Απορρόφηση βιταμινών: Οδηγός να τρως σωστά και να συνδυάζεις ιδανικά τις τροφές

Έχεις μάθει τις υγιεινές τροφές αλλά ξέρεις πως θα απορροφάς τις βιταμίνες του; Ιδού ο οδηγός για την καλύτερη απορρόφηση βιταμινών.

13.08.2018

Συνεργάστηκε η Δέσποινα Σωτήρου, διαιτολόγος – διατροφολόγος

Eίναι πολύ πιθανό να σε απασχολεί περισσότερο το τι θα φας παρά το πώς θα το πέψει το σώμα σου. Κι όμως, η παράβλεψη αυτή μπορεί να επηρεάσει τη συνολική σου θρέψη και υγεία, σύμφωνα με τη διαιτολόγο Δέσποινα Σωτήρου.

«Η δίαιτά σου μπορεί να είναι γεμάτη με berries, σπανάκι, κινόα και σολομό», επισημαίνει η ειδικός, «θα κερδίσεις όμως το 100% από αυτά μόνον εφόσον ο οργανισμός σου μπορεί να τα διασπάσει και να απορροφήσει αποτελεσματικά τα συστατικά τους».

Το χρονικό της πέψης- Η διαδικασία της πέψης είναι κάτι σύνθετο.

▶ Ξεκινά με ένζυμα μέσα στο σάλιο σου τα οποία διασπούν τα άμυλα των τροφών κατά τη διάρκεια της μάσησης.
▶ Τα οξέα μέσα στο στομάχι σου ενεργοποιούν διαφορετικά ένζυμα που αποδομούν τις πρωτεΐνες.
▶ Μετά η τροφή ταξιδεύει μέσα στο λεπτό έντερο, που διασπά τα λίπη και απορροφά τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά, τα οποία διοχετεύονται στο κυκλοφορικό σου.
▶ Σε όλη αυτή τη διαδρομή προκύπτουν προβλήματα: άγχος, διατροφικά θέματα,
ευαισθησίες σε τροφές, ενώ ακόμα και η δουλειά σου μπορεί να διαταράξει αυτή τη διαδικασία εμποδίζοντάς σε να πάρεις όλα όσα σου προσφέρει το προσεκτικά διαλεγμένο
γεύμα σου. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να δράσεις προληπτικά και να βάλεις στόχο τη
βελτίωση της πέψης σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ: Από ποιες τροφές θα πάρεις κάθε βιταμίνη; (Η πλήρης λίστα με τις πηγές)

Μερικές μικρές αλλαγές στο πώς τρως μπορεί να δράσουν αθροιστικά προσφέροντάς σου και
άλλες θετικές αλλαγές, όπως περισσότερη ενέργεια, απώλεια βάρους, μείωση του οιδήματος και ρύθμιση των επισκέψεων στην… τουαλέτα.

Οι παρακάτω συμβουλές θα μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα της υγιεινής σου διατροφής.

 

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Γιατί ανατριχιάζεις; Γιατί μουλιάζουν τα χέρια; Τι δείχνει το φτέρνισμα και ο λόξυγγας; Όσα δείχνουν οι μηχανισμοί άμυνας του σώματος

Γιατί μουλιάζουν τα δάχτυλά σου μέσα στο νερό; Γιατί ανατριχιάζεις; Τι συμβαίνει και παθαίνεις λόξυγγα; Το σώμα σου… μιλάει!

6 απόλυτα φυσικοί τρόποι για ενέργεια στη στιγμή (και το μαγικό smoothie!)

Απόκτησε ενέργεια και ενεργοποίησε το μεταβολισμό σου με τις 6 τεχνικές που είναι εύκολα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητά σου.

Κάθε πότε να αλλάζω τα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες; (πιο συχνά απ’ όσο νόμιζες!)

Εσύ κάθε πότε αλλάζεις τα σεντόνια σου; Κάθε εβδομάδα, κάθε δύο εβδομάδες ή κάθε μήνα; Και τι σχέση έχει η αλλαγή στα σεντόνια με την καλή υγεία σου; Ιδού.

Αυτές είναι οι 20 βασικές γυναικείες ορμόνες! Πώς σε επηρεάζουν και πώς μπορείς να τις επηρεάσεις εσύ;

Σε παχαίνουν, σε αδυνατίζουν, σε θυμώνουν, σου δημιουργούν σπυράκια. Μάθε τα πάντα για τις γυναικείες ορμόνες με τις οδηγίες του ενδοκρινολόγου.

Διατροφή για το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Μερικές καλές επιλογές: Λευκό ρύζι, πουρές πατάτας, γλυκοπατάτα, κολοκύθα, κομπόστα με ξεφλουδισμένο αχλάδι.

#shapegreece