Ξέρεις ποια είναι η… πολυβιταμίνη της φύσης; Το αβγό!

Παγκόσμια Ημέρα Αβγού σήμερα και ανακαλύπτουμe αυτή την πολυβιταμίνη της φύσης!

11.10.2019

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

Ξέρεις ποια είναι η... πολυβιταμίνη της φύσης; Το αβγό!

Έρχεται ερμητικά κλειστή στη… συσκευασία της! Η πολυβιταμίνη της φύσης έχει τόσα οφέλη για την υγεία σου που μπορεί να σε εκπλήξει.

Πώς μπορείς να μειώσεις τον κίνδυνο καρδιακής νόσου ή καρκίνου του μαστού; Αλλά και τον κίνδυνο ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας; Και όλα αυτά, φροντίζοντας ταυτόχρονα την υγιή ανάπτυξη του σώματός σου και περιορίζοντας τη γήρανση; Η απάντηση είναι απίστευτα απλή και εντελώς φυσική: Τρώγοντας αυγά!

Παγκόσμια Ημέρα Αβγού

Η δεύτερη Παρασκευή του Οκτωβρίου, είναι αφιερωμένη σε μία φυσική πολυβιταμίνη και μία από τις αρχαιότερες υπερτροφές του πλανήτη μας.

Πώς τα αβγά κάνουν καλό στην υγεία μας

Τα αυγά είναι μεταξύ των πιο θρεπτικών τροφίμων στον πλανήτη

Ένα μόνο αυγό περιέχει 14 απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Α, Β, D και Ε, ενώ αποτελεί και κορυφαία πηγή ασβεστίου, σεληνίου και ιωδίου. Με περιεκτικότητα έξι γραμμαρίων πρωτεΐνης, το αυγό είναι ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που έχουμε στη διάθεσή μας.

Τα αβγά περιέχουν χολίνη που βοηθά στην υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου

Αυτό το μικρό αλλά σπουδαίο θρεπτικό συστατικό παίζει σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση των μεμβρανών των κυττάρων, επηρεάζοντας μια σειρά από ζωτικές λειτουργίες μέσα στο σώμα – και τα αυγά είναι μία από τις καλύτερες φυσικές πηγές χολίνης. Η χολίνη όχι μόνο βοηθά την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου, αλλά παίζει και σημαντικό ρόλο στην ηπατική λειτουργία και το μεταβολισμό, ενώ έχει βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου του μαστού κατά 24%. (Μπορείς να διαβάσεις εδώ τη σχετική έρευνα στα αγγλικά.)

Τα αβγά μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση αβγών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων σε υγιείς ανθρώπους. Παρά το γεγονός ότι περιέχει χοληστερόλη, τα αυγά περιέχουν υψηλό επίπεδο πυκνότητας (HDL), τη λεγόμενη «καλή» χοληστερόλη, και έχει αποδειχθεί ότι τα άτομα με υψηλότερα επίπεδα HDL γενικά έχουν μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Τα αβγά διατηρούν την καλή υγεία των ματιών

Η ανεπάρκεια βιταμίνης Α είναι μία από τις κύριες αιτίες τύφλωσης σε όλο τον κόσμο, και τα αυγά είναι μια σπουδαία φυσική πηγή βιταμίνης Α. Οι κρόκοι περιέχουν επίσης ισχυρά αντιοξειδωτικά τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν κάποιες εκφυλιστικές διεργασίες που επηρεάζουν την υγεία των ματιών.

Είναι ωφέλιμα για όλες τις ηλικίες

Τα βυγά είναι σημαντική πηγή διατροφής σε οποιαδήποτε ηλικία. Από την παροχή των δομικών στοιχείων κατά τη διάρκεια της εμβρυϊκής ανάπτυξης μέχρι την εξασφάλιση του επιπέδου των θρεπτικών ουσιών που απαιτούνται για τη διατήρηση της ενέργειας όλη την ημέρα, τα αυγά είναι μια υγιεινή πηγή πρωτεΐνης που πρέπει να την απολαμβάνουν τα άτομα όλων των ηλικιών. Η πρωτεΐνη του αβγού έχει ακριβώς το σωστό μείγμα των αμινοξέων που χρειάζονται οι άνθρωποι για να χτίσουν ιστούς; Η αξία του μπορεί να συγκριθεί μόνο με του μητρικού γάλατος!

Η πολυβιταμίνη της φύσης

Οι οργανώσεις υγείας σε όλο τον κόσμο ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερα αβγά για να διασφαλίσουν ότι επωφελούνται από αυτό το «φυσικό χάπι βιταμινών» που έχουμε στη διάθεσή μας. Το Ίδρυμα Καρδιολογίας της Αυστραλίας συστήνει την κατανάλωση έξι αυγών την εβδομάδα, στον Καναδά τα αυγά φέρουν το Σήμα Ελέγχου Υγείας της χώρας, ενώ το Ιρλανδικό Ίδρυμα Καρδιολογίας έχει καθιερώσει το σύνθημα «Ένα αβγό την ημέρα είναι εντάξει!».

Διάβασε επίσης: Χολίνη: Το θρεπτικό συστατικό που (ίσως) δεν γνωρίζεις και είναι βασικό για την υγεία σου

Διάβασε επίσης: B12, B6, B2, χολίνη: Όλο το σύμπλεγμα βιταμινών Β που χρειάζεσαι και ποιες τροφές είναι οι καλύτερες πηγές

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece