Τσακωμός με φίλο ή σύντροφο; Μάθε πώς θα τερματίζεις κάθε διαφωνία τη σωστή στιγμή

Διάλεξες τη «μάχη» σου; Δώσε και «έξυπνο» τέλος!

30.06.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Υγιής τσακωμός; Υπάρχει! Να οι τεχνικές για να τσακώνεσαι σωστά απο την δρ Νάνσυ Μαλλέρου

Γράφει η δρ Νάνσυ Μαλλέρου, coach, ομιλήτρια, συγγραφέας, Founder & CEO Life Clinic Group (lifeclinicgroup.com)

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το να γνωρίζεις τι να πεις και πότε να το πεις ή τι να μην πεις μπορεί να κάνει τη ζωή σου ευκολότερη. Τι άλλο είναι σημαντικό; Η ικανότητα να ξέρεις πώς να τερματίσεις μια διαφωνία στη σωστή στιγμή, πριν δηλαδή μετατραπεί σε καταστροφική για μια σχέση. Μερικές ιδέες για να το καταφέρεις:

Πάρε μια ανάσα

Σε στιγμές έντασης «χτυπάμε κόκκινο», όπως λέμε. Σε αυτές τις στιγμές δίνουμε στον εαυτό μας αλλά και στην άλλη πλευρά την ευκαιρία για μια μικρή παύση, μια ανάσα, ένα μέτρημα από το 1 ως το 10, που και σε αυτή την περίπτωση «σώζει» σχέσεις.

Ανάλαβε την ευθύνη

Όσο δίκιο κι αν έχεις, προσπάθησε να μην αποποιηθείς την ευθύνη για τη δική σου συμπεριφορά, αλλά και για να δώσεις στο συνομιλητή σου την ευκαιρία να εκφράσει τι μπορεί να έγινε λάθος από μέρους σου. Θυμήσου ότι στόχος δεν είναι να μην ξαναμιλήσεις με τη μαμά ή με τον αδελφό σου, αλλά να παραμείνετε δεμένοι.

Διάβασε επίσης: Τσακωμοί στη σχέση: 5 τρόποι να τους περιορίσεις

Δείξε κατανόηση

Αφού ακούσεις τις σκέψεις και τα συναισθήματα του συνομιλητή σου –όσο παράλογα κι αν τα βρεις!–, απάντησε με χαμηλούς τόνους, με κατανόηση. Δώσε την εντύπωση ότι για εσένα έχει σημασία η σχέση και η καλή επικοινωνία και όχι ποιος, τελικά, έχει δίκιο.

Συμφωνήστε ότι διαφωνείτε!

Το ζητούμενο δεν είναι πάντα να λήξει μια διαφωνία με το να είστε και οι δύο στην ίδια πλευρά. Εάν έχετε μοιραστεί τις σκέψεις και τις αντιρρήσεις σας, μπορείτε να επιλέξετε, αντί να συνεχιστεί μια δίχως τέλος κόντρα, να τη λήξετε, ακόμα κι αν η κάθε πλευρά παραμείνει αμετακίνητη ως προς το τι πιστεύει.

Δείξε ενσυναίσθηση

Μπες στη θέση του άλλου και προσπάθησε να καταλάβεις ποια είναι η πρόθεσή του, τι σκεφτόταν όταν σε στενοχώρησε, ποιοι παράγοντες έπαιξαν ρόλο. Τις περισσότερες φόρες θα διαπιστώσεις ότι δεν ήθελε σκόπιμα να σε βλάψει ή να σε πληγώσει.

Έκδηλωσε τα συναισθήματά σου

Αναγνώρισε πώς νιώθεις και εκφράσου ανοιχτά. Ακόμα κι αν έχεις ακολουθήσει όλα τα παραπάνω, ναι, μπορεί να είσαι ακόμη θυμωμένη, απογοητευμένη με την όλη κατάσταση και έχεις το δικαίωμα να το πεις: «Με στενοχωρεί που δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό που είπες με ενόχλησε και παραμένω θυμωμένη».

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

Best of network

#shapegreece