αυτή μέσα σε έναν κόσμο που κινείται με τρελές ταχύτητες, όπου το «χθες» είναι το νέο «τώρα». Και δεν το λέμε αυτό εμείς, το λένε οι επιστήμονες. Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Personality and Social Psychology επιβεβαιώνεται αυτό που είναι γνωστό εδώ και πάνω από 2.500 χρόνια: Η συνειδητότητα οδηγεί σε ένα καλύτερο παρόν.

Διάβασε επίσης: Ξέρεις τι είναι το mindfulness; Ποιες είναι οι τεχνικές του και πώς θα το κάνεις μόνη σου;

Ξεπέρασε τα εμπόδια

  • Ξεκαθάρισε το «γιατί» σου: Κάθε όραμα ξεκινά με ένα «γιατί». Βάλε ένα στόχο στο μυαλό σου, π.χ. να νιώθεις πιο ήρεμη ή να απολαμβάνεις περισσότερες στιγμές μέσα στη μέρα, και κάθε φορά που θα βρίσκεις μια δικαιολογία για να αποφύγεις το διαλογισμό σκέψου το στόχο σου. Αν καταφέρεις να κρατήσεις μέσα σου ζωντανό το «γιατί», θα έχεις κάνει ένα μεγάλο πρώτο βήμα για να εντάξεις το διαλογισμό στη ζωή σου και να αρχίσεις να την αλλάζεις προς το καλύτερο.
  • Δεν «αντέχεις» να μείνεις ακίνητη: Σε έναν κόσμο συνεχούς δράσης, από το timeline σου που ανανεώνεται κάθε στιγμή στα social media μέχρι τη δουλειά και την άσκησή σου, μπορεί να σου φαίνεται άβολη η σκέψη να μείνεις αμίλητη και καθισμένη για μερικά λεπτά. Βοήθησε τον εαυτό σου δημιουργώντας ένα πιο ευνοϊκό περιβάλλον: επίλεξε μια απαλή μουσική, άναψε ένα κερί, τοποθέτησε ένα βάζο με λουλούδια γύρω σου και επικεντρώ- σου αρχικά σ’ αυτές τις αισθήσεις.
  • Διάλεξε μία στιγμή: Μπορεί να είναι μόλις ξυπνήσεις, πριν καν σηκωθείς από το κρεβάτι. Μπορεί να είναι πριν κοιμηθείς ή όταν επιστρέψεις στο σπίτι και βγάλεις τα ρούχα της δουλειάς. Όσοι έχουν βάλει το διαλογισμό στη ζωή τους ορκίζονται πως, όταν θα έχεις εξασκηθεί για ένα χρονικό διάστημα, θα μπορείς να μπεις οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας σου σε φάση διαλογισμού, ακόμα κι αν υπάρχει γύρω σου κόσμος. Στην αρχή, όμως, θα πρέπει να προσπαθήσεις να τον εντάξεις στην καθημερινότητά σου.

Αρκούν 5 λεπτά!

Κάθισε αναπαυτικά, κλείσε τα μάτια ή συγκέντρωσε το βλέμμα σου σε μια θετική εικόνα μπροστά σου, όπως ένα λουλούδι ή η φλόγα ενός κεριού, και επικεντρώσου στην αναπνοή και την εκπνοή σου. Ξεκίνησε με πέντε βαθιές αναπνοές και «δες» τον αέρα που εισπνέεις να γεμίζει όλο σου το σώμα, τα πνευμόνια, την κοιλιά, να ταξιδεύει στα άκρα και στο κεφάλι σου. Έκπνευσε αργά και φαντάσου πως με κάθε εκπνοή σου διώχνεις από το σώμα και το μυαλό σου καθετί αρνητικό και δυσάρεστο. Αφού ολοκληρώσεις τις αναπνοές, συγκεντρώσου σε μια όμορφη εικόνα: Φαντάσου ότι είσαι ξαπλωμένη σε μια παραλία και ακούς τους ήχους της θάλασσας ή ότι κάθεσαι σε ένα λιβάδι και μυρίζεις τα λουλούδια. Στην αρχή είναι φυσικό το μυαλό σου να «φεύγει» από τις σκέψεις αυτές και να επιστρέφει στην καθημερινότητα. Προσπάθησε κάθε φορά να το επαναφέρεις στην εικόνα που έχεις δημιουργήσει και θα δεις ότι σταδιακά θα γίνεται όλο και πιο εύκολο.

Διάβασε επίσης: Θέλεις να κάνεις διαλογισμό στο σπίτι για πρώτη φορά; Ξεκίνα βήμα βήμα με αυτό τον οδηγό για αρχάριες

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece