Μήπως σου λείπουν βιταμίνες Β; Ποιες είναι και γιατί τις χρειάζεσαι

Δεν είναι μία, δεν είναι δύο…  Οι βιταμίνες Β είναι πολλές και αντίστοιχα πολλά είναι τα οφέλη τους για τον οργανισμό σου.

08.05.2019

εχεις διαβασει

βιταμίνη Β βιταμίνες

Είναι οχτώ και είναι όλες τους πολύτιμες για την υγεία σου. Μάθε τα βασικά για τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β και γιατί η επάρκειά τους χαρακτηρίζεται σημαντική.

Βιταμίνη Β1 (θειαμίνη)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Διασπά τις τροφές ώστε να παίρνεις όλα τα συστατικά τους, παίζει ρόλο στην υγεία του νευρικού συστήματος και σου φτιάχνει τη… διάθεση. Είναι απαραίτητη για τη σύνθεση της ουσίας «ακετυλοχολίνη», της οποίας η έλλειψη συνδέεται με νευρολογικές διαταραχές. Η επαρκής λήψη της βοηθά να διατηρείται σε καλύτερη κατάσταση το νευρικό σύστημα.
Αυτό το ήξερες; Η θειαμίνη ήταν η πρώτη βιταμίνη Β που ανακάλυψαν οι επιστήμονες, γι’ αυτό «κατοχύρωσε» το όνομα Β1.

Βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Συμβάλλει στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και υποστηρίζει τις κυτταρικές λειτουργίες που σου εξασφαλίζουν ενέργεια. Είναι επίσης πολύ σημαντική στην εγκυμοσύνη για την υγιή ανάπτυξη του εμβρύου και την προστασία της εγκύου από την προεκλαμψία.
Αυτό το ήξερες; Η ριβοφλαβίνη βρίσκεται φυσικά σε κάποιες τροφές, ενώ συχνά προστίθεται στα δημητριακά και το ψωμί.

Βιταμίνη Β3 (νιασίνη)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Και πάλι μιλάμε για ενέργεια αλλά και για τον κυτταρικό μεταβολισμό, μια λειτουργία πάρα πολύ σημαντική για τον οργανισμό σου! Είναι, επίσης, η βιταμίνη που θα σε βοηθήσει να μην έχεις απότομες αλλαγές στη διάθεσή σου.
Αυτό το ήξερες: Βρίσκεται σε φυσική αλλά και σε τεχνητή μορφή (συμπλήρωμα). Είναι σημαντικό να την έχεις σε επάρκεια στον οργανισμό σου, καθώς δρα επίσης ως αντιοξειδωτικό, που σημαίνει ότι σου προσφέρει μια ομπρέλα προστασίας από πολλά προβλήματα υγείας.

Διάβασε επίσης: Οι βιταμίνες που χρειάζεσαι στα 20, στα 30, στα 40 και οι βιταμίνες για αντιγήρανση

Διάβασε επίσης: Μήπως παίρνεις βιταμίνες με λάθος τρόπο; Ανακάλυψε τα 6 λάθη που κάνουμε με τις βιταμίνες

Βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Είναι ίσως η βασικότερη βιταμίνη του συμπλέγματος Β, καθώς εμπλέκεται στη δημιουργία των ερυθρών κυττάρων και τη μεταβολή των τροφών σε ενέργεια.
Αυτό το ήξερες; Ως συμπλήρωμα, το παντοθενικό οξύ συνιστάται σε πολλές παθήσεις, ανάμεσά τους το άσθμα, το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, οι αλλεργίες, η κολίτιδα, η κυστίτιδα, η κατάθλιψη, οι πονοκέφαλοι, η πολλαπλή σκλήρυνση, οι νευραλγίες και πολλά άλλα.

Βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Είναι βασική για την υγεία του νευρικού συστήματος και η έλλειψή της συνδέεται με κατάθλιψη και έντονο άγχος, ενώ παράλληλα ενισχύει το ανοσοποιητικό.
Αυτό το ήξερες; Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης βρήκαν πως ήταν ευεργετική η καθημερινή χορήγηση Β6 σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας με ήπια νοητική στέρηση.

Βιταμίνη Β7 (βιοτίνη)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Για να έχεις υγιές δέρμα, μαλλιά και νύχια, ενώ συμβάλλει και στην υγεία των ματιών και του νευρικού συστήματος. Υπάρχουν, επίσης, έρευνες όπου τονίζεται ότι άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 μπορεί να ωφεληθούν από τη λήψη συμπληρώματος για τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.
Αυτό το ήξερες; Παρότι δεν είναι ευρέως γνωστό, λέγεται και βιταμίνη Η.

Βιταμίνη 9 (φολικό οξύ)

Γιατί τη χρειάζεσαι: Το φολικό οξύ απαιτεί ξεχωριστή ενότητα, καθώς είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία σου. Στην εγκυμοσύνη, μάλιστα, είναι απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη του νευρικού σωλήνα του εμβρύου.
Αυτό το ήξερες: Στη φυσική του μορφή ονομάζεται φυλλικό οξύ και στη συνθετική του φολικό.

Βιταμίνη Β12 (κοβαλαμίνη)

> Γιατί τη χρειάζεσαι: Προστατεύει τον οργανισμό σου από τις φθορές που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη λειτουργία του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος.
> Αυτό το ήξερες; Πολλοί ενήλικες τα τελευταία χρόνια διαγιγνώσκονται με έλλειψη βιταμίνης Β12.

Φυσικές πηγές των βιταμινών του συμπλέγματος Β

Τα πουλερικά, τα ψάρια, το χοιρινό κρέας, ο σολομός, τα γαλακτοκομικά, ο κρόκος του αβγού, οι ξηροί καρποί, η μπανάνα, το παντζάρι, τα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα σιτηρά, τα ενισχυμένα δημητριακά πρωινού, τα ζυμαρικά, το ρύζι… Αυτές είναι μερικές μόνο από τις πηγές των βιταμινών του συμπλέγματος Β. Όπως καταλαβαίνεις από την ποικιλία των πηγών, αν η διατροφή σου έχει ποικιλία και είναι ισορροπημένη, πιθανότατα εμφανίζεις επάρκειά τους.

Βιταμίνες Β και εγκέφαλος

Παρότι όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι σημαντικές για το νευρικό σύστημα, η Β6, η Β12 και το φυλλικό οξύ αποτελούν βασικό συστατικό για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου σου, καθώς μειώνουν τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης στο αίμα, τα υψηλά επίπεδα της οποίας σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης εγκεφαλικού, νοητικής φθοράς και νόσου του Αλτσχάιμερ.

[related id="427804"]

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins
Error: There is no connected account for the user 531918802.