Πώς να είμαι ευτυχισμένη; Αυτά είναι τα 15 βήματα

15 tips και πολύτιμες συμβουλές για να βρεις την πολυπόθητη ευτυχία που αναζητάς.

24.09.2020

εχεις διαβασει

Πώς να είμαι ευτυχισμένη

Μήπως είσαι κι εσύ μια από τις πολλές γυναίκες που αποφάσισαν κάποια στιγμή στη ζωή τους να εγκαταλείψουν τη «ζώνη ασφάλειας» τους γιατί ένιωθαν να ασφυκτιούν από την ασφάλεια; Βαθιά μέσα σου, παρότι ήσουν «καλά», ήξερες πως δεν ήσουν ευτυχισμένη.

Αυτό είναι που κάνει τόσο πολλούς ανθρώπους να αποφασίσουν να γίνουν επιχειρηματίες, παρότι γνωρίζουν πως ο δρόμος δεν είναι καθόλου εύκολος. Είσαι όμως πεπεισμένη ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να νιώσεις πιο ικανοποιημένη από τη ζωή σου, για να κάνεις αυτό που σου αρέσει, αυτό που σε παθιάζει.

Αν και η ευτυχία έχει εκατοντάδες πρόσωπα και είναι μια πολύ υποκειμενική κατάσταση, υπάρχουν πράγματα (δράσεις-αλήθειες) που όταν τίθενται σε κίνηση μέσα στο κεφάλι μας και γίνονται συνήθειες μας προσφέρουν ευτυχία.

Διάβασε επίσης: 10 συμβουλές ζωής που μάθαμε από τις γιαγιάδες μας

Πώς να είμαι ευτυχισμένη;  Μάθε τι είναι πραγματικά αποδεδειγμένο ότι μπορεί να σε κάνει πιο χαρούμενη!

1. Άλλαξε το παράδειγμα: η επιτυχία δεν φέρνει ευτυχία

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η επιτυχία φέρνει ευτυχία, αλλά είναι το αντίθετο: η ευτυχία φέρνει επιτυχία. Ο άνθρωπος που κάνει διάφορα πράγματα προκειμένου να είναι καλά με τον εαυτό του, να νιώθει ικανοποίηση και να ζει στιγμές ευτυχίας κάθε μέρα μπορεί να ξεπεράσει τις προκλήσεις της ζωής: στις σχέσεις, στη δουλειά, στην οικογένεια κ.λπ. Σύμφωνα με μια έρευνα που διενεργήθηκε από τη Sonja Lyubomirsky, Ph.D. για το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, όταν οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι τείνουν να είναι πιο ενεργητικοί, αισιόδοξοι και με αυτοπεποίθηση, στοιχεία που οδηγούν τους ανθρώπους γύρω τους να τους βρίσκουν πιο ευχάριστους, κοινωνικούς και αξιόπιστους. Αυτά τα χαρακτηριστικά ανοίγουν ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα, επίτευξη στόχων, δημιουργία ή ανάπτυξη νέων πραγμάτων και, γιατί όχι, γνωριμία συντρόφου.

2. Διάλεξε να είσαι χαρούμενη, μην αναζητάς την ευτυχία

Η ευτυχία δεν έχει σχέση με το πόσο επιτυχημένη ή πόσα χρήματα έχεις, το αντίθετο: είναι το σημείο εκκίνησης. Πρέπει να σταματήσουμε να αναζητάμε την ευτυχία και να αρχίσουμε να τη ζούμε. Για την ακρίβεια, έρευνα που έγινε από την ψυχολόγο από το Γέιλ June Gruber υποδεικνύει πως το συνεχές κυνηγητό της ευτυχίας μπορεί να φέρει αγωνία. Η ευτυχία όμως είναι κάτι που δεν γίνεται μαγικά ούτε είναι αποτέλεσμα στρατηγικής. Μπορείς να αρχίσεις τώρα να νιώθεις πιο ευτυχισμένη κάνοντας μικρές αλλαγές: συγχώρεσε αυτούς που σε πληγώνουν, προσπάθησε να διατηρείς την ψυχική σου γαλήνη, μην τραγικοποιείς τα πάντα, και προσδιόρισε ξανά τις αξίες σου, μένοντας σταθερή σε αυτές.

3. Έχε γύρω σου θετικούς και χαρούμενους ανθρώπους

Η ευτυχία είναι σαν ένας υπέροχος ιός που μεταδίδεται παντού γύρω μας. Όταν έχουμε γύρω μας θετικούς, ευγνώμονες, ενθουσιώδεις ανθρώπους αυτό μας χαρίζει μια αίσθηση ευημερίας η οποία βοηθά να είναι όλες οι μέρες μας πιο ευχάριστες και παραγωγικές. Έρευνα που διενεργήθηκε από το BMJ Group συμπεραίνει πως η ευτυχία κάποιου εξαρτάται από την ευτυχία των γύρω του. Θα μπορούσε να πει κανείς πως η ευτυχία είναι η ένα συλλογικό φαινόμενο.

