Θλίψη, άγχος, θυμός: Πώς θα αντιμετωπίσεις τα αρνητικά συναισθήματα αποτελεσματικά

Μήπως τα αρνητικά συναισθήματα που σε κατακλύζουν είναι συχνό φαινόμενο; Μάλλον ήρθε η ώρα να αναλάβεις δράση!

14.10.2019

Γράφει: Ελένη Κουκούλη

εχεις διαβασει

Έρευνα: Όταν βρίζουμε φωναχτά, γινόμαστε πιο δυνατοί!

Ο νευροεπιστήμονας ερευνητής Alex Korb από το UCLA έχει καταλήξει σε μερικές βασικές σκέψεις για το πώς μπορείς να γίνεις πιο ευτυχισμένη στο βιβλίο του The Upward Spiral: Using Neuroscience to Reverse the Course of Depression, One Small Change at a Time. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις να διαχειρίζεσαι τα αρνητικά συναισθήματα με επιτυχία!

Νιώθεις χάλια. Εντάξει, δώσε σ’ αυτό το άσχημο συναίσθημα ένα όνομα

Θλίψη; Άγχος; Θυμός; Τόσο απλό! «Σε μελέτη μαγνητικής απεικόνισης οι συμμετέχοντες είδαν φωτογραφίες ανθρώπων με εκφράσεις προσώπου που αντιστοιχούσαν στα συναισθήματά τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, η αμυγδαλή τους ενεργοποιήθηκε σύμφωνα με τα συναισθήματα της φωτογραφίας. Όταν όμως τους ζητήθηκε να κατονομάσουν το συναίσθημα, ενεργοποιήθηκε ο μεσοκοιλιακός προμετωπιαίος φλοιός και μείωσε τη συναισθηματική δραστηριοποίηση της αμυγδαλής.

The Mamagers Update:

Ποιος κυβερνά αυτό το σπίτι;

Όταν ένα παιδί είναι διαρκώς νευρικό, κάτι μας διαφεύγει – μια μικρή ιστορία

Τα 43 πιο στρεσογόνα γεγονότα στη ζωή του ανθρώπου – η κλίμακα του στρες

Με άλλα λόγια, η συνειδητή αναγνώριση ενός συναισθήματος μείωσε την επίδρασή του» αναφέρει ο Alex Korb. Oμοίως και η προσπάθεια να καταπιέσεις τα συναισθήματά σου δεν οδηγεί σε κάτι που να μοιάζει με την ευτυχία. Στις έρευνες διαπιστώθηκε πως, ακόμα κι όταν νομίζουμε πως έχουμε «θάψει» ένα αρνητικό συναίσθημα και εξωτερικά είναι όλα μια χαρά, εσωτερικά το μεταιχμιακό μας σύστημα έχει τον ίδιο βαθμό διέγερσης που θα είχε κι αν δεν είχες προσπαθήσει να το καταστείλεις. Όταν όμως του δώσεις όνομα, αλλάζουν πολλά.

Αρνητικά συναισθήματα; Όχι πια!

How to: «Για να μειώσεις τη διέγερση, αρκεί να χρησιμοποιήσεις λίγες λέξεις για να περιγράψεις ένα συναίσθημα, ιδανικά χρησιμοποιώντας συμβολική γλώσσα, που σημαίνει έμμεσες μεταφορές, “μετρήσεις” και απλοποιήσεις της εμπειρίας σου.

Μία ή δύο λέξεις αρκούν» τονίζει ο David Rock, συγγραφέας του Your Brain at Work: Strategies for Overcoming Distraction, Regaining Focus, and Working Smarter All Day Long!

Οι αρχαίες μέθοδοι χαλάρωσης βασίζονταν σε αυτή την αρχή. Σκέψου το διαλογισμό και τα mantras που χρησιμοποιείς για να νιώσεις καλύτερα, πιο ήρεμη και πιο γεμάτη με θετική ενέργεια!

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.