Πώς να φτιάξω τη διάθεση μου; Oι τεχνικές που προτείνουν οι έρευνες

Αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για μία δύσκολη περίοδο στη ζωή όλων μας, γι’αυτό σου προτείνουμε ανέξοδους τρόπους για να αποκτήσεις καλή διάθεση.

08.11.0201

εχεις διαβασει

πώς να φτιάξω τη διάθεση μου

Μήπως δεν έχεις κέφι; Δοκίμασε αυτές τις φυσικές και χωρίς φάρμακα στρατηγικές για να βάλεις χαρά στη ζωή σου.

Πώς να φτιάξω τη διάθεση μου; – Έχε θετικές ψευδαισθήσεις

Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες από εμάς έχουμε καλή εικόνα για τον εαυτό μας. Σε μελέτες σχετικά με την αυτοεκτίμηση, ακόμη και άνθρωποι με χαμηλή βαθμολογία αντιστοιχούν σε βαθμολογίες κάπου στο μέσο της κλίμακας. (Ένας άνθρωπος με «χαμηλή» αυτοεκτίμηση συμφωνεί με δηλώσεις όπως «Έχω καλές ιδέες» συνοδευόμενες από ένα ποιοτικό επίθετο όπως «κατά κάποιον τρόπο» ή «μερικές φορές».) Επιπλέον, ένα από τα πιο προκλητικά αλλά και βαθιά ριζωμένα συμπεράσματα της κοινωνικής ψυχολογίας αφορά την αποτελεσματικότητα της «προκατάληψης για τη διατήρηση της αυτοεκτίμησης».

Οι άνθρωποι αποδέχονται περισσότερη ευθύνη για τις καλές πράξεις απ’ ό,τι για τις κακές τους, για τις επιτυχίες παρά για τις αποτυχίες τους. Η ερώτηση «Τι έχω κάνει για να το αξίζω αυτό;» είναι αυτή που κάνουμε για τα προβλήματά μας, όχι για τις επιτυχίες μας – εκείνες υποθέτουμε πως τις αξίζουμε. Σε σχεδόν κάθε υποκειμενική ή κοινωνικά επιθυμητή διάσταση, οι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν στην πραγματικότητα τον εαυτό τους ως καλύτερο από το μέσο όρο.

πώς να φτιάξω τη διάθεση μου

Θυμάσαι, επίσης, και δικαιολογείς τις περασμένες πράξεις σου με τρόπους που ενισχύουν τον εαυτό σου. Ακόμη, είσαι πιο έτοιμη να πιστέψεις τις πιο κολακευτικές περιγραφές του εαυτού σου αντί τις μη κολακευτικές και υπερεκτιμάς το βαθμό στον οποίο οι άλλοι υποστηρίζουν τις απόψεις σου και μοιράζονται τα ίδια ελαττώματα μ’ εσένα.

Για τις περισσότερες από εμάς, «θετικές ψευδαισθήσεις» μας προστατεύουν από το άγχος και την κατάθλιψη. Όλες μας κάποια στιγμή νιώθουμε κατώτερες, ειδικά όταν συγκρίνουμε τους εαυτούς μας μ’ εκείνους που είναι ένα ή δύο σκαλιά ψηλότερα σε επίπεδα κοινωνικής θέσης, εμφάνισης ή εισοδήματος. Όσο βαθύτερα τα συναισθήματα τόσο πιο δυστυχισμένη νιώθεις. Γι’ αυτό λειτουργείς καλύτερα με μερικές διακριτικές ψευδαισθήσεις που σε ανεβάζουν. Έτσι λοιπόν, μια υγιής αυτοεκτίμηση είναι και θετική και ρεαλιστική, επειδή βασίζεται στην ειλικρινή επίτευξη ρεαλιστικών ιδεών και στο ότι νιώθεις αποδεκτή γι’αυτό που είσαι.

πώς να φτιάξω τη διάθεση μου

Πώς να φτιάξω τη διάθεση μου; Δες τα πράγματα με πιο αισιόδοξη ματιά

Εκείνοι που βλέπουν το ποτήρι της ζωής μισογεμάτο αντί μισοάδειο είναι συνήθως πιο ευδιάθετοι. Αν είσαι αισιόδοξη, είσαι επίσης και πιο υγιής. Σε πολλές μελέτες
αποκαλύπτεται πως η απαισιόδοξη οπτική ανάγνωσης των δυσάρεστων συμβάντων, π.χ., «Είναι δικό μου λάθος, θα κρατήσει για καιρό και θα υπονομεύσει τα πάντα», σε κάνει πιο ευάλωτη στις ασθένειες.

Επιπλέον, οι αισιόδοξοι απολαμβάνουν μεγαλύτερη επιτυχία. Αντί να βλέπουν τα εμπόδια ως ενδείξεις της ανικανότητάς τους, τα βλέπουν σαν συμπτώσεις ή ως ένδειξη ότι χρειάζεται μια νέα προσέγγιση. Ένας άνθρωπος που αντιμετωπίζει τη ζωή με μια στάση που συχνά λέει «Ναι!» στους ανθρώπους και στις πιθανότητες ζει με πολύ περισσότερη χαρά και αίσθηση περιπέτειας συγκριτικά με τους
ανθρώπους που συνήθως είναι πνεύματα αντιλογίας. Ως επιβεβαίωση της
μεγάλης αλήθειας σχετικά με την αισιοδοξία, θυμήσου επίσης μια συμπληρωματική αλήθεια για τις απειλές του παράλογου οπτιμισμού.

Η χωρίς όρια αισιοδοξία τρέφει και ατέλειωτες απογοητεύσεις. Η συνταγή για να είσαι καλά απαιτεί ένα συνδυασμό μεγάλης αισιοδοξίας (ώστε να νιώθεις ελπίδα), μιας μικρής δόσης απαισιοδοξίας (για να προλαμβάνεις την αυταρέσκεια) και ρεαλισμού (για να ξεχωρίζεις τα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις από εκείνα που δεν μπορείς).

Πώς να φτιάξω τη διάθεση μου; Διάβασε τη συνέχεια στη σελίδα 2.

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

Best of network

#shapegreece