Συνένζυμο Q10: 5 τρόποι που βοηθά την υγεία σου

Συνένζυμο Q10: Ένα συμπλήρωμα διατροφής με πολλές ευεργετικές ιδιότητες.

23.11.2018

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

συνένζυμο Q10

Το συνένζυμο Q10 (CoQ10) είναι φυσικό συστατικό που παράγεται από το σώμα. Εντοπίζεται σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς, καθώς και σε πολλές τροφές, μεταξύ των οποίων οι ξηροί καρποί και τα έλαια. Την περασμένη δεκαετία αναδείχθηκε σε ένα από τα δημοφιλέστερα συμπληρώματα διατροφής παγκοσμίως.

Τα επιμέρους συστατικά του συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας και την αντιμετώπιση άλλων σοβαρών καταστάσεων. Κάποιοι, μάλιστα, επιστήμονες υποστηρίζουν ότι είναι τόσο σημαντικό, ώστε θα έπρεπε να μετονομαστεί σε «βιταμίνη Q». Σε κάθε περίπτωση, συμβουλέψου το γιατρό σου πριν πάρεις οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής.

Πού μπορεί να βοηθήσει το συνένζυμο Q10 το σώμα σου

Πρόληψη των παθήσεων της καρδιάς

Όλα τα όργανα με υψηλή ενέργεια χρειάζονται CoQ10 και το πιο σημαντικό είναι η καρδιά. Μελέτες επιβεβαίωσαν τη δράση του στην καρδιομυοπάθεια, την αρρυθμία, τη στεφανιαία νόσο των αρτηριών και την υπέρταση. Το CoQ10, επειδή είναι λιποδιαλυτό στοιχείο, δρα ως ισχυρό αντιοξειδωτικό εμποδίζοντας τη διαδικασία που ονομάζεται υπεροξείδωση των λιπιδίων.

Ποια συμπληρώματα διατροφής αλληλεπιδρούν με φάρμακα ή πρέπει να «κόψεις» πριν το χειρουργείο;

Κάνουμε review σε 4 διατροφικά συμπληρώματα για απώλεια βάρους

Μείωση της παχυσαρκίας

Βοηθά στη χρήση του αποθηκευμένου λίπους ως καυσίμου. Περίπου μισοί από τους ανθρώπους με προβλήματα βάρους έχουν σημαντική έλλειψη CoQ10, σύμφωνα με έρευνες.

Εξάλειψη της κόπωσης

Συμβάλλει στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερο χρήσιμο σε όσους αθλούνται ή κάνουν παρατεταμένη αεροβική δραστηριότητα όπως οι μαραθωνοδρόμοι.

Προστασία από τον καρκίνο

Σύμφωνα με Δανούς ερευνητές, η παρουσία του καρκίνου σχετίζεται με μειωμένο ποσοστό CoQ10. Μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα συντελώντας στην πρόληψη του καρκίνου.

Αντιγήρανση

Ως αντιοξειδωτικό καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και τη βλάβη που προκαλούν στα κύτταρά μας. Όσο μεγαλώνουμε ο οργανισμός μας παράγει όλο και μικρότερη ποσότητα CoQ10. Η πτώση παραγωγής ξεκινά από την ηλικία των 20. Σε πείραμα που έγινε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας στην Καλιφόρνια διαπιστώθηκε ότι τα ποντίκια στα οποία οι επιστήμονες χορηγούσαν CoQ10 απέκτησαν εμφάνιση και ενεργητικότητα νεαρών ποντικιών, έμειναν πιο ενεργά στη γεροντική ηλικία και έζησαν περισσότερο από εκείνα που δεν έπαιρναν.

ΤΙ πρέπει να γνωρίζεις: Η γενική δοσολογία είναι 50 mg, 2 φορές την ημέρα. Λάβε το πρωί και βράδυ μαζί με φαγητό, ώστε να μεγιστοποιήσεις την απορρόφησή του, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece