Ύπνος στην εμμηνόπαυση: Θα σε βοηθήσουν τα χάπια για την αϋπνία;

Η μακρόχρονη χρήση φαρμάκων για την αϋπνία δεν φέρνει καλύτερο ύπνο τελικά, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

γυναίκα που κοιμάται ύπνος εμμηνόπαυση istock

Δεν υπάρχει κάποια διαφορά στην ποιότητα ή στη διάρκεια του ύπνου μεταξύ όσων παίρνουν για καιρό φάρμακα για την αϋπνία και όσων δεν παίρνουν, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη. Η έρευνα δείχνει ότι η χρήση φαρμάκων για την αϋπνία επί ένα έως δύο χρόνια δεν φαίνεται να βελτιώνει τον διαταραγμένο ύπνο στα άτομα μέσης ηλικίας.

Οι διαταραχές του ύπνου (δυσκολία να κοιμηθεί κανείς ή και να μείνει κοιμισμένος, πολύ πρωινό ξύπνημα κ.ά.) είναι συνήθεις. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο παίρνουν συνταγογραφούμενα φάρμακα, όπως υπνωτικά, ηρεμιστικά και αντικαταθλιπτικά για να κοιμηθούν καλύτερα. Ο κακός και ανεπαρκής ύπνος έχει συσχετιστεί με διάφορα προβλήματα υγείας, όπως διαβήτη, υπέρταση, κατάθλιψη κ.ά.

Τα φάρμακα για τον ύπνο "δουλεύουν" βραχυπρόθεσμα, για διάστημα έως έξι μηνών, αλλά όταν η αϋπνία είναι χρόνια και τα φάρμακα λαμβάνονται για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, τότε η αποτελεσματικότητά τους φθίνει, όπως δείχνει και η νέα μελέτη από ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Ντάνιελ Σόλομον του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Νοσοκομείου Brigham and Women's της Βοστώνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "BMJ Open".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προβλήματα ύπνου στην εμμηνόπαυση

Η νέα έρευνα αφορούσε γυναίκες με μέση ηλικία 50 ετών, 238 που έπαιρναν φάρμακα για τον ύπνο επί ένα έως δύο χρόνια και 447 που δεν έπαιρναν. Πάνω από το 70% των γυναικών και στις δύο ομάδες ανέφεραν προβληματικό ύπνο τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Οι διαταραχές του ύπνου ήταν παρόμοιες στις δύο ομάδες, δηλαδή τα φάρμακα μετά από ένα έτος δεν βοηθούσαν πια στον ύπνο, ενώ μετά από δύο χρόνια δεν υπήρχε κάποια σημαντική μείωση στις διαταραχές του ύπνου στις γυναίκες που έπαιρναν τέτοια φάρμακα συστηματικά.

Οι ερευνητές δεν απέκλεισαν ότι αυτά τα φάρμακα μπορεί να παραμείνουν αποτελεσματικά σε μερικούς ανθρώπους μετά από αρκετά χρόνια, αλλά γενικότερα τα ευρήματα πρέπει να οδηγήσουν σε αναθεώρηση της μακρόχρονης χρήσης τους σε ανθρώπους μέσης ηλικίας με προβλήματα ύπνου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i