4. Εστίασε στο σκοπό σου

Ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες για την ευτυχία είναι να είσαι εστιασμένη. Αυτό σου επιτρέπει να ζεις στο παρόν, χωρίς τα βάρη του παρελθόντος ή του μέλλοντος. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Sciencemag υποδεικνύει πως οι άνθρωποι περνούν το 47% του χρόνου τους σκεπτόμενοι το μέλλον και το παρελθόν, που σημαίνει ότι είναι συνεχώς απόντες από το παρόν, τις αποφάσεις που παίρνουν, τις αξιομνημόνευτες στιγμές του σήμερα. Εστίασε την ενέργειά σου σε ένα πράγμα κάθε φορά. Έτσι θα έχεις όλη σου την προσοχή στραμμένη στην ανάλυση μιας αναφοράς, στο κείμενο που γράφεις για το blog σου, στη δημιουργική διαδικασία της ανάπτυξης μιας εφαρμογής ή της επίλυσης ενός προβλήματος κ.λπ.

5. Ασκήσου

Με όποιο είδος άσκησης κι αν ασχολείσαι, σου αλλάζει την ημέρα. Θα έχεις περισσότερη ενέργεια, λιγότερη ένταση, θα συγκεντρώνεσαι καλύτερα και τα πλεονεκτήματα είναι ατελείωτα. Η ουσία είναι πως τα αποτελέσματα της άσκησης είναι πολύ μεγαλύτερα από την αλλαγή στο σώμα σου – η οποία, φυσικά, δεν είναι καθόλου αμελητέα! Έρευνα έχει δείξει πως άνθρωποι με διαταραχές κατάθλιψης που αντικατάστησαν τα φάρμακα με άσκηση έδειξαν υψηλά ποσοστά ανάρρωσης και, κυρίως, χαμηλά ποσοστά υποτροπών. Αυτό σημαίνει πως η άσκηση είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές παραγωγικότητας, υγείας και ευτυχίας που έχουμε στη διάθεσή μας.

6. Να είσαι ευγνώμων

Όχι μόνο στους ανθρώπους αλλά και στη ζωή ή σε όποιον Θεό πιστεύεις. Όσο πιο ευγνώμων είσαι τόσο περισσότερο σε επιβραβεύει η ζωή με περισσότερα από αυτά που σε κάνουν ευγνώμων. Η έκφραση της ευγνωμοσύνη είναι ένας τρόπος να είσαι εστιασμένη στους στόχους σου, είναι μια πράξη του παρόντος, του να ζεις στο σήμερα και να μην παίρνεις τίποτε για δεδομένο. Στην επιθεώρηση Journal of Happiness Studies εξετάστηκε η επίδραση της συγγραφής γραμμάτων ευγνωμοσύνης. 219 άνθρωποι συμμετείχαν στην έρευνα και έγραφαν ένα γράμμα ευγνωμοσύνης μία φορά την εβδομάδα για τρεις εβδομάδες. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν πως όταν νιώθουμε συνειδητά ευγνωμοσύνη για όλα όσα έχουμε, τότε δημιουργείται μια σαφής επίδραση σε συναισθηματικό και διαπροσωπικό επίπεδο, με τα επίπεδα ικανοποίησης να αυξάνονται ενώ μειώνονται τα επίπεδα κατάθλιψης.

7. Πρόσφερε χρόνο, χρήμα και βοήθεια σε άλλους ανθρώπους

Η Cassie Mogilner, που μελετά την ευτυχία εστιάζοντας στη διαχείριση του χρόνου στο Wharton School, αναφέρει το συμπέρασμα όπου κατέληξε μέσω της έρευνά της: “Η προσφορά του χρόνου σου στους άλλους σε κάνει να νιώθεις ότι είσαι πιο “πλούσια σε χρόνο”. Το ίδιο ισχύει με τα χρήματα, σύμφωνα με μία έρευνα που έγινε από το τμήμα Harvard Business School. Η έρευνα επισημαίνει πως μετά την ανάλυση των απαντήσεων αρκετών συμμετεχόντων που είχαν ξοδέψει χρήματα για τους ίδιους ή για να αγοράσουν κάτι για ένα άλλο πρόσωπο, οι συμμετέχοντες της δεύτερης ομάδας ένιωθαν πιο ικανοποιημένοι και ευτυχισμένοι. Τα “κοινωνικά έξοδα” σε κάνουν πιο χαρούμενη και ενθαρρύνουν άλλους ανθρώπους να θέλουν να το κάνουν και εκείνοι.

8. Κεφάλαιο επιτυχία

Συνειδητοποίησε ότι η επιτυχία δε θα βοηθήσει. Ξεπέρασέ το.

9. Κεφάλαιο φίλοι

Απόκτησε έμπιστους φίλους και μοιράσου τις ανασφάλειές σου.

10. Μη συγκρίνεσαι

Σύγκρινε τον εαυτό σου με τον εαυτό σου, όχι με τους άλλους.

11. Η αισιοδοξία και μόνο κάνει την μισή δουλειά.

Δράσε με αισιοδοξία.

12. Ξεπέρασε τους φόβους σου

Άφησε τις ευκαιρίες και όχι το φόβο να σε κινητοποιήσει.

13. Όταν πρέπει να πάρεις μια δύσκολη απόφαση, πες το δυνάτα

Πες φωναχτά: «Αυτή είναι μια δύσκολη απόφαση».

14. Ευγενική αυτοπεποίθηση

Δράσε και μίλα με ευγενική αυτοπεποίθηση.

15. Δοτικότητα

Δώσε στους άλλους ό,τι θα ήθελες να σου δώσουν.

Διάβασε επίσης: Οι καλές συνήθειες της health coach και οι 3 κινήσεις της για ευτυχισμένη ζωή

[related id="24552"]

Περισσότερα από Καλή ζωή

Best of network

#shapegreece