Ποιες είναι οι τροφές για τα μάτια; Κόκκινο κρασί, τυρί και σολομός για καλύτερη όραση

Κι όμως η καλή όραση περνάει μέσα από την σωστή διατροφή. Τούτο επισημαίνει νέα έρευνα, η οποία υποστηρίζει την δίαιτα των ματιών, μια διατροφή για καλύτερη όραση.

diaita-mation-kaliteri-orasi

Η υγεία των ματιών βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο οικογενειακό ιστορικό, στο κάπνισμα αλλά και στην ισορροπημένη διατροφή, όπως επισημαίνει νέα έρευνα από την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Plymouth, Christine Purslow.

Σύμφωνα με την Purslow, αν διασφαλίσουμε την συνολική μας υγεία μέσα και από τη σωστή διατροφή, είναι σίγουρο ότι πολλά από τα ζωτικά μας όργανα θα διατηρηθούν υγιή για πάρα πολλά χρόνια.

Ειδικότερα όσον αφορά την υγεία των ματιών και της όρασής μας γενικότερα, η ωχρά κηλίδα, γνωστή πάθηση των ματιών σε μεγάλες ηλικίες, έχει δυστυχώς βρει προσοδοφόρο έδαφος και σύμφωνα με τελευταία στατιστικά αυξάνονται ραγδαία τα περιστατικά αυτής και σε άτομα νεότερης ηλικίας ενώ οι ειδικοί τονίζουν πως η αύξηση της πάθησης αυτής αναμένεται να φτάσει το 50% τα επόμενα χρόνια.

Και παρότι η όραση αποτελεί βασική μας αίσθηση, πρόσφατη έρευνα που έγινε με από την Thea Pharmaceuticals αποκαλύπτει πως το 60% των ατόμων που έλαβαν μέρος σε αυτή δεν γνωρίζει πως οι τροφές που καταναλώνει καθημερινά μπορούν να παίξουν σπουδαίο ρόλο στην υγεία των ματιών μας.

1 στους 5 συμμετέχοντες μάλιστα πιστεύουν πως το τι τρώνε δεν επηρεάζει καθόλου την όρασή τους.

Ταυτόχρονα, η έρευνα αποκάλυψε πως το 75% των συμμετεχόντων αγνοούσε σπουδαία θρεπτικά συστατικά που συνδέονται με την υγεία των ματιών, όπως η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και η ρεσβερατρόλη.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 3 τροφές για δυνατή όραση άμεσα (ναι άμεσα)!

Χυμός Καρότο

Ποιες τροφές προστάζει λοιπόν η διατροφή για τα μάτια;

Η ειδικός προτείνει να εντάξουμε στη διατροφή μας συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων όπως είναι:

Η ρεσβερατρόλη:

Η ρεσβερατρόλη:

Η ρεσβερατρόλη εμπεριέχεται στα φιστίκια, τα μούρα και τα σταφύλια και όπως λένε οι επιστήμονες οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες έχουν συνδεθεί με την υγεία των ματιών. Η ρεσβερατρόλη υπάρχει στα φιστίκια και τα κόκκινα σταφύλια.

Τα αντιοξειδωτικά:

Τα αντιοξειδωτικά:

 Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες C και Ε, ψευδάργυρο, σελήνιο και χαλκό. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει την ευεργετική τους επίδραση στην επιβράδυνση της εξέλιξης ορισμένων παθήσεων που σχετίζονται με την ηλικία όπως είναι η ωχρά κηλίδα.Κατανάλωσε λοιπόν, πράσινα φυλλώδη λαχανικά ή άλλα λαχανικά, όπως είναι το σπανάκι, το μπρόκολο και ο αρακάς και φυσικά πολλά φρούτα όπως τα μήλα ή τα φρούτα του πάθους. Μην ξεχάσεις τα γαλακτοκομικά (τυρί, γάλα), το άπαχο κόκκινο κρέας, τα θαλασσινά, τους καρπούς (φιστίκια). 

Τα καροτενοειδή:

Τα καροτενοειδή:

 Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι χρωστικές που υπάρχουν στην ωχρά κηλίδα και οι οποίες προσφέρουν προστασία στα κύτταρα από βλάβες που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες και το επιβλαβές μπλε φως. Τα καροτενοειδή θα τα βρεις στις εξής τροφές: καρότο, γλυκοπατάτα, πράσινα, φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, λαχανίδα), ντομάτα, δαμάσκηνο, βερίκοκο, μπρόκολο, μάνγκο, κολοκύθα, μανταρίνι, πεπόνι, καλαμπόκι, πορτοκάλι, παπάγια, κόκκινη, κίτρινη και πορτοκαλί πιπεριά και λαχανάκια Βρυξελλών 

Ω-3 λιπαρά οξέα:

Ω-3 λιπαρά οξέα:

Ένα από τα βασικά στοιχεία των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), παίζει σημαντικό ρόλο στη δομή και λειτουργία των αισθητηριακού αμφιβληστροειδούς του ματιού.Ρέγκα, σκουμπρί, σαρδέλες, σολομός, φρέσκο φιλέτο τόνου, καρύδια και λιναρόσπορος θα μας αποτρέψουν από πολλές παθήσεις των ματιών.

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i