Ορμονική διαταραχή; Νίκησε κούραση, αύξηση βάρους, προβλήματα γονιμότητας και περιόδου εξισορροπώντας τις ορμόνες σου

Βρες ξανά την υγεία και την ενεργητικότητά σου! Μάθε πώς να ισορροπήσεις φυσικά τις ορμόνες σου.

ormones-fistiki-isorropisi

Χάλια διάθεση, πεσμένη ενεργητικότητα και ανεξήγητη αύξηση βάρους; Όλα αυτά είναι συμπτώματα ορμονικής ανισορροπίας. Προτού το μυαλό σου πάει στην εμμηνόπαυση, μάθε πως τα ορμονικά προβλήματα μπορεί στην πραγματικότητα να επηρεάσουν γυναίκες κάθε ηλικίας και εσύ θα μπορούσες να είσαι μία από αυτές.

Διάβασε τα βασικά συμπτώματα της ορμονικής ανισορροπίας και ακολούθησε τα tips των ειδικών που θα σε βοηθήσουν να τις ισορροπήσεις ξανά, φυσικά τις γυναικείες ορμόνες. Μπορεί να εκπλαγείς...

Η φυσιοπαθολόγος και ιδρύτρια του Bella Wellbeing, Nikki Hill εξηγεί γιατί η ορμονική αρμονία είναι τόσο σημαντική για εμάς.

«Οι ορμόνες είναι χημικά μηνύματα που επηρεάζουν την υγεία κάθε κυττάρου στο σώμα σου, έτσι η ιδανική ορμονική ισορροπία είναι ζωτικής σημασίας για να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου. Αν οι ορμόνες σου χάσουν την ισορροπία τους, θα νιώθεις τις αρνητικές συνέπειες συναισθηματικά και/ή σωματικά. Και είναι πολύ σημαντικό να εξισορροπήσεις φυσικά τις ορμόνες σου αντί απλά να πάρεις ένα αντισυλληπτικό με ορμόνες καθώς αυτό καμουφλάρει απλά τα συμπτώματα και δεν αντιμετωπίζει την αρχική αιτία», τονίζει.

Από τα οιστρογόνα και την προγεστερόνη μέχρι τα ανδρογόνα, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές ορμόνες που μπορεί να επηρεάσουν το σώμα σου. Οι γυναίκες συνήθως ανακαλύπτουν πως κάποιες από τις ορμόνες τους είναι είτε σε χαμηλό είτε σε υψηλό επίπεδο, κάτι που έχει τη δύναμη να προκαλέσει ένα σωρό προβλήματα στην υγεία σου (και ορισμένα από αυτά μπορεί να είναι σοβαρά).

Τι συμπεριλαμβάνουν τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα:

  • πεσμένη διάθεση
  • λιγούρες
  • κούραση
  • προβλήματα στην περίοδο
  • πρόβλημα γονιμότητας
  • έλλειψη ερωτικής επιθυμίας
  • επίμονη αύξηση βάρους

Τι μπορείς να κάνεις για να ισορροπήσεις φυσικά τις γυναικείες ορμόνες σου; Ιδού!

Τρώγε εσπεριδοειδή

Τρώγε εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή είναι φυσικά υψηλά σε φλαβονοειδή και αποτελούν ιδανική επιλογή για τη φυσική διατήρηση ισορροπίας των οιστρογόνων. Καθαρίζουν επίσης το σώμα βοηθώντας το συκώτι να απαλλαγεί από τις περιττές ορμόνες.«Τα εσπεριδοειδή περιέχουν d-λιμονένιο που εξισορροπεί τις ορμόνες και καθαρίζει τα επιπλέον οιστρογόνα».

Μείωσε την έκθεσή σου σε τοξίνες

Μείωσε την έκθεσή σου σε τοξίνες

Παρότι δεν το σκεφτόμαστε καθημερινά, υπάρχουν πολλές βλαβερές τοξίνες σε σχεδόν οτιδήποτε αγοράζουμε σήμερα. «Τοξίνες που βρίσκονται στα εντομοκτόνα, στο πλαστικό και στα οικιακά καθαριστικά περιέχουν χημικά που μιμούνται τα οιστρογόνα στο σώμα και διαταράσσουν τις ορμόνες», λέει η Nikki.Απόφυγε τα πλαστικά δοχεία αποθήκευσης για φαγητό και υγρά και προτίμησε τα γυάλινα που είναι πιο υγιεινά. Προσπάθησε επίσης να αγοράζεις βιολογικό κρέας.

Πρόσθεσε φυτικές ίνες στη διατροφή σου

Πρόσθεσε φυτικές ίνες στη διατροφή σου

Για να εξισορροπήσεις τις ορμόνες σου πρόσθεσε φυτικές ίνες στη διατροφή σου. Οι γυναίκες που δεν τρώνε πολλές φυτικές ίνες συνήθως υποφέρουν από κάτι που ονομάζεται «κυριαρχία οιστρογόνων» το οποίο μπορεί να επιφέρει ένα σωρό άλλα προβλήματα υγείας. «Οι φυτικές ίνες με τη μορφή των φρούτων και των λαχανικών ή ο αλεσμένος λιναρόσπορος συμπαρασύρουν τις επιπλέον τοξίνες και τις αποβάλουν από τον οργανισμό σου», λέει η Nikki.

Χαλάρωσε

Χαλάρωσε

Πρόσφατη έρευνα από το Bupa βρήκε πως το 44% των Βρετανών υποφέρουν από χρόνιο άγχος. Και γνωρίζουμε πως το άγχος που διαρκεί πάρα πολύ κάνει κακό στην υγεία. Η Nikki εξηγεί:«Το σώμα είναι σχεδιασμένο ώστε να αντεπεξέρχεται στο άγχος παράγοντας ορμόνες που το καταπολεμούν. Ωστόσο, το χρόνιο άγχος διαταράσσει αυτή τη φυσική διαδικασία, οδηγώντας σε περιορισμένη παραγωγή των θηλυκών ορμονών και πολλαπλασιάζει συμπτώματα όπως ευερεθιστότητα, αλλαγές διάθεσης, πονοκεφάλους, υπνηλία και αύξηση βάρους».Τι μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το άγχος; Βάλε στη ζωή σου κάτι που θα σε βοηθήσει να νιώθεις πιο ήρεμη. Yoga, μασάζ, ζωγραφική ή οτιδήποτε που θα σε εκτονώσει. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις βότανα που συμβάλουν στην ηρεμία, όπως το χαμομήλι ή το ginseng. Και κάτι τελευταίο που μπορεί να σε πείσει να κάνεις κάτι για το άγχος: αυξάνει την κορτιζόλη στον οργανισμό σου, η οποία μειώνει τη ροή του αίματος στο δέρμα σου και γι’ αυτό έχεις εξάρσεις ακμής και το δέρμα σου δείχνει άτονο όταν έχεις άγχος.

Τρώγε καλά λιπαρά

Τρώγε καλά λιπαρά

Τα παραδοσιακά «καλά» λιπαρά όπως το ελαιόλαδο, το λάδι καρύδας, το αβοκάντο, το βιολογικό βούτυρο, το κρέας βιολογικής εκτροφής και τα πλήρη βιολογικά γαλακτοκομικά είναι τροφές που πρέπει να βάζεις στο καλάθι σου στο σούπερ μάρκετ. Και σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, τα κορεσμένα λιπαρά είναι στην πραγματικότητα καλά για τη χοληστερόλη μας.«Πρέπει να καταναλώνουμε κάποια κορεσμένα λιπαρά για να παράγουμε καλή χοληστερόλη, η οποία είναι βασική για την παραγωγή των ορμονών» λέει η Nikki. Απόφευγε όμως εντελώς τα trans λιπαρά!

Μείωσε την καφεΐνη και το αλκοόλ

Μείωσε την καφεΐνη και το αλκοόλ

Η κατανάλωσή τους δεν έχει αρνητική επίδραση μόνο στο συκώτι αλλά και στις ορμόνες σου. «Θα πρέπει να καθιερώσεις τρεις μέρες χωρίς καθόλου αλκοόλ για να μπορεί το συκώτι σου να καθαρίσει και να αναγεννηθεί, και αυτό με τη σειρά του θα εξισορροπήσει τις ορμόνες σου». Μην το παρακάνεις όμως και με τον καφέ. Περιορίσου στους 2 καφέδες τη μέρα και σε 3 δόσεις αλκοόλ 3-4 φορές την εβδομάδα.

Να είσαι ευγενική με το συκώτι σου

Να είσαι ευγενική με το συκώτι σου

Αυτό σημαίνει περισσότερο απ’ το να μειώσεις την κατανάλωση αλκοόλ – προσπάθησε να ελαχιστοποιήσεις τη ζάχαρη, τα γλυκαντικά, την καφεΐνη, τα εντομοκτόνα, να αποφεύγεις τη μολυσμένη ατμόσφαιρα και το ακάθαρτο νερό – όλα αυτά μπορεί να καταστρέψουν το συκώτι σου. Και την ορμονική σου ισορροπία.«Το συκώτι διασπά τα οιστρογόνα σε μια μορφή που μπορεί να αποβληθεί εύκολα από το σώμα. Αν το συκώτι δεν δουλεύει καλά, τα οιστρογόνα περνούν ξανά στην κυκλοφορία του αίματος και προκαλούν ορμονική ανισορροπία. Ένας από τους καλύτερους τρόπους να βελτιώσεις τη λειτουργία του είναι να τρως υγιεινά, να ξεκουράζεσαι και να μην το φορτώνεις με junk food, αναψυκτικά διαίτης, αλκοόλ και να μην τρως μεγάλες ποσότητες», λέει η Nikki.Μπορείς επιπλέον να τρως αποτοξινωτικές τροφές όπως αγκινάρες, παντζάρια, σταυρανθή λαχανικά, καρότα, βιολογικές πρωτεΐνες και αβγά.

Ξεκίνα προπονήση

Ξεκίνα προπονήση

Η γυμναστική είναι εξαιρετική για την καρδιά και το σώμα σου, έχει όμως και τα όριά της. «Αν έχεις ορμονική ανισορροπία (ειδικά επινεφριδική κόπωση) η έντονη και παρατεταμένη αερόβια άσκηση μπορεί να χειροτερέψει το πρόβλημα. Είναι πολύ προτιμότερο να συμπεριλάβεις στο πρόγραμμά σου χαλαρωτικές μορφές άσκησης όπως yoga, Pilates, βάδισμα, κολύμπι ή απλά να μένεις που και που στο κρεβάτι και να κοιμάσαι περισσότερο!» συστήνει η Nikki.

Κοιμήσου καλά

Κοιμήσου καλά

«Το να χάσεις τον ύπνο σου, έστω και ένα βράδυ, μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στις ορμόνες. Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για την ορμονική υγεία καθώς αυτή είναι η ώρα που το σώμα αποβάλει τοξίνες, ξαναγεμίζεις τις μπαταρίες, χαλαρώνει το μυαλό και δημιουργεί ορμόνες», λέει η Nikki.

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i