Μήπως σε παιδεύει το έντερό σου;

Γαστρεντερικό σύστημα και έντερο! Όλα τα συμπτώματα που δείχνουν ότι μπορεί να έχεις κάποια πάθηση στο γαστρεντερικό, και τι μπορείς να κάνεις για να ανακουφίσεις το έντερο σου!

19.03.2014

Γράφει: Shape.gr

εχεις διαβασει

Μήπως σε παιδεύει το έντερό σου;

Παρόλο που για τους περισσότερους είναι άγνωστο, η δράση του γαστρεντερικού δεν αφορά μόνο την πέψη και απορρόφηση των τροφών. Περιλαμβάνει, επιπλέον, και την άμυνα του οργανισμού μας, καθώς το έντερο αποτελεί το μεγαλύτερο σε έκταση όργανο του ανοσοποιητικού, εμποδίζοντας την ανάπτυξη παθογόνων μικροοργανισμών!

Περίπου 1 στους 5 Έλληνες υποφέρει από δυσκοιλιότητα και 1 στους 8 Έλληνες πάσχει από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. (ΕΛ.Ι.ΓΑΣΤ. 2006)

Ποια συμπτώματα μπορεί να αποτελούν ενδείξεις ότι το γαστρεντερικό μας σύστημα δεν λειτουργεί σωστά;
 

  • Δυσκοιλιότητα, διάρροια ή εναλλαγές αυτών
  • Τεινεσμός (συνεχής επιθυμία για κένωση)

  • Αίσθημα ατελούς κένωσης

  • Κοιλιακός πόνος ή δυσφορία

  • Πρήξιμο ή φούσκωμα στην κοιλιά

  • Αίσθημα μετεωρισμού (πολλά αέρια)

  • Βλέννες στα κόπρανα

  • Αιμορραγικές κενώσεις

  • Δύσοσμα κόπρανα

  • Πόνος στο κατώτερο τμήμα του εντέρου

  • Πόνος κατά το πέρασμα των κοπράνων

  • Ακούσια απώλεια βάρους

     

Συμβουλές διατροφής για ένα υγιές γαστρεντερικό:

 

  • Φροντίστε να ασκείστε τακτικά και να πίνετε επαρκείς ποσότητες νερού.

  • Μην αφήνετε το στομάχι σας πολλές ώρες άδειο. Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα.

  • Προτιμάτε τα τρόφιμα ολικής άλεσης (ζυμαρικά, ψωμί, δημητριακά).

  • Συνοδεύετε κάθε γεύμα σας με σαλάτα, φροντίζοντας να περιλαμβάνει ποικιλία λαχανικών.

  • Καταναλώνετε 2 με 3 μερίδες φρούτων την ημέρα. Προτιμήστε τα ώριμα ή αποξηραμένα φρούτα (σύκα, δαμάσκηνα, χουρμάδες) ή αυτά που τρώγονται με τη φλούδα (μήλα, ροδάκινα, βερίκοκα, αχλάδια).

  • Αυξήστε την εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριών και οσπρίων.

  • Περιορίστε την κατανάλωση «κακών» ζωικών λιπαρών και αλκοόλ.

  • Αυξήστε την κατανάλωση φυτικών ινών. Εξαιρετικές πηγές φυτικών ινών, εκτός από τα φρούτα, είναι τα πιτυρούχα δημητριακά, τα αμύγδαλα, τα όσπρια και κυρίως τα φασόλια και επιπλέον λαχανικά όπως ο αρακάς, το καλαμπόκι, ο μαϊντανός και το σπανάκι.

  • Μυρωδικά όπως ο άνηθος, η γλυκάνισος και ο μάραθος, μπορούν να ανακουφίσουν από δυσπεψίες

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.