Θηλάζεις; 6 σούπερ τροφές για νέες μαμάδες

Αυτές είναι οι καλύτερες τροφές για θηλάζουσες μαμάδες.

mother with baby

Eπιταχύνουν την ανάρρωση, προσφέρουν ενέργεια και συμβάλλουν στην παραγωγή μητρικού γάλακτος!

Η σωστή διατροφή είναι σημαντική όχι μόνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και την περίοδο μετά τον τοκετό! Η καταπόνηση του σώματος από τη διαδικασία της γέννας, ο θηλασμός, αλλά και οι νέες συνθήκες που επικρατού στην ζωή μιας γυναίκας που μόλις έγινε μητέρα συνοδεύονται από ιδιαίτερες ανάγκες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Διάβασε και εδώ ποια είναι τα «μυστικά της επιτυχίας» του θηλασμού!

Αυτές είναι οι ιδανικές τροφές για νέες μαμάδες επειδή προσφέρουν όλα όσα χρειάζεσαι  για να ανταπεξέλθεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σ' αυτή την τόσο ευαίσθηση περίοδο της ζωής σου.

Αμύγδαλα

Αμύγδαλα

Μερίδα: 50 γραμμάριαΌλοι οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, αλλά τα αμύγδαλα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, βιταμίνη Ε, ψευδάργυρο και άλφα λινολεϊκό οξύ, που ενισχύει το ανοσοποιητικό. Η βιταμίνη Ε προστατεύει από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που δημιουργούν βλάβες στα κύτταρα του σώματος.Πρόσθεσέ τα!- Πασπάλιζε τις σαλάτες, τα δημητριακά και τα λαχανικά στον ατμό με καβουρντισμένα αμύγδαλα.- Τρίψε αμύγδαλα και χρησιμοποίησέ τα ως κρούστα για το κοτόπουλο ή το ψάρι.Δες εδώ συνταγή για να φτιάξεις μπάλες πρωτεΐνης με αμύγδαλο!

Σγουρό λάχανο

Σγουρό λάχανο

Μερίδα: 1/2 φλιτζ. μαγειρεμένοΣυνήθως το σπανάκι κερδίζει την προσοχή, αλλά το σγουρό λάχανο είναι καλή εναλλακτική, επειδή το σπανάκι περιέχει οξαλικό οξύ, μια ένωση που εμποδίζει την απορρόφηση ασβεστίου (το οποίο χρειάζεσαι αν θηλάζεις). Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, αλλά υψηλή σε βιταμίνες Α και C, που βοηθούν στην επούλωση των πληγών (σημαντικό αν έχεις κάνει καισαρική τομή ή περινεοτομή) και την ανάρρωση από τον τοκετό.Πρόσθεσέ το!Σε σαλάτες, σούπες, ζυμαρικά ή μαγειρευτά. Βράσ’ το για 1-2 λεπτά και σόταρέ το όπως το σπανάκι ή άλλο φυλλώδες λαχανικό. Έτσι, θα γίνει πιο απαλή η υφή.

Γιαούρτι

Γιαούρτι

Μερίδα: 1 φλιτζάνιΠεριέχει περισσότερα θρεπτικά στοιχεία ανά μερίδα από το γάλα, με υψηλότερη συγκέντρωση σε πρωτεΐνες, ασβέστιο και βιταμίνη D. Θεωρείται ιδανικό για τις νέες μητέρες, γιατί οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την επανόρθωση των μυών και των ιστών και τον ανασχηματισμό τους μετά τον τοκετό. Επίσης, αποτελεί καλή πηγή ψευδάργυρου, ένα ακόμη θρεπτικό στοιχείο που βοηθά στην επούλωση. Οι πρωτεΐνες στο μητρικό γάλα ενισχύουν ακόμη την ανάπτυξη του μωρού. Το γιαούρτι περιέχει ζωντανές, ενεργές καλλιέργειες βακτηρίων που βοηθούν στην πέψη και ανακουφίζουν από την καταπόνηση του γαστρεντερικού συστήματος.Πρόσθεσέ το!- Εκτός από σνακ μαζί με φρούτα, δοκίμασέ το σε σάλτσες ή ανάμειξέ το με παχιές σούπες.Δες και εδώ έξι «διαφορετικούς» τρόπους να φας το γιαούρτι!

Σολομός

Σολομός

Μερίδα: 90 έως 350 γραμμάρια την εβδομάδαΈχει χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο και υψηλή σε λιπαρά οξέα Ω-3, ιδιαίτερα DHA, ένα θρεπτικό στοιχείο που είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος του μωρού. Προλαμβάνει, επίσης, την επιλόχεια κατάθλιψη και ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.Πρόσθεσέ τον!- Σκέτο βραστό, ψητό ή ελαφρώς τηγανητό με ελαιόλαδο, αλλά και σε σαλάτες ή σάλτσες. Προτίμησε τον άγριο σολομό, γιατί περιέχει περισσότερα Ω-3 και λιγότερες ρυπαντικές ουσίες από το σολομό ιχθυοτροφείου.Δες εδώ συνταγή για σολομό με πορτοκάλι με λίγες θερμίδες!

Φακές

Φακές

Μερίδα: 1/2 φλιτζάνιΕίναι εύκολες στην προετοιμασία, πλούσιες σε φυτικές ίνες και μία από τις καλύτερες πηγές σιδήρου. Λόγω της απώλειας αίματος κατά τη διάρκεια και μετά τον τοκετό, ίσως έχεις χάσει πολύ σίδηρο. Τα χαμηλά επίπεδα του τελευταίου μεταφράζονται σε χαμηλή ενέργεια, αλλά μπορείς να την ξανακερδίσεις τρώγοντας τροφές πλούσιες σε αυτόν. Ανησυχείς για τα κιλά της εγκυμοσύνης; Οι φυτικές ίνες που έχουν οι φακές θα σε χορτάσουν χωρίς πολλές θερμίδες. Επίσης, αποτελούν καλή πηγή φυλλικού οξέος.Πρόσθεσέ τες!- Σε σαλάτες και στα ζυμαρικά. Ακόμη, ανακάτεψέ τες με ρύζι.Δες εδώ τη συνταγή για σαλάτα με φακές και κινόα!

Αυγά

Αυγά

Μερίδα: 1-2Σε σχέση με την ποιότητα της πρωτεΐνης, το αβγό ξεπερνά το βοδινό, το γάλα, τη σόγια και το τυρόγαλα. Εκτός από τα 9 βασικά αμινοξέα, είναι γεμάτο θρεπτικά στοιχεία, όπως η χολίνη, που βοηθά τη λειτουργία της καρδιάς και του εγκεφάλου και εμποδίζει τη χοληστερόλη και το λίπος να συσσωρευτούν στο συκώτι. Εάν θηλάζεις, η χολίνη βοηθά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σου.Πρόσθεσέ τα!- Βραστό, ομελέτα ή σε μαγειρευτά φαγητά, ζυμαρικά και επιδόρπια.- Οι ομελέτες προσφέρονται για άπειρες γευστικές παραλλαγές. Πρόσθεσε λίγο βασιλικό ή άνηθο και κρεμμυδάκια ή όποια ποικιλία λαχανικών προτιμάς.Δες και εδώ συνταγές με αυγά, έτοιμες σε 5 λεπτά!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i