Πόσο καλή μνήμη έχεις; Γιατί ο τρόπος ζωής μετράει…

Το ήξερες ότι τα προβλήματα μνήμης σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο της ζωής σου;

22.09.2019

Γράφει: Ξένη Δημοσίευση

εχεις διαβασει

Πώς είναι η μνήμη σου; Κάνε το γρήγορο τεστ μνήμης

Η καλή λειτουργία της μνήμης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την λειτουργία του εγκεφάλου σου. Ο εγκέφαλος αποτελεί το πιο πολύπλοκο όργανο του σώματος και έχει την αξιοσημείωτη ικανότητα να αποκτά, να αποθηκεύει και να ανακαλεί πληροφορίες σε βάθος δεκαετιών. Επιπλέον, είναι το όργανο που ελέγχει και συντονίζει τις αντιδράσεις μας και μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε, να αισθανόμαστε και μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε συναισθήματα και αναμνήσεις.

O εγκέφαλος απαιτεί τη συνεχή παραγωγή οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών και για το λόγο είναι πολύ ευαίσθητος στο αυξημένο οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες μπορεί να καταστρέψει τα νευρικά κύτταρα, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά οι λειτουργικές ικανότητες του εγκεφάλου συμπεριλαμβανομένης και της μνήμης.

Πώς μπορείς να βελτιώσεις τη μνήμη σου;

Food to Boost your Brain

Η διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως το μεσογειακό πρότυπο διατροφής, μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του νευρικού συστήματος, μέσω της θετικής δράσης του στη λειτουργία των νευρώνων. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η βιταμίνη C, τα μονοακόρεστα και τα ω3 λιπαρά οξέα, οι ανθοκυανίνες και φλαβονοειδή συμβάλλουν στην αποτελεσματική νευρική λειτουργία.

Έτσι είναι σημαντικό οι επιλογές γευμάτων να περιλαμβάνουν συχνά:

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως σπανάκι, μαρούλι, μπρόκολο – πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C
  • Φρούτα, όπως μύρτιλα, κεράσι, φράουλα – πλούσια σε ανθοκυανίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Ελαιόλαδο – πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα
  • Ψάρια, όπως σαρδέλα, σολομός κ.α. – πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα
  • Δημητριακά ολικής άλεσης – πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Πόσο καλή μνήμη έχεις; Γιατί ο τρόπος ζωής μετράει…

Πώς η άσκηση μπορεί να βοηθήσει;

Ήξερες ότι τα υψηλά επίπεδα άσκησης μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας και νόσου Alzheimer κατά 28% και 45% αντίστοιχα; Μελέτες αναφέρουν ότι τα υψηλά επίπεδα άσκησης, συμπεριλαμβανομένου του περπατήματος μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου μέσω της μείωσης του οξειδωτικού στρες.
Τα 20 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης όπως περπάτημα, χαλαρό τρέξιμο, ποδήλατο ή κολύμπι την ημέρα, φαίνεται ότι είναι ιδανικά για την προστασία του εγκεφάλου και για την καλύτερη νευρική λειτουργία

Time to relax…

Η σημασία του ύπνου αναδεικνύεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια σε όλες τις λειτουργίες του οργανισμού. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, και ιδιαίτερα του βραδινού, ο εγκέφαλος ξεκουράζεται, αφομοιώνει τα γεγονότα της ημέρας και δημιουργεί αναμνήσεις. Αντίθετα, η έλλειψη ύπνου προκαλεί διαταραχή ορμονών, αυξάνει το στρες και επηρεάζει αρνητικά τη μνήμη, την αντιληπτική ικανότητα αλλά και την απόδοση.

H δύναμη της μουσικής

Η μουσική φαίνεται ότι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης των συμπτωμάτων του Alzheimer, καθώς διεγείρει την περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται με τη μνήμη και την προσοχή. Η μουσική προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα και λειτουργεί ως αγχολυτικός παράγοντας, ενώ παράλληλα βοηθά στην ανάκληση αναμνήσεων.

Γι’αυτό..κράτησε την μνήμη σου ζωντανή, όπως οι 130.000 καταναλωτές που ήδη βοηθήθηκαν. Δες εδώ.

Πηγές:
Davis et al., (2017), The Biology of Forgetting-A Perspective, Neuron
Ferreira et al., (2013), Associations between cognitively stimulating leisure activities, cognitive function and age-related cognitive decline, Int J Geriatr Psychiatry
Petersson and Philippou, (2016), Mediterranean Diet, Cognitive Function, and Dementia: A Systematic Review of the Evidence, Adv Nutr.
Morris et al., (2015), MIND diet slows cognitive decline with aging, Alzheimers Dement.
Poulose et al., (2017), Nutritional Factors Affecting Adult Neurogenesis and Cognitive Function, Adv Nutr.
Raven et al., (2017) The role of sleep in regulating structural plasticity and synaptic strength: Implications for memory and cognitive function, Sleep Medicine Reviews
Barha et al. (2017), Personalising exercise recommendations for brain health: considerations and future directions, Br J Sports Med.
Stern et al., (2019), Effect of aerobic exercise on cognition in younger adults, Neurology
Alzheimer Hellas

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.