Ξέρεις τι πρέπει να τρως για την υγεία του κόλπου σου;

Ήξερες πως η διατροφή σου μπορεί να βελτιώσει την υγεία του κόλπου σου; Ανακάλυψε εδώ ποιες είναι οι τροφές που είναι καλό να τρως τακτικά.

01.10.2018

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

γυναίκα κουζίνα καφές μαγειρική διατροφή

Είμαστε ό,τι τρώμε. Και το ίδιο ισχύει για την υγεία του κόλπου μας και γενικότερα του ουρογεννητικού μας συστήματος. Ποιες είναι όμως πιο συγκεκριμένα οι τροφές που προτείνουν οι ειδικοί για προστασία από την ουρολοίμωξη, τους μύκητες και άλλες λοιμώξεις που σου κάνουν τη ζωή δύσκολη; Bonus: Κάποιες τροφές μπορούν να ενισχύσουν επίσης την ερωτική σου ζωή!

Τροφές και ροφήματα που ευνοούν την υγεία του κόλπου σου

Πλήρη σιτηρά, όσπρια και λαχανικά

Τι κοινό έχουν μεταξύ τους; Είναι όλα τους πλούσια σε φυτικές ίνες. Και γιατί είναι ευεργετικές για την υγεία του κόλπου σου; «Οι φυτικές ίνες ανήκουν στα πρεβιοτικά, οπότε εάν δεν καταναλώνεις αρκετές δεν θα θρέφονται τα καλά βακτήρια μέσα στο έντερό σου» εξηγεί η Jennifer Gunter, M.D., διεθύντρια του Κέντρου Πυελικού Πόνου και Κολποαιδοιακών Διαταραχών στο Kaiser Permanente.

«Και το καλύτερο για την υγεία του κόλπου σου είναι να είναι υγιές το παχύ έντερο, καθώς τα περισσότερα βακτήρια στην περιγεννητική περιοχή προέρχονται από το έντερο». Τι συστήνει: Προσπάθησε να προσλαμβάνεις 25 γρ. τη μέρα, περίπου η ποσότητα που παίρνεις από ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα μαύρα φασόλια (15 γρ.), ένα φλιτζάνι βρασμένο κινόα (5 γρ.) και 1 γλυκοπατάτα (5 γρ.)

Γιαούρτι

Τα προβιοτικά στο γιαούρτι ενισχύουν το υγιές μικροβίωμα του κόλπου. Προλαμβάνουν έτσι λοιμώξεις όπως ουρολοίμωξη, κολπίτιδα ή μυκητίαση. Bonus: Η έξτρα δόση ασβεστίου από το γιαούρτι μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των συμπτωμάτων του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου, δείχνει έρευνα στο Pubmed.com (διάβασε εδώ την έρευνα στα αγγλικά).

10 φυσικές λύσεις αντιμετώπισης της ουρολοίμωξης

Κολπίτιδα, μυκητίαση και κολπικές λοιμώξεις: Τα συμπτώματα και η αντιμετώπιση που συστήνει ο γυναικολόγος

Λιπαρά ψάρια

Μια μερίδα σολομό (περίπου 80 γραμμάρια) περιέχει περίπου τα τρία τέταρτα της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας βιταμίνης D. Περιέχει επίσης μια καλή δόση υγιεινών Ω3 λιπαρών οξέων. «Και τα δύο αυτά συστατικά είναι σημαντικά για την υγεία σου» εξηγεί η δρ Dweck. Έχουν επίσης συνδεθεί με την υγιή καρδιά και η γιατρός επισημαίνει πως κάθε τροφή που είναι καλή για την καρδιά είναι επίσης καλή για τη σεξουαλική σου υγεία, καθώς η καλή αιμάτωση του σώματος αυξάνει την ερωτική διέγερση.

Πράσινο τσάι

Οι πολυφαινόλες κατεχίνες που βρίσκονται στο πράσινο τσάι μπορούν να σκοτώσουν τα βακτήρια E. coli που προκαλούν τις ουρολοιμώξεις, σύμφωνα με έρευνα στο Frontiers in Microbiology (διάβασε εδώ την έρευνα στα αγγλικά). Επιπλέον, η καφεΐνη που περιέχει το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου.

Νερό

«Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού κρατά και την περιοχή του κόλπου ενυδατωμένη και συμβάλει στη λίπανση» επισημαίνει η δρ Dweck. Τα δύο αυτά συμβάλουν όχι μόνο στην καλύτερη υγεία του κόλπου αλλά και στη μεγαλύτερη σεξουαλική απόλαυση.

Φρούτα

Οι γυναίκες που τρώνε δύο ή περισσότερες μερίδες φρούτων τη μέρα είναι κατά 11% λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν ινομυώματα στη μήτρα συγκριτικά με εκείνες που τρώνε λιγότερες από δύο μερίδες την εβδομάδα. Το εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα έβγαλε μελέτη από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πενισλβάνια (δες εδώ την έρευνα στα αγγλικά). Τα ινομυώματα είναι καλοήθεις (μη καρκινικοί όγκοι) που μπορεί να προκαλέσουν πόνο στην πύελο και ακανόνιστη αιμορραγία.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.