Νιώθεις υπνηλία και είσαι διαρκώς ψυχικά πεσμένη; Τι συστήνει ο ψυχολόγος;

Υπάρχουν τρόποι να ενεργοποιήσεις τον εαυτό σου και να αποχαιρετήσεις την ατονία!

05.09.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Δεν κοιμάμαι καλά το βράδυ, τι να κάνω; 5 συμβουλές για μια υγιή κρεβατοκάμαρα (και άρα καλύτερο ύπνο)

Συνεργάστηκε ο Πάτροκλος Παπαδάκης, ψυχολόγος.

Νιώθεις υπνηλία όλη μέρα

Μπορεί να έκλεισες 8 ώρες ύπνου, το πρωί όμως νιώθεις σαν να μην έχεις κοιμηθεί καθόλου, νιώθοντας κουρασμένη. Μάλιστα, δε σέρνεσαι μόνον εσύ αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του σπιτιού, αφού το ροχαλητό σου δεν τους άφησε να κλείσουν μάτι. Τι φταίει; «Η υπνική άπνοια. Αιτία είναι η απόφραξη των ανώτερων αναπνευστικών οδών, που έχει ως αποτέλεσμα στη διάρκεια του ύπνου να διαταράσσεται ο ρυθμός της αναπνοής και να παρατηρούνται στιγμιαίες διακοπές της, συχνές αφυπνίσεις που δεν αντιλαμβάνεσαι και, κυρίως, δυνατό ροχαλητό» λέει η Βασιλική Τσουκαλά, ειδικός πνευμονολόγος.

Η συμβουλή του ειδικού: «Αρχικά χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής σου, όπως το να χάσεις βάρος (αν είσαι υπέρβαρη), να κόψεις το κάπνισμα και να αποφεύγεις την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού 3 ώρες πριν από τον ύπνο. Εάν η άπνοια εμφανίζεται ή επιδεινώνεται σε ύπτια θέση, κοιμήσου στο πλάι με τη βοήθεια μαξιλαριών. Φυσικά, μην παραλείψεις να απευθυνθείς στον παθολόγο σου, ο οποίος, αφού σε εξετάσει, θα σου δώσει οδηγίες και θα σε παραπέμψει στα ειδικά Κέντρα Ύπνου, που υπάρχουν σε πολλά δημόσια νοσοκομεία».

Είσαι ψυχικά πεσμένη

Δεν έχεις διάθεση σχεδόν για τίποτε; Μπορεί να έχεις ήπια κατάθλιψη. Αυτό είναι αρκετά πιθανό, αν παράλληλα εκνευρίζεσαι εύκολα, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς και έχεις χάσει τη διάθεσή σου για σεξ. Η κατάθλιψη και η κούραση σχετίζονται τόσο έντονα που είναι δύσκολο να ξέρει κανείς ποιο πυροδοτεί τι. «Οι ίδιες χημικές ανισορροπίες που ευθύνονται για την κατάθλιψη –τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης, νορεπινεφρίνης και ντοπαμίνης στον εγκέφαλο– είναι πολύ πιθανό να επηρεάζουν και τα επίπεδα της ενεργητικότητάς μας» τονίζει ο Πάτροκλος Παπαδάκης, ψυχολόγος.

Η γνώμη του ειδικού: «Κάνε 30 λεπτά αεροβικής άσκησης, πέντε μέρες την εβδομάδα, καθώς και διαλογισμό και yoga. Σε έρευνα συμπεραίνεται πως αυτού του είδους η άσκηση επηρεάζει θετικά τη διάθεση. Επίσης, βρες έναν ψυχοθεραπευτή που ειδικεύεται στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία. Μελέτες έχουν δείξει πως είναι εξίσου αποτελεσματική με τα αντικαταθλιπτικά σε ανθρώπους με ήπια κατάθλιψη».

Διάβασε επίσης: Μελαγχολία του φθινοπώρου ή Εποχική Συναισθηματική Διαταραχή;

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.