Αντιμετώπιση του άγχους: Η λ-θεανίνη είναι το αμινοξύ που καταπολεμά φυσικά το στρες

Ένας φυσικός τρόπος για την αντιμετώπιση του άγχους είναι το αμινοξύ αυτό που βρίσκεται μέσα στο πράσινο τσάι.

14.05.2020

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

πράσινο τσάι αντιμετώπιση του άγχους

Η λ-θεανίνη είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται στο τσάι και αποτελεί σύμφωνα με τους ειδικούς έναν φυσικό τρόπο αντιμετώπισης άγχους. Έχει μελετηθεί για την ικανότητά του για καταπολέμηση του στρες και για καλύτερη χαλάρωση, χωρίς να έχει όμως κατασταλτικές ιδιότητες. (Δες εδώ την έρευνα στα αγγλικά.)

Ανασκόπηση 21 μελετών που αφορούσαν σχεδόν 68.000 ανθρώπους βρήκε πως η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού σχετιζόταν με μειωμένο άγχος και βελτίωση στη μνήμη και την προσοχή. (Δες εδώ την έρευνα στα αγγλικά.) Σε τι απέδωσαν οι ειδικοί αυτά τα αποτελέσματα; Στη συνδυαστική δράση της καφεΐνης και της λ-θεανίνης στο τσάι, καθώς από μόνο του το κάθε συστατικό έχει βρεθεί πως έχει πολύ μικρότερη επίδραση. Ωστόσο, μελέτες υποδεικνύουν πως και μόνη της, η λ-θεανίνη μπορεί να συμβάλει στη μείωση του στρες. Μία μελέτη (μπορείς να τη διαβάσεις εδώ στα αγγλικά) έδειξε πως συμπλήρωμα με 200 mg του συγκεκριμένου αμινοξέος μείωσε τις μετρήσιμες εκδηλώσεις του στρες, όπως τον καρδιακό ρυθμό, σε ανθρώπους που προσπαθούσαν να εκτελέσουν μια διανοητικά αγχωτική εργασία. Σε άλλη μελέτη σε 34 ανθρώπους, η κατανάλωση ροφήματος που περιείχε την ίδια ποσότητα λ-θεανίνης και άλλων συστατικών μείωσε τα επίπεδα της ορμόνης του άγχους, της κορτιζόλης, σε ανθρώπους που τους είχε ανατεθεί και πάλι μια αγχωτική εργασία. (Μπορείς να τη διαβάσεις εδώ στα αγγλικά.)

Πόση λ-θεανίνη συμβάλει στη φυσική αντιμετώπιση του άγχους;

Το αμινοξύ αυτό έχει καλή ανεκτικότητα και είναι ασφαλές ως συμπλήρωμα σε ποσότητα. Για να συμβάλει στην αντιμετώπιση του άγχους η ποσότητα που χρειάζεται είναι 200–600 mg την ημέρα σε μορφή κάψουλας. Στη φυσική της μορφή, η ποσότητα της λ-θεανίνης σε ένα φλιτζάνι τσάι είναι περίπου 10–20 mg. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως μόνο πίνοντας τσάι δεν θα δεις διαφορά στο άγχος σου. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε, πως πολλοί άνθρωποι ηρεμούν και χαλαρώνουν και μόνο με την ιεροτελεστία της προετοιμασίας ενός όμορφου δίσκου με τσάι και μπισκότα, οπότε γιατί όχι;

Για τη λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής ζήτησε τη συμβουλή του γιατρού ή του φαρμακοποιού σου.

Διάβασε επίσης: Ποια βιταμίνη να πάρεις για γονιμότητα και για τους μαύρους κύκλους; Τι (άλλο) μπορούν να κάνουν οι βιταμίνες για σένα;

Διάβασε επίσης: Οι απαραίτητες βιταμίνες μετά τα 50: Ποιες και γιατί τις χρειάζεται κάθε γυναίκα μετά τα 50;

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece