Φροντίζουμε τον εαυτό μας για να μπορούμε να φροντίζουμε τα παιδιά μας

Η πανδημία του κορονοϊού έχει αλλάξει τη ζωή όλων μας. Και οι γονείς, χρειάζεται να φροντίζουν τον εαυτό τους για να μπορούν να φροντίσουν τα παιδιά τους.

μαμά παιδί ύπνος ίωση tatyana_tomsickova

Η μετάδοση του κορονοϊού, που συχνά περιγράφεται ως "απρόσκλητος επισκέπτης" ή "αόρατη απειλή", έχει χαρακτηριστικά μιας κρίσης. Σχετικά με τη "διαχείριση της κρίσης" αυτής, συμβουλεύουν εμάς τους γονείς οι ειδικοί από τη Μέριμνα*.

Φροντίζω τον εαυτό μου για να λειτουργώ με επάρκεια ως γονιός

Αναγνωρίστε τα δυσάρεστα συναισθήματα που σας κατακλύζουν κάποιες στιγμές, χωρίς να υποτιμάτε το πόσο σας έχουν επηρεάσει. Είναι απόλυτα φυσιολογικά και δεν κινδυνεύετε από αυτά, αλλά από την παραγνώρισή τους. Μοιραστείτε τις σκέψεις σας και επικοινωνήστε με ανθρώπους που εμπιστεύεστε και μπορούν να σας ακούσουν.

Διαχειριστείτε την αγωνία, τον φόβο ή την ανησυχία που μπορεί να νιώθετε με τρόπο που δεν σας καθηλώνει. Παραμένοντας σε εγρήγορση και με ψυχραιμία, εφαρμόστε τις οδηγίες που προέρχονται από επίσημες πηγές της επιστημονικής κοινότητας και της πολιτείας.

Μην εκλαμβάνετε τις οδηγίες της πολιτείας ως "μέτρα απομόνωσης και περιορισμού" καθώς ενισχύουν το αίσθημα του εγκλωβισμού και της αποδυνάμωσης. Προτιμήστε να ερμηνεύσετε τις οδηγίες ως "μέτρα προστασίας" για εσάς, τα παιδιά σας, και τους άλλους γύρω σας.

Αποφύγετε να εστιάζετε μόνο στις δυσκολίες ή τους περιορισμούς που επιβάλλονται και σκεφτείτε τι είναι εκείνο που σας βοήθησε στο παρελθόν και από το οποίο αντλήσατε δύναμη όταν χρειάστηκε να διαχειριστείτε δύσκολες καταστάσεις.

Αφήστε για λίγο τον "μανδύα" του παντοδύναμου γονιού που "πρέπει" και μπορεί να τα κάνει όλα σωστά, με την πρώτη προσπάθεια. Αναγνωρίστε τις προσωπικές σας ανάγκες και μην αμελείτε να τις ικανοποιείτε, στο μέτρο του δυνατού, υπό τις παρούσες συνθήκες.

Υπερασπιστείτε τον προσωπικό σας χρόνο και χώρο αυτήν την περίοδο που τα μέλη της οικογένειάς σας παραμένουν όλο το 24ωρο στο σπίτι. Διατηρείστε την επαφή με τους δικούς σας ανθρώπους, αναζητείστε και δεχτείτε βοήθεια όταν την χρειάζεστε μέσω τηλεφώνου, skype, κ.α.

Αναγνωρίστε το γεγονός ότι έχετε περιορισμένο έλεγχο αλλά υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να οργανώσετε. Για παράδειγμα, επικοινωνήστε εκ των προτέρων με συγγενείς ή φίλους προκειμένου να διασφαλίσετε την φροντίδα των παιδιών στην περίπτωση που εσείς νοσήσετε, ή χρειαστεί να απομακρυνθούν εκείνα από το σπίτι για κάποιο χρονικό διάστημα.

Θεσπίσετε μια νέα ρουτίνα στην οικογενειακή σας ζωή, λαμβάνοντας υπόψη τις ώρες που θα πρέπει να εργαστείτε εξ αποστάσεως, θα φάτε όλοι μαζί, θα απασχοληθεί καθένας μόνος του για κάποιο διάστημα, και θα μοιραστείτε δραστηριότητες που σας ευχαριστούν.

Ζητάμε βοήθεια

Εάν νιώθουμε την ανάγκη, ζητάμε επαγγελματική βοήθεια αξιοποιώντας τις γραμμές ψυχολογικής στήριξης:

•     Μαζί για το Παιδί: Τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας: 11525

•     Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων: 210-69.13.500 ή μήνυμα στο: info@seps.gr

•     Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης για τον Κορονoϊό, ΕΚΠΑ, 210 7297 957

Εάν τα παιδιά σας αντιμετωπίζουν την νοσηλεία, τον επικείμενο θάνατο ή την απώλεια αγαπημένου ανθρώπου από κορονοϊό, καλέστε τη Μέριμνα.

•     Γραμμές Ψυχολογικής Στήριξης Μέριμνας: 210-64.63.622 ή 2310-510.010.

* Η Μέριμνα είναι Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία για τη Φροντίδα Παιδιών και Οικογενειών στην Αρρώστια και το Θάνατο (www.merimna.org.gr). Μπορείτε να απευθυνθείτε στη Μέριμνα για το πώς θα στηρίξτε τα παιδιά σας εάν μέλος της οικογένειάς σας χρειαστεί να νοσηλευτεί, κινδυνεύσει η ζωή του ή πεθάνει από τον κορονοϊό. Γραμμές Ψυχολογικής Στήριξης της Μέριμνας: 210-64.63.62.2 (Αθήνα), 2310-510.010  (Θεσσαλονίκη).

Διάβασε επίσης: Τι τρώνε τα παιδιά το απόγευμα; Υγιεινές ιδέες για απογευματινό σνακ για παιδιά

Διάβασε επίσης: 5 δημιουργικές ασχολίες που μπορείς να κάνεις στο σπίτι με τα παιδιά σου

The Mamagers Update 

Κορονοϊός: Γεννήθηκε το δεύτερο μωρό από μητέρα θετική στον ιό

Ζήστε τη μαγεία του Ψυχρά κι Ανάποδα 2 στο σπίτι! Διαθέσιμο τώρα για ψηφιακή λήψη!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i