7 μύθοι για τη διατροφή της εγκύου! Να τι ΔΕΝ ισχύει μας λέει η διατροφολόγος

Μύθοι στη διατροφή της εγκύου: Σίγουρα θα έχεις βρεθεί σε κάποια συζήτηση όπου οι γνώμες από άλλες «έμπειρες» μανούλες σε έβαλαν σε σκέψη. Η διατροφολόγος απαντά

pregnant-woman-with-a-bowl-of-vegetables-picture-id534896493 NataliaDeriabina

Μάθε λοιπόν τι πραγματικά ισχύει από όσα έχεις ακούσει μέχρι τώρα, σύμφωνα με την ειδικό Κλειώ Χούπη.

Μύθος Νο1: Φαγητό για δύο!

Ναι, είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνονται οι ανάγκες σε ενέργεια που χρειάζεται η γυναίκα. Η αλήθεια όμως είναι ότι μιλάμε για μία αύξηση της τάξως των 300 θερμίδων/ ημέρα. Αυτό θα μπορούσε από μόνο του να διαψεύσει το γεγονός ότι χρειάζεσαι τις διπλάσιες θερμίδες για να αποκτήσεις ένα υγιές μωρό.

Μύθος Νο2: Καφές τέλος;

Ένα φλυτζάνι καφέ την ημέρα δε θα βλάψει το μωρό σου, αλλά θα πρέπει να αποφύγεις την υπερβολή. Η Εθνική Υπηρεσία Υγείας συστήνει ότι η ημερήσια προσλαμβανόμενη ποσότητα καφεΐνης στην εγκυμοσύνη δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 200mg. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να απολαύσεις ένα ποτήρι ζεστό καφέ υπολογίζοντας προσεκτικά τα mg καφεΐνης που θα προσλάβεις μέσα στην ημέρα, αφού η καφεΐνη κρύβεται και σε άλλα τρόφιμα, όπως το τσάι , η σοκολάτα και τα αναψυκτικά!

Μύθος Νο3: Ξέχνα σοκολάτες και γλυκά

Όλοι γνωρίζουμε ότι σε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής θα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο στην κατανάλωση γλυκών. Έτσι και στην εγκυμοσύνη, η σοκολάτα επιτρέπεται με μέτρο για δύο λόγους: πρώτον για τη θερμιδική της αξία και δεύτερον για την περιεκτικότητά της σε καφεΐνη. Οπότε όσες μέλλουσες μανούλες έχετε μια ιδιαίτερη σχέση με τη σοκολάτα αλλά και τον καφέ, θα πρέπει να συνυπολογίσετε την ποσότητα καφεΐνης που θα λαμβάνεται και από τα δύο.

Μύθος Νο4: Απαγορεύονται τα ψάρια

Ένας ακόμη μύθος -χωρίς επιστημονική βάση- είναι η σύνδεση της κατανάλωσης φρέσκων ψαριών με την εμφάνιση δερματικών παθήσεων στο μωρό. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση δύο μερίδων ψαριού την εβδομάδα συστίνεται από τους ειδικούς λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε  ω3-λιπαρά οξέα τα οποία είναι ωφέλιμα για την υγεία και την ανάπτυξη του μωρού, με την προϋπόθεση να ελέγχεται η προέλευση του ψαριού και η πιθανή ύπαρξη αλλεργίας. Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγεις την κατανάλωση ωμών ψαριών, όπως σούσι, λόγω της πιθανής ύπαρξης παρασίτων ή βακτηρίων.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τι να τρώω πριν την εγκυμοσύνη, όταν είμαι έγκυος και στο θηλασμό!

Μύθος Νο5: Πιες (μαύρη) μπύρα για περισσότερο γάλα

Ένας μύθος που μάλλον στηρίζεται στην αγάπη ορισμένων ατόμων για την μαύρη μπύρα.  Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας πολυσακχαρίτης που υπάρχει στη βύνη της μπύρας έχει την ιδιότητα να διεγείρει την έκκριση προλακτίνης, άρα να αυξήσει την παραγωγή γάλακτος. Στην πραγματικότητα, η ποσότητα που μπορεί να εκκριθεί με ένα ποτήρι αλκοόλ και συγκεκριμένα μπύρας είναι πρακτικά αμελητέα. Πιθανή ερμηνεία του μύθου αποτελεί το γεγονός ότι του αλκοόλ με τη μείωση του στρες βοηθάει στην παραγωγή γάλακτος. Βέβαια η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να γίνεται με μέτρο και με την άδεια των ειδικών.

Μύθος Νο6: Μαγικά βότανα για έξυπνα μωρά

Δεν υπάρχουν τεκμηριωμένα ερευνητικά δεδομένα που να υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση βοτάνων θα μπορούσε να σε βοηθήσει να αποκτήσεις ένα μωρό-διάνοια. Παρ’ όλ’ αυτά, μπορείς να καταναλώνεις με μέτρο αφεψήματα της αρεσκείας σου κατά την εγκυμοσύνη, με τη συμβουλή του διατροφολόγου σου.

Μύθος Νο7: Οι λιγούρες – υπέρηχος!

Και ποιος δεν έχει ακούσει από εγκυμονούσα να ισχυρίζεται ότι έχει λιγούρες! Ακούγεται λοιπόν ότι όταν μία γυναίκα έχει λιγούρα για τηγανιτές πατάτες περιμένει αγόρι ενώ αν έχει λιγούρα για donuts περιμένει κορίτσι.

Έχω να σου πω ότι ο μόνος λόγος που θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μια λιγούρα εγκυμονούσας θα ήταν να ζητήσει ένα τρόφιμο με κάποιο θρεπτικό συστατικό που πιθανότατα ο οργανισμός της έχει έλλειψη εκείνη την περίοδο, π.χ. να ζητήσει τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο.

Από την Κλειώ Δ. Χούπη, Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Μ.Med.Sc, www.momish.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i