Πήρες βάρος, έχεις τριχόπτωση και ευαισθησία στα δόντια; Μάθε που μπορεί να οφείλονται

Οι συνέπειες της πανδημίας Covid-1 στον οργανισμό σου μπορεί να είναι περισσότερες απ' όσες έχεις αντιληφθεί.

tired woman iStock

Η πανδημία COVID-19 και το άγχος που την συνοδεύει έχουν αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων με πολλούς τρόπους. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να επιβαρύνουν την υγεία τους, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Μπορούν όμως να κάνουν μερικά πράγματα για να περιορίσουν τις επιπτώσεις τους.

Άγχος

Πολλές πτυχές της πανδημίας μπορεί να προκαλέσουν άγχος περισσότερο από το συνηθισμένο. Αν έχουν πρόβλημα ύπνου ή παρατηρούν αλλαγές στην όρεξη ή την ενέργειά τους, καλό είναι να κάνουν διαλείμματα από τις ειδήσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βρουν χρόνο για χόμπι και άσκηση, ακόμη και αν πρόκειται απλώς για διατάσεις ή για έναν καθημερινό περίπατο.

Κατάθλιψη

Οι δυσκολίες που προκαλεί η πανδημία μπορεί να είναι ακόμη πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν αν οι άνθρωποι νιώθουν απομονωμένοι λόγω της κοινωνικής απομάκρυνσης. Αν αισθάνονται θλιμμένοι, απελπισμένοι ή δύστροποι πολλές φορές, είναι σημαντικό να συνδεθούν με φίλους ή την οικογένειά τους και να μιλήσουν για το πώς αισθάνονται. Εάν είναι πεσμένοι για αρκετές ημέρες καλό είναι να απευθυνθούν στο γιατρό τους ή σε μια τηλεφωνική γραμμή ψυχικής υγείας για βοήθεια.

Πονοκέφαλοι

Το άγχος μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους και σωματικά. Οι πονοκέφαλοι και οι ημικρανίες είναι από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που προκαλούνται από την ανησυχία και την αβεβαιότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Εκτός από το να είναι πιο δραστήριοι, ο διαλογισμός ή οι ασκήσεις αναπνοής μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση με το άγχος.

Απώλεια μαλλιών

Η αραίωση ή η πτώση των τριχών μπορεί να είναι ένα ανησυχητικό σημάδι πανδημικού στρες, αλλά είναι μόνο προσωρινό. Συμβαίνει όταν περισσότερες τρίχες από το συνηθισμένο μπαίνουν ταυτόχρονα στη "φάση της αποβολής". Μπορεί να αρχίσει 2 έως 3 μήνες μετά την έναρξη του στρες και να σταματήσει μετά την ύφεση του στρες.

Οδοντιατρικά προβλήματα

Εάν η γνάθος ή τα δόντια πονάνε ή είναι ευαίσθητα, μπορεί να οφείλεται σε σφίξιμο της γνάθου ή τρίξιμο των δοντιών χωρίς απαραίτητα τα άτομα να το γνωρίζουν. Το άγχος μπορεί να το προκαλέσει αυτό και συνήθως συμβαίνει κατά τον ύπνο ή την αυστηρή συγκέντρωση. Μαζί με ασκήσεις μυοχαλάρωσης, ο οδοντίατρος μπορεί επίσης να συστήσει ύπνο με προστατευτικό στόματος.

Δερματικά προβλήματα

Το πλύσιμο των χεριών είναι ένα σημαντικό μέρος του περιορισμού της εξάπλωσης του COVID-19, αλλά το να το γίνεται πολύ συχνά μπορεί να διασπάσει τα φυσικά έλαια που προστατεύουν τα χέρια και να τα ξηράνει. Αν είναι πιο ξηρά από το συνηθισμένο, ειδικά αν κάποια άτομα έχουν μια πάθηση όπως το έκζεμα, μπορούν να χρησιμοποιούν μικρότερη ποσότητα σαπουνιού και ζεστό νερό αντί για καυτό. Έπειτα, αφού σκουπίσουν τα χέρια τους με μια πετσέτα, καλό είναι να χρησιμοποιούν αμέσως κρέμα χεριών ή βαζελίνη.

Διαβάστε Επίσης

Καταπόνηση των ματιών

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι οθόνες έχουν γίνει η σύνδεση με τον έξω κόσμο, είτε πρόκειται για μια οθόνη για την εργασία, είτε για μια τηλεόραση για ψυχαγωγία, είτε για ένα τηλέφωνο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά ο πολύς χρόνος μπροστά σε μία από αυτές μπορεί να οδηγήσει σε κάψιμο, φαγούρα, δακρύρροια στα μάτια, ακόμη και σε θολή ή διπλή όραση. Για να προστατευτούν όσοι περνούν πολύ χρόνο μπροστά από μια οθόνη, μπορούν να σβήνουν τα φώτα από πάνω για να μειώσουν την αντανάκλαση, να βεβαιωθούν ότι οι φακοί τους έχουν τη σωστή συνταγή, να χρησιμοποιήσουν τεχνητά δάκρυα για να βοηθήσουν στην ξηροφθαλμία και να κάνουν συχνά διαλείμματα.

Αύξηση βάρους

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αρκετά πράγματα διευκόλυναν την πρόσληψη επιπλέον κιλών, όπως η εργασία από το σπίτι, η λιγότερη άσκηση και η υπερκατανάλωση σνακ που σχετίζεται με το άγχος. Ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα για τα γεύματα και τα σνακ, η παρακολούθηση καθημερινά της διατροφής και ένα σωστό πρόγραμμα θα βοηθήσουν με την απώλεια του επιπλέον βάρους.

Ανθυγιεινές συνήθειες

Οι κακές συνήθειες είναι ακόμη πιο δύσκολο να αποβληθούν με ελεύθερο χρόνο και λίγους περισπασμούς. Είτε πρόκειται για την κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα ή το πολύωρο παίξιμο βιντεοπαιχνιδιών, είναι εύκολο να τα επιρρεπή άτομα να αφεθούν σε αυτές και να χάσουν (ή να αγνοήσουν) τα προειδοποιητικά σημάδια. Αν κάνουν κάτι κρυφά ή κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο έχει προσπαθήσει να τους μιλήσει γι' αυτό, μάλλον ήρθε η ώρα να το περιορίσουν. Αν δυσκολεύονται να διακόψουν μια ανθυγιεινή συνήθεια, ο γιατρός τους μπορεί να τους βοηθήσει.

Πόνος στον αυχένα και την πλάτη

Το τραπέζι της τραπεζαρίας ή ο πάγκος της κουζίνας δεν είναι απαραίτητα ένα καλό "υποκατάστατο" της εργασίας στο γραφείο. Με την πάροδο του χρόνου, το να κάθονται τα άτομα σε σκυφτή θέση ή να έχουν την οθόνη τους σε λάθος ύψος μπορεί να βλάψει τμήματα της σπονδυλικής τους στήλης και να προκαλέσει κάθε είδους προβλήματα στον αυχένα και την πλάτη. Είναι καλύτερο να ορίσουν έναν χώρο εργασίας και να ακολουθήσουν τις κατευθυντήριες γραμμές για να τον κάνουν όσο το δυνατόν πιο άνετο. Ακόμη, βοηθά να σηκώνονται και να περπατούν συχνά.

Διαβάστε Επίσης

Πόνος στο χέρι και τον καρπό

Μια άνετη ρύθμιση εργασίας είναι σημαντική και για άλλα μέρη του σώματος. Οι άνθρωποι που εργάζονται από το σπίτι πρέπει να βεβαιωθούν ότι το ύψος της καρέκλας τους είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε τα αντιβράχια να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το πληκτρολόγιο. Ακόμη, να κρατούν το πληκτρολόγιό τους επίπεδο ή κεκλιμένο μακριά από τους ίδιους (ποτέ προς το μέρος τους). Είναι επίσης καλή ιδέα να κάνουν διαλείμματα και να κουνούν συχνά τους καρπούς τους.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i