Τρόφιμα κατά του καρκίνου: 9 κατηγορίες τροφών και πώς σε προστατεύουν

Η διαιτολόγος - διατροφολόγος Δήμητρα Γλυνού εξηγεί πώς σχετίζονται 9 τροφές και κατηγορίες τροφών με τον καρκίνο και συγκεκριμένα πως προστατεύουν τον οργανισμό.

fresh-berries-picture-id527215324 Sarsmis

Από τη Δήμητρα Γλυνού, διαιτολόγο διατροφολόγο, www.facebook.com/dimglynutritionist

1. Βιταμίνη D και ασβέστιο

«Τα αποτελέσματα των μελετών έδειξαν προστατευτική δράση της βιταμίνης D και του ασβεστίου στον καρκίνο. Οι καλύτερες πηγές ασβεστίου είναι το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κάποια ψάρια, όπως ο σολομός και η σαρδέλα, και θαλασσινά, όπως μύδια και στρείδια. Άλλες πηγές είναι κάποια επιλεγμένα λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το λάχανο, και τα όσπρια» τονίζει η ειδικός.

2. Σελήνιο

Η πρόσληψη σεληνίου φαίνεται πως μπλοκάρει την δράση των ελεύθερων ριζών και καταστρέφει τα καρκινικά κύτταρα προτού αναπτυχθούν και εξαπλωθούν. Το σελήνιο είναι ένα απαραίτητο ιχνοστοιχείο για τον οργανισμό, το οποίο το συναντάμε στα θαλασσινά, στα πουλερικά, στο κρέας και στα δημητριακά ολικής αλέσεως.

 3. Βιταμίνη Α και καροτενοειδή

«Στις μελέτες αναφέρεται η προστατευτική δράση της βιταμίνης Α και των καροτενοειδών, λόγω των αντιοξειδωτικών τους ιδιοτήτων. Η βιταμίνη Α βρίσκεται σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το συκώτι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα ψάρια, όπως ο τόνος, η σαρδέλα και η ρέγκα. Τα καροτενοειδή βρίσκονται σε κίτρινα, πράσινα, κόκκινα, πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως πιπεριές, καρότο, παπάγια, πατάτα, αλλά και μπρόκολο, σπανάκι» λέει η ειδικός.

4. Ω3 Λιπαρά οξέα

Η πρόσληψή τους φαίνεται να δρα ευεργετικά στον οργανισμό και να έχει προστατευτική δράση «Φαίνεται να μειώνουν τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων και να μπλοκάρουν τους υποδοχείς των οιστρογόνων στα καρκινικά κύτταρα στο στήθος, επιβραδύνοντας την ανάπτυξη των όγκων» σχολιάζει η διατροφολόγος. Τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, είναι τρόφιμα πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα.

Προστατεύουν από καρκίνο: Του στήθους και του προστάτη.

Η ποσότητα που σε προστατεύει: «Μια μικρή χούφτα καρύδια (30 γρ.) τη μέρα είναι αρκετή» λέει η ειδικός.

Διάβασε επίσης: Ποιες τροφές συνδέονται με συγκεκριμένους τύπους καρκίνου;

5. Φυτοχημικά

«Τα αποτελέσματα μελετών δείχνουν την αντίστροφη σχέση μεταξύ των φυτοχημικών, όπως στα cranberries, στο σκόρδο και στις κατεχίνες του τσαγιού και του καρκίνου του μαστού, εντέρου, οισοφάγου και στομαχιού» εξηγεί η διατροφολόγος.

 6. Φυτοοιστρογόνα

Σε πολλές μελέτες υποστηρίζεται πως η υψηλή πρόσληψη ισοφλαβονών και σταυρανθών λαχανικών μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου. Η ρόκα, το λαχανάκι Βρυξελλών, το ραπανάκι και το κουνουπίδι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, αλλά το μπρόκολο είναι το μόνο με μετρήσιμη ποσότητα σουλφοραφάνης, που ενισχύει τα προστατευτικά ένζυμα του σώματος και συμβάλλει στην αποβολή των χημικών που σχετίζονται με την πρόκληση του καρκίνου.

Σε προστατεύει από καρκίνο: Μαστού, ήπατος, πνεύμονα, δέρματος, στομάχου, κύστης και του προστάτη στους άνδρες.

7. Μούρα

Όλα τα μούρα περιέχουν φυτοθρεπτικά που είναι γνωστό ότι καταπολεμούν τον καρκίνο. Ωστόσο, τα μαύρα σμέουρα περιέχουν πολύ υψηλή συγκέντρωση ανθοκυανινών, που καθυστερούν την ανάπτυξη του όγκου σε προκαρκινικά κύτταρα, σύμφωνα με τον Gary Stoner, PhD, καθηγητή Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο.

Σε προστατεύει από καρκίνο: Εντέρου, οισοφάγου, στοματικούς και δερματικούς καρκίνους. Σύμφωνα με τη μελέτη του Stoner, μια προστατευτική δόση είναι μισό φλιτζάνι τη μέρα.

8. Φασόλια

Σε μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν βρέθηκε πως μια δίαιτα πλούσια σε όσπρια αυξάνει τα επίπεδα του βουτυρικού οξέος, το οποίο ανήκει στην ομάδα των λιπαρών οξέων και σε μεγάλη συγκέντρωση έχει προστατευτική αξία απέναντι στην ανάπτυξη των καρκινικών όγκων.

9. Ντομάτα

Το ζουμερό αυτό φρούτο (ναι, η ντομάτα είναι φρούτο) είναι η καλύτερη διατροφική πηγή λυκοπενίου, του καροτενοειδούς που δίνει στην ντομάτα το κόκκινο χρώμα της. Και αυτά είναι καλά νέα, καθώς σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nutrition and Cancer έχει βρεθεί πως το λυκοπένιο σταματά την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του ενδομητρίου.

Σε προστατεύει από καρκίνο: Του ενδομητρίου, του πνεύμονα, του στομάχου και του προστάτη στους άνδρες.

Η ποσότητα που σε προστατεύει: Η θερμική διαδικασία αυξάνει την ποσότητα του λυκοπενίου που μπορεί να απορροφήσει το σώμα σου, γι’ αυτό η σάλτσα ντομάτας είναι η καλύτερή σου επιλογή. Δεδομένων των πολλών χρήσεών της στη μεσογειακή διατροφή, πιθανότατα παίρνεις ήδη την ποσότητα που χρειάζεσαι.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i