Πόνος στο γόνατο: Τα "Ναι" και τα "Όχι"

Τι πρέπει να κάνει και τι να αποφεύγει κάποιος που υποφέρει από πόνο στο γόνατο;

pain knee iStock

Ακολουθεί μια λίστα με τα "ναι" και τα "όχι" για τον πόνο στο σημείο αυτό.

Ναι: Να το ξεκουράζει

Να κάνει ένα διάλειμμα ώστε το γόνατό του να έχει χρόνο να επουλωθεί. Θα χρειαστεί μόνο 1 ή 2 ημέρες ξεκούρασης για να ανακουφιστεί από ελαφρούς πόνους στο γόνατο, αλλά οι σοβαροί τραυματισμοί μπορεί να χρειαστούν περισσότερο.

Όχι: Να μείνει στον καναπέ για πολύ καιρό

Η άσκηση χτίζει ισχυρούς μύες γύρω από τις αρθρώσεις και αυτό βοηθά στην πρόληψη των τραυματισμών. Μόλις το γόνατό του ξεκουραστεί αρκετά, πρέπει να ξαναβγεί έξω. Οι προπονήσεις στο νερό με χαμηλή αντίσταση ή το tai chi είναι καλές επιλογές, αλλά να μην το παρακάνει, αλλιώς κινδυνεύει με περισσότερο πόνο.

Ναι: Να χρησιμοποιήσει τη μέθοδο RICE

Η φόρμουλα RICE για την αντιμετώπιση ενός τραυματισμού στο γόνατο έχει ως εξής:

  • Ο ασθενής ξεκουράζεται για μία ή δύο ημέρες για να επουλωθεί.
  • Παγώνει το γόνατό του για να ηρεμήσει η φλεγμονή.
  • Συμπιέζει την άρθρωσή του για στήριξη και για να σταματήσει τη συσσώρευση υγρών.
  • Ανασηκώνει το γόνατό του σε ένα μαξιλάρι ή σκαμνί για να περιορίσει το πρήξιμο.

Όχι: Να κινδυνεύει να γλιστρήσει, να σκοντάψει ή να πέσει

Πρέπει να φορά παπούτσια με καλό πέλμα για να μειώσει τον κίνδυνο να γλιστρήσει και να επιλέγει παπούτσια με χαμηλό τακούνι και μαλακή σόλα από καουτσούκ. Ακόμη, να διατηρεί τους διαδρόμους και τις σκάλες του σπιτιού του καλά φωτισμένους και να απομακρύνει από τα πατώματα τα αντικείμενα στα οποία θα μπορούσαν να τον κάνουν να σκοντάψει.

Ναι: Να χρησιμοποιεί ένα μπαστούνι αν το χρειάζεται

Αν ο ασθενής με πόνο στο γόνατο νιώθει ασταθής, μπορεί να χρησιμοποιήσει κάτι για να τον σταθεροποιεί καθώς κινείται. Μπορεί να επιλέξει ένα ανθεκτικό, δυνατό, ελαφρύ μπαστούνι με λαστιχένια άκρη και λαβή που πιάνεται εύκολα και να το κρατά σε γωνία 45 μοιρών για να βεβαιωθεί ότι έχει το σωστό ύψος.

Ναι: Να παρακολουθεί το βάρος του

Τα περιττά κιλά επιβαρύνουν τα γόνατα και αυξάνουν τον κίνδυνο επώδυνης αρθρίτιδας και τραυματισμών, αλλά ακόμη και η μέτρια απώλεια βάρους μπορεί να βελτιώσει το πρόβλημα.

Ναι: Να εξετάσει το ενδεχόμενο βελονισμού

Μικροσκοπικές βελόνες τοποθετούνται στο δέρμα γύρω από την πονεμένη άρθρωση. Η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο της αρθρίτιδας του γόνατος, αν και δεν είναι ακόμη σαφές το πώς.

Διαβάστε Επίσης

Όχι: Να ξεχνά να κάνει διατάσεις

Οι μύες γύρω από τα γόνατά του μπορεί να σφίξουν και αυτό να οδηγήσει σε επώδυνους τραυματισμούς. Οι καθημερινές διατάσεις μπορούν να το αποτρέψουν και αυτό και τους μυϊκούς πόνους. Ο ασθενής μπορεί να ζητήσει από τον γιατρό ή τον φυσικοθεραπευτή του να του δείξει εύκολες κινήσεις που θα τον βοηθήσουν να χαλαρώσει πριν περπατήσει ή να κάνει οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.

Ναι: Να χρησιμοποιεί θεραπείες με θερμότητα (ή ψύξη)

Εάν ο πόνος στο γόνατό του φουντώσει, μπορεί να δοκιμάσει θεραπείες με θερμότητα ή κρύο. Η υγρή θερμότητα είναι καλύτερη για την ανακούφιση του πόνου από την ξηρή. Ο ασθενής μπορεί να μουλιάσει το πόδι του σε ένα ζεστό μπάνιο ή να βάλει ένα υγρό πανί στο φούρνο μικροκυμάτων.

Για να ανακουφίσει ένα πρησμένο γόνατο, μπορεί ακόμη και να βάλει μια σακούλα κατεψυγμένων λαχανικών τυλιγμένη σε μια πετσέτα πάνω στην άρθρωση.

Όχι: Να κοιμάται σε λάθος θέση

Αυτό μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο στο γόνατό του. Πρέπει να δοκιμάζει διαφορετικές θέσεις και να βάζει ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά του αν κοιμάται στο πλάι, αλλά να μην στηρίζει όμως ένα λυγισμένο γόνατο σε ένα μαξιλάρι - αυτό μπορεί να δυσχεράνει την απεμπλοκή του ποδιού του την επόμενη μέρα.

Διαβάστε Επίσης

Ναι: Να δοκιμάζει ταινίες

Η υποστήριξη ενός πονεμένου, αδύναμου γονάτου με ένα στήριγμα ή ταινία βοηθά. Ο ασθενής μπορεί να ζητήσει από έναν φυσικοθεραπευτή να προσαρμόσει ή να δέσει με ταινία το γόνατό του, που θα προσφέρει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τον πόνο.

Όχι: Να φθείρει τα γόνατά του

Μπορεί να νιώθει πόνο στα γόνατα επειδή υπερφορτώνει τις αρθρώσεις του. Οι κινήσεις που κάνει ξανά και ξανά, όπως το να ανεβοκατεβαίνει καθημερινά τις σκάλες, μπορεί να τραυματίσουν και να φθείρουν τα γόνατά του. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάθεται και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που θα ασκούσε πρόσθετη πίεση μεταξύ του γόνατος και του οστού του ποδιού του που μπορεί να προκαλέσει πόνο.

Ναι: Να υποστηρίξει τις καμάρες του

Πρέπει να επιλέγει παπούτσια που υποστηρίζουν τις καμάρες του τα οποία μπορεί να προμηθευτεί από το φαρμακείο της περιοχής του. Αν αυτά δεν λειτουργούν, μπορεί να ρωτήσει τον γιατρό του για προσαρμοσμένες στηρίξεις. Ωστόσο αυτά μπορεί να είναι ακριβά και δεν λειτουργούν πάντα καλύτερα από αυτά που διατίθενται στην αγορά.

Όχι: Να συνεχίσει να φορά τα ίδια παλιά παπούτσια

Τα παπούτσια μπορεί να τεντώσουν και να φθαρούν μετά από λίγο. Γι’ αυτό δεν πρέπει να συνεχίσει να φορά το αγαπημένο του ζευγάρι αφού η στήριξη και το πέλμα τους έχουν φθαρεί.

Ναι: Να μιλήσει με τον γιατρό του

Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζει μόνος του τον πόνο στο γόνατο. Ο γιατρός μπορεί να του συνταγογραφήσει φάρμακα ή να του κάνει ένεση στεροειδών για να τον βοηθήσει ή επίσης να του μιλήσει για χειρουργική επέμβαση για την αντικατάσταση φθαρμένων αρθρώσεων ή συνδέσμων.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i