Τρως junk food; Να τι μπορεί να πάθεις

Αυτή η έρευνα ελπίζουμε πως θα σε κάνει να ελαχιστοποιήσεις την κατανάλωση «πρόχειρου φαγητού».

21.04.2019

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

Τρως junk food; Να τι μπορεί να πάθεις

Μια νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Public Health Nutrition έδειξε ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν fast food και συσκευασμένα τρόφιμα έχουν 51% περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν κατάθλιψη από αυτούς που τρώνε λίγο έως καθόλου.

Η έρευνα

Η μελέτη διήρκεσε 6 μήνες και πήραν μέρος 8.964 άτομα, τα οποία δεν είχαν πάρει ποτέ αντικαταθλιπτικά φάρμακα στο παρελθόν ούτε έπασχαν από κατάθλιψη. Ως “junk food” ορίστηκαν τα τυποποιημένα προϊόντα (κέικ, κρουασάν, ντόνατς) και ως “fast food”, φαγητά όπως pizza, burger και hot dog. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όσο περισσότερο «πρόχειρο φαγητό» έτρωγαν, τόσο μεγαλύτερη γινόταν η σύνδεση με την κατάθλιψη.

Διάβασε επίσης: Τι προκαλούν στο μεταβολισμό σου 5 μόλις μέρες με junk food;

Βέβαια παρ όλη τη σύνδεση, το junk food δεν αποτελεί αίτιο αποκλειστικά για την κατάθλιψη. Η έρευνα έδειξε ότι όσοι κατανάλωσαν περισσότερα τυποποιημένα φαγητά, έτειναν στο να μην έχουν σύντροφο, να είναι λιγότεροι ενεργοί και να μην έχουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, δηλαδή να τρώνε λιγότερα φρούτα, λαχανικά, ψάρι και ελαιόλαδο. Επίσης έτειναν να γίνουν καπνιστές και να δουλεύουν πάνω από 45 ώρες την εβδομάδα.

Διάβασε επίσης: Λιγούρα για γλυκό και junk food; 3 light συνταγές για εκείνες τις ώρες

«Δεν είναι η πρώτη φορά που τα προϊόντα, τα οποία έχουν υποστεί υψηλή επεξεργασία, συνδέονται με την κατάθλιψη και την κακή διάθεση» αποκαλύπτει η διαιτολόγος Mary Hartley, αφού και μια έρευνα του 2009 είχε δείξει παρόμοια αποτελέσματα.

«Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β και φυλλικό οξύ, όπως φακές, φασόλια, σπανάκι,  πορτοκάλια, σπαράγγια, αβοκάντο, σπόροι, ντομάτες, και τα εμπλουτισμένα δημητριακά, μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της κατάθλιψης», λέει η Hartley. «Όπως και τα ι τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη μπορεί να βρεθεί στα λιπαρά ψάρια, στον κρόκο του αυγού, στο γάλα., όπως και στον  ήλιο – τη σημαντικότερη πηγή  βιταμίνης D» προσθέτει.

«Κανένας δεν πρέπει να τρώει junk food σε καθημερινή βάση. Όσο για τους ανθρώπους που πάσχουν από κατάθλιψη, θα πρέπει να ζητήσουν βοήθεια από κάποιον ειδικό, να ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή, να γυμνάζονται, να μην καπνίζουν και να μην πίνουν υπερβολικά και να κοιμούνται αρκετά» συμπληρώνει.

Editor's Picks:

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece