Έχεις στρες ή άγχος; Ξέρεις ποιες είναι οι διαφορές;

Αν αυτή η περίοδος σε βρίσκει περισσότερο… στα άκρα, απ’ότι συνήθως, δεν είσαι η μόνη.

24.08.2019

Γράφει: Ευμορφία Σαββαΐδη

εχεις διαβασει

Οι 2 λέξεις που χρειάζεσαι για να νικήσεις το άγχος

Αυτή η περίοδος που συμπίπτει με το τέλος του καλοκαιριού τείνει να είναι χαοτική γενικά – λέμε «αντίο» στην ελαφρότητα του καλοκαιριού και καλωσορίζουμε περισσότερα deadlines. Αλήθεια, πόσες μέρες έχουμε ακόμα μέχρι τα Χριστούγεννα; Αν και είναι απόλυτα φυσιολογικό να αισθάνεσαι στρεσαρισμένη, αξίζει να εξηγηθεί πότε αυτό το στρες είναι, στην πραγματικότητα, προάγγελος κάτι… μεγαλύτερου: του άγχους.

Μολονότι το στρες και το άγχος βρίσκονται στο ίδιο φάσμα και μπορεί να φαίνονται το ίδιο πράγμα, στην πραγματικότητα, είναι διαφορετικές «οντότητες» και το πώς θα τις αντιμετωπίσεις είναι το «κλειδί» για να αισθανθείς καλύτερα. Η κλινική, κοινωνική λειτουργός Katie Hurley εξηγεί πως το στρες είναι η σωματική αντίδραση στις πιέσεις και τις υποχρεώσεις που αντιμετωπίζουμε μέσα στην καθημερινότητα μας. Από τη φύση του δεν είναι απαραίτητα καταστροφικό για την υγεία μας. Μάλιστα, μερικές φορές μπορεί να μας δώσει το απαραίτητο κίνητρο για να ξεπεράσουμε τις καθημερινές, στρεσογόνες καταστάσεις με πιο ήπιο τρόπο.

Όταν, όμως, το στρες παραμένει για πολύ καιρό και αρχίζει να επηρεάζει τη σωματική και την πνευματική υγεία μας, τότε υπάρχει πρόβλημα και τότε είναι που το άγχος έρχεται στο προσκήνιο – αυτό σημαίνει πως πρόκειται για μία συνεχιζόμενη κατάσταση που γίνεται αντιληπτή. Η ψυχοθεραπεύτρια Noah Kass λέει πως «το στρες, συνήθως, αφορά το παρόν, ενώ το άγχος θεωρείται, συχνά, ανησυχία για το μέλλον».

Πώς, όμως, μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά μεταξύ άγχους και στρες;

H Kass συστήνει να κάνεις στον εαυτό σου δύο ερωτήσεις: «Τα συναισθήματα που βιώνω βασίζονται σε ένα συγκεκριμένο περιστατικό; Ή δεν υπάρχει αναγνωρίσιμη αιτία;».

Ένας ακόμα τρόπος να συνειδητοποιήσεις πως έχεις άγχος είναι να παρατηρήσεις αν υπάρχουν επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή σου. Συνήθως, το άγχος δεν εξαφανίζεται μόνο του και υπάρχουν πολλοί τρόποι να το διαχειριστείς, όπως περισσότερος ύπνος, άσκηση ή ακόμα και το να ζητήσεις βοήθεια από κάποιον ειδικό.

Διάβασε επίσης: Oι κορυφαίες συνήθειες των 10 λεπτών για να ξεκινάς τη μέρα σου χωρίς άγχος

Editor's Picks:

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece