Άγχος, στρες και άλλες συναισθηματικές "πολεμικές τέχνες": Αυτά είναι τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε

Κι όμως! υπάρχουν τρόφιμα που είναι "ένοχα".

woman stressed iStock

Κι όμως: Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα και ομάδες τροφίμων που καλό είναι όσοι έχουν αγχώδεις διαταραχές ή κατάθλιψη (ή είναι επιρρεπείς σε αυτά), να αποφεύγουν. Ας δούμε ποια είναι αυτά:

Χυμοί φρούτων

Οι φυτικές ίνες στα ολόκληρα φρούτα χορταίνουν τον οργανισμό και επιβραδύνουν τον τρόπο με τον οποίο το αίμα προσλαμβάνει ενέργεια. Χωρίς αυτές τις φυτικές ίνες, οι άνθρωποι πίνουν απλά θρεπτικό ζαχαρόνερο που μπορεί να τους αφήσει πεινασμένους και θυμωμένους – κάτι που δεν θα βοηθήσει το άγχος και την κατάθλιψη. Τα φρούτα καλό είναι να καταναλώνονται ολόκληρα και για τη δίψα να προτιμάται το νερό.

Διαβάστε Επίσης

Κανονικά αναψυκτικά

Εδώ δεν υπάρχει κανένα όφελος για τον οργανισμό: Έχουν όλη τη ζάχαρη που εκτοξεύει στο αίμα και ο χυμός φρούτων, χωρίς καμία από όπως θρεπτικές ουσίες. Τα ζαχαρούχα ποτά όπως η σόδα έχουν άμεση σχέση και με την κατάθλιψη. Όσοι έχουν όρεξη για ένα αναψυκτικό, μπορούν να δοκιμάσουν αντ’ αυτού νερό με σόδα με μια σταγόνα χυμό.

Αναψυκτικά διαίτης

Δεν έχουν ζάχαρη, άρα κανένα πρόβλημα, σωστά; Όχι ακριβώς. Μπορεί να μην οδηγούν στην ενεργειακή κατάρρευση που έρχεται με την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, αλλά τα αναψυκτικά διαίτης μπορεί να προκαλέσουν κατάθλιψη. Για την ακρίβεια, μπορεί να κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν πιο πεινασμένοι σε σχέση με τα κανονικά αναψυκτικά. Ακόμη, η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης που έχουν πολλά αναψυκτικά μπορεί να κάνει κακό και στο άγχος.

Τοστ

Αν είναι φτιαγμένο από λευκό ψωμί, ναι το τοστ πρέπει επίσης να αποφεύγεται. Το εξαιρετικά επεξεργασμένο λευκό αλεύρι από το οποίο είναι φτιαγμένο μετατρέπεται γρήγορα σε σάκχαρο στο αίμα αφού καταναλωθεί. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ενεργειακές αιχμές και καταρρεύσεις που μπορεί να είναι κακές για το άγχος και την κατάθλιψη. Για αυτό πρέπει να προτιμάται το ψωμί ολικής άλεσης.

Light dressing

Τι γίνεται όμως με τις light ή χωρίς ζάχαρη σάλτσες; Πολλές από αυτές έχουν γλυκιά γεύση από ασπαρτάμη, ένα τεχνητό γλυκαντικό που συνδέεται με το άγχος και την κατάθλιψη.

Κέτσαπ

Είναι βασικά ντομάτες, σωστά; Λοιπόν, ναι, και ζάχαρη, πολλή ζάχαρη. Τέσσερα γραμμάρια ανά κουταλιά της σούπας, για την ακρίβεια. Και η light εκδοχή της περιέχει τεχνητά γλυκαντικά που μπορεί να συνδέονται με το άγχος και την κατάθλιψη. Αντ' αυτού καλό είναι να προτιμάται σπιτική σάλτσα ντομάτας.

Διαβάστε Επίσης

Καφές

Σε όσους δεν τον έχουν συνηθίσει, η καφεΐνη που περιέχει μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα και να τους χαλάσει τον ύπνο. Ούτε το άγχος ούτε η κατάθλιψη βοηθούν. Η στέρηση της καφεΐνης μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσάρεστα συναισθήματα. Όσοι πιστεύουν ότι τους προκαλεί προβλήματα, πρέπει να κόψουν την καφεΐνη από τη διατροφή τους σιγά-σιγά. Αν είναι εντάξει με αυτήν ή πίνουν ντεκαφεϊνέ, ο καφές μπορεί πραγματικά να τους βοηθήσει να νιώσουν λιγότερο καταθλιπτικοί.

Ενεργειακά ποτά

Μπορούν να προκαλέσουν περίεργους καρδιακούς ρυθμούς, άγχος και προβλήματα ύπνου. Αυτό οφείλεται στα υψηλά επίπεδα καφεΐνης που κρύβονται σε συστατικά όπως η γκουαρανά. Αυτά τα ροφήματα συχνά έχουν επίσης πολλά σάκχαρα ή τεχνητά γλυκαντικά.

Αλκοόλ

Ακόμα και λίγο μπορεί να χαλάσει τον ύπνο. Η μη επαρκής ξεκούραση μπορεί να αυξήσει το άγχος και να προκαλέσει κατάθλιψη. Τούτου λεχθέντος, ένα ποτό μπορεί να ηρεμήσει τα νεύρα και να κάνει τους ανθρώπους πιο κοινωνικούς. Αυτό μπορεί να είναι καλό για την ψυχική τους υγεία. Το κλειδί είναι η δοσολογία: Ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο την ημέρα για τους άνδρες είναι το όριο.

Παγωτό

Φταίει η ζάχαρη, σωστά; Λοιπόν, ναι, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι επίσης φορτωμένο με περίπου 2 γραμμάρια τρανς λιπαρών ανά μερίδα. Αυτά συνδέονται με την κατάθλιψη και μπορεί να βρίσκονται επίσης σε τηγανητά φαγητά, ζύμη πίτσας, κέικ, μπισκότα και κράκερ.

Όταν οι άνθρωποι καταναλώνουν λίπος, θα έπρεπε να προτιμούν το "καλό λίπος" που παίρνουν από τρόφιμα όπως τα ψάρια, το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί και το αβοκάντο. Αυτά μπορούν να ανεβάσουν τη διάθεσή τους.

Σάλτσα σόγιας

Αυτό είναι μόνο για άτομα που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη. Εκτός από τα ψωμιά, τα ζυμαρικά και τα γλυκά, υπάρχει και σε προσυσκευασμένα τρόφιμα όπως η σάλτσα σόγιας. Όσοι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, μπορεί να τους προκαλέσει άγχος ή κατάθλιψη. Μπορεί επίσης να τους κάνει να αισθάνονται υποτονικοί και να μην είναι στα καλύτερά τους, για αυτό πρέπει να την αποφεύγουν.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Όσοι τρώνε πολύ επεξεργασμένο κρέας, τηγανητά, ραφιναρισμένα δημητριακά, γλυκά, αρτοσκευάσματα και γαλακτοκομικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, είναι πιο πιθανό να είναι αγχωμένοι και καταθλιπτικοί. Μια διατροφή γεμάτη δημητριακά πλούσια σε ολικές ίνες, φρούτα, λαχανικά και ψάρια μπορεί να συμβάλλει σε ψυχολογικά σταθερή και ισορροπημένη κατάσταση.

Ντόνατς

Τα ντόνατς έχουν όλα τα λάθος είδη λιπαρών, αλεύρι με λίγες φυτικές ίνες που επιβραδύνουν την απορρόφηση και πολλή πρόσθετη ζάχαρη. Οπότε δεν πρέπει η κατανάλωσή τους να γίνεται ρουτίνα.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i