Τα λάθη που κάνουμε στην αγορά παπουτσιών και τι προβλήματα υγείας μπορεί να δημιουργηθούν

Μια κακή κλίση στο πέλμα αυτομάτως προκαλεί κακή κλίση σε ολόκληρο το σώμα, όπως εξηγεί η Κυριακή Μαθιανάκη. Πώς θα ξεχωρίσουμε όμως ένα αληθινά αναπαυτικό ζευγάρι;

maybe-these-will-do-picture-id1182647884

Η επιτυχημένη επιλογή παπουτσιών δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής αλλά και – κυρίως – άνεσης και υγείας. Ένα ακατάλληλο ζευγάρι, που μας «χτυπάει» και μας κουράζει, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα κυριολεκτικά από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Πώς θα ξεχωρίσουμε όμως τα υποδήματα που είναι αληθινά αναπαυτικά και ασφαλή για εμάς; Η ακαδημαϊκή ποδολόγος Κυριακή Μαθιανάκη επισημαίνει τα κοινά λάθη που κάνουμε στην αγορά τους και δίνει συμβουλές για τη σωστή επιλογή τους.

Λάθος Νο1: Αγοράζουμε ένα ζευγάρι παπούτσια μόνο και μόνο γιατί μας το σύστησε μια φίλη

«Δεν υπάρχει ένα ιδανικό παπούτσι για όλα τα πόδια. Κάθε πόδι είναι μοναδικό, οπότε δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή εμένα με βολεύει ένα υπόδημα το ίδιο θα ισχύει και για εσένα. Ακόμα και τα ορθοπεδικά παπούτσια του φαρμακείου είναι φτιαγμένα για τον μέσο όρο, αλλά καμία μας δεν είναι ο μέσος όρος».

Λάθος Νο 2: Πηγαίνουμε για ψώνια νωρίς το πρωί ή εντελώς ξεκούραστες

«Για να αγοράσουμε παπούτσια πρέπει να πάμε στο κατάστημα το απόγευμα ή μετά από περπάτημα ή κούραση ώστε το πόδι να είναι πρησμένο και να έχει το μέγιστο μέγεθος» εξηγεί η ποδολόγος. «Συνήθως αγοράζουμε παπούτσια που μας είναι οριακά και μία δύο ώρες μετά [όταν το πόδι πρήζεται] αρχίζουν να μας δυσκολεύουν».

Λάθος Νο3: Θεωρούμε δεδομένο ότι τα φλατ παπούτσια είναι αναπαυτικά και λειτουργικά

«Τα φλατ μάς περιορίζουν λίγο στην κίνηση της μέσης, ιδιαίτερα αν δεν έχουν πάτο που προσφέρει αντικραδασμική προστασία, οπότε είναι σαν να περπατάς ξυπόλυτος στο δρόμο. Η φλατ μπαλαρίνα, για παράδειγμα, και το μοκασίνι είναι καλό να αποφεύγονται αν δεν έχουν κάποια αντικραδασμική τεχνολογία στο εσωτερικό τους. Τα sneakers με πολύ λεπτό πάτο επίσης προκαλούν προβλήματα. Από την άλλη μια μπαλαρίνα ή ένα μοκασίνι με καλό πάτο και χαμηλό τακούνι, ιδανικά από μαλακό δέρμα, θα ήταν ιδανικά για το πόδι.

«Γενικά, ακόμα και όταν αγοράζουμε αθλητικά παπούτσια, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας τη χρήση για την οποία τα χρειαζόμαστε - για τρέξιμο, για πεζοπορία, για τένις ή για το γυμναστήριο; Ο εσωτερικός πάτος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Πρέπει να υποστηρίζει τις καμάρες και σε σημεία με τυχόν σκληρύνσεις να είναι μαλακός. Το ιδανικό είναι να φτιάξουμε ορθωτικά πέλματα: πάτους μετά από πελματογράφημα, που γίνονται ακόμα και για παιδιά, μετά τα 5-6 χρόνια, όταν διαμορφώνεται το πόδι τους. Βοηθούν πολύ σε πλατυποδίες κ.λπ.».

Διάβασε τη συνέχεια στο womantoc.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i