Εναλλακτικές Θεραπείες

Διατροφή για αλλεργίες: Πλάνο σε τρεις φάσεις για να μάθεις τι σε πειράζει

Διατροφή για αλλεργίες: Ένα διατροφικό πλάνο, τρεις φάσεις και αντίο στα συμπτώματα των αλλεργιών!

διατροφή υγιεινή ισορροπημένη

Έχει πια αποδειχτεί η σχέση ανάμεσα στις αλλεργίες και τις καθημερινές μας συνήθειες. Και φαίνεται πως οι αλλεργίες ευθύνονται για πολύ περισσότερα από τη ρινίτιδα ή το άσθμα. Μπορεί να προκαλούν έντονη αίσθηση κούρασης ή να σαμποτάρουν την προσπάθεια να χάσεις βάρος. Γι’ αυτό και η σωστή διατροφή για αλλεργίες μπορεί να λύσει πολλά από τα προβλήματά σου!

Όλα αυτά υποστηρίζει και εξηγεί ο Jonathan Galland, συν-συγγραφέας του The Allergy Solution, ενός βιβλίου που έχει γράψει μαζί με τον πατέρα του, δρα Leo Gallard. Στο βιβλίο αυτό οι συγγραφείς υποστηρίζουν σθεναρά τη σωστή διατροφή για τις αλλεργίες και πώς αυτή μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι!

Διατροφή για αλλεργίες: Το πλάνο

Το πλάνο τριών φάσεων για διατροφή για αλλεργίες που ακολουθεί είναι από το βιβλίο The Allergy Solution και σε καθοδηγεί ώστε να «καθαρίσεις» πρώτα το σώμα σου και στη συνέχεια να το επαναπρογραμματίσεις ώστε να μην ταλαιπωρείσαι τόσο από διάφορες αλλεργίες και τις παρενέργειές τους.

Τι είναι το ανοσοποιητικό σύστημα, ποια όργανα περιλαμβάνει και πώς λειτουργεί

Τροφικές αλλεργίες στα παιδιά: Πότε είναι επικίνδυνες; Τι να κάνεις;

Φάση 1 – Δυναμική Εξουδετέρωση 3 Ημερών

Στη φάση της Δυναμικής Εξουδετέρωσης 3 Ημερών θα αποκλείσεις τροφές που σχετίζονται με αλλεργίες, όπως γαλακτοκομικά, αβγό, καλαμπόκι, σόγια, ξηρούς καρπούς, σκόρδο και κρεμμύδι.

Αντίθετα, θα αυξήσεις στη διατροφή σου τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή. Οι συγκεκριμένες ουσίες θεωρείται πως εμποδίζουν τις αλλεργικές αντιδράσεις, και τροφές πλούσιες σε βακτήρια, για να βελτιωθεί η υγεία του πεπτικού σου.

Μια άλλη κατηγορία που θα προσθέσεις είναι τροφές με αποτοξινωτική δράση: Μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, ρόκα και άλλα σταυρανθή λαχανικά. Αυτές τις 3 ημέρες πίνε smoothies και σούπες λαχανικών καθώς και τσάι oolong, το οποίο θεωρείται σημαντικός σύμμαχος κατά των αλλεργιών.

Μπορείς να ακολουθήσεις αυτό το πρόγραμμα για έως και 7 ημέρες. Κράτησε ένα ημερολόγιο του πώς νιώθεις σ’ αυτή τη φάση. Έχε όμως υπόψη πως ορισμένα συμπτώματα θα μπορούσαν να επιδεινωθούν πριν αρχίζουν να μειώνονται, ενώ μπορεί να δεις πραγματική βελτίωση στη δεύτερη φάση, στο στάδιο επανεισαγωγής τροφών.

Φάση 2:  Το Στάδιο Επανεισαγωγής

Κατά το στάδιο επανεισαγωγής, το οποίο έχει τρία διαφορετικά υποστάδια, συνεχίζεις τη διατροφή της πρώτης φάσης, και σταδιακά την εμπλουτίζεις. Είναι καλό σε αυτή τη φάση να κρατάς ένα τροφικό ημερολόγιο συμπτωμάτων.

1ο Στάδιο Επανεισαγωγής

Διάρκεια: 2 ημέρες Πρόσθεσε καστανό ρύζι και πουλερικά ή αρνί στη διατροφή σου
(εάν είσαι χορτοφάγος, πρόσθεσε αρακά αντί για κρέας).

2ο Στάδιο Επανεισαγωγής

Διάρκεια: 5 ημέρες Προσθέτεις φρέσκα ή κατεψυγμένα λαχανικά προτιμάς, εκτός από εκείνα που ανήκουν στην ομάδα των στρυχνοειδών, όπως ντομάτα, πιπεριές και μελιτζάνα.

Μπορείς, επίσης, να τρως όσπρια, χοιρινό, μοσχάρι, αρνί, καφέ, φρέσκα και κατεψυγμένα φρούτα (εκτός από εσπεριδοειδή), μυρωδικά και μπαχαρικά (εκτός από πιπέρι καγιέν, πάπρικα και καυτερές πιπεριές).

3ο Στάδιο Επανεισαγωγής

Διάρκεια: 2 ημέρες για κάθε καινούρια τροφή Στο στάδιο αυτό προσθέτεις νέες τροφές στο πλάνο, δοκιμάζοντας κάθε τροφή ξεχωριστά για 2 ημέρες. Εάν διαπιστώσεις συμπτώματα, μην προσθέτεις άλλες νέες τροφές. Μέχρι τώρα θα πρέπει να έχεις αρκετές διαθέσιμες επιλογές στο διαιτολόγιό σου για να μπορείς να συνεχίσεις τη δίαιτα για όσο καιρό θέλεις.

Για την εισαγωγή των νέων τροφών ακολούθησε αυτή τη συγκεκριμένη σειρά. Αβγά, ψάρια όπως σολομό και σαρδέλες, ανάλατους ξηρούς καρπούς και σπόρους, στρυχνοειδή λαχανικά, εσπεριδοειδή. Τέλος, γάλα, προϊόντα από σιτάρι και καλαμπόκι καθώς και σόγια (φασόλια edamame, τόφου, γάλα σόγιας). Για να έχει νόημα, θα πρέπει πρώτα να έχεις «καθαρίσει» το σώμα σου με την πρώτη φάση,  ώστε να έχουν μειωθεί τα επίπεδα των αλλεργικών φλεγμονών.

Βρες τον ένοχο: Διαπίστωσες σε αυτή τη φάση αλλεργικά συμπτώματα; Σταμάτα τη δοκιμή νέων τροφών και απόφυγε κάθε τροφή που εισήγαγες στη διατροφή σου τις προηγούμενες 4 ημέρες για να διαπιστώσεις αν πρόκειται για καθυστερημένη αντίδραση.

Διατήρησε αυτή την προσεκτική διατροφής μέχρι να σταματήσει η αντίδραση (1 έως 4 ημέρες). Μετά, συνέχισε τη δοκιμή νέων τροφών. Αυτή η δεύτερη φορά θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πιο συγκεκριμένα ποιο τρόφιμο μπορεί να είναι το πρόβλημα.

Φάση  3: Η Δίαιτα Εξισορρόπησης του Ανοσοποιητικού

Διάρκεια: Για όσο θέλεις, έως και για πάντα

Όταν τελειώσουν τα τρία προηγούμενα στάδια, θα είσαι έτοιμη να ξεκινήσεις τη Δίαιτα Εξισορρόπησης του Ανοσοποιητικού – ένα πλάνο υγιεινής διατροφής για αλλεργίες που μπορείς να ακολουθείς διά βίου.

Οι αρχές που θα πρέπει να ακολουθείς είναι απλές: Θα πρέπει να τρως 9 μερίδες ζωηρόχρωμων λαχανικών και φρούτων κάθε μέρα, αρκετούς ξηρούς καρπούς, σπόρους, όσπρια, κρέας και πουλερικά.

Απόφυγε για τουλάχιστον 6 μήνες τις τροφές στις οποίες παρουσίασες δυσανεξία κατά τη
διατροφή των τριών φάσεων. Απόφευγε, επίσης, γεινικά, επεξεργασμένες τροφές, τεχνητά γλυκαντικά, ζάχαρη και φυσικά, επεξεργασμένα φυτικά έλαια